Compacte stereo versterker + speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:12
Hoi,

graag zou ik wat aankoopadvies willen van de experts op dit forum :)
Ik wil graag een losse stereo versterker + (boekenplank)speakers (dus of een 2.0 of een 2.1 set) aanschaffen, budget rond 600 euro. Kan ik misschien nog rekken tot 800 maar dan houdt het echt op.

Eisen:
- Compact, zowel versterkers als speakers
- Spotify Connect
- Radio via DAB+ of internetradio (TuneIn ofzo?)
- Geluid van de TV via optisch of HDMI ARC

Wat ik zelf al heb gevonden:
- Denon N10 of N11 met losse speakers (Polk T15 had ik ergens als advies gelezen). Tot nu toe ben ik qua specs redelijk gecharmeerd van deze unit, heeft iemand er ervaring mee?
- Marantz M-CR511, ook met losse speakers. Deze is prijstechnisch weer interessanter maar lijkt wel een ouder model (5 jaar lijkt mij vrij oud, zeker als het om streaming gaat?)

Wie heeft ervaring met bovengenoemde modellen of heeft een andere gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BouncingBaklap
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik heb zelf de Marantz CR-611, met cd speler dus. Het geluid is goed, maar de gebruiksvriendelijkheid laat wat te wensen over. Zeker de eigen Marantz app is ronduit ruk. Spotify connect werkt wel goed, dan hoef je de eigen app ook niet te gebruiken. Qua speakers ben ik zelf fan van Kef. Bij Correct kun je de Q100 voor 179 per stuk aanschaffen. Voor deze prijs kom je qua audiokwaliteit niet eens in de buurt met andere merken. De nieuwere Q150b zijn slechts twee tientjes duurder, maar die schijnen pas bij hogere volumes hun meerwaarde te geven.

Tot slot, een hifi set is een investering waarmee je heel lang kunt doen, beter even iets meer uitgeven dan gaan beknibbelen en achteraf spijt krijgen. Tussen de 600 en 800 euro moet je wel kunnen uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:49
Zoiets: Yamaha MusicCast R-N402D
pricewatch: Yamaha MusicCast R-N402D (Zwart)

En dan een paar Dali Spektor 1 speakers erbij ofzo, die kan je voor € 99 per stuk vinden.

Of als het echt compact moet qua versterker, een Bluesound Powernode 2 binnen budget:
https://www.smitsarnhem.nl/powernode-2-wit-demo
Die powernode 2 heeft een mini-Toslink ingang waar je je tv op kan aansluiten.

[ Voor 9% gewijzigd door RobbieT op 31-10-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in, hoe kan het ook anders, Consumentenelektronica Aankoopadvies: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:12
Als je van tweaken houdt zou je kunnen kijken naar een systeem op basis van een Raspberry pi, met daarop bijvoorbeeld Pi MusicBox of Volumio. Let op dat Pi Musicbox alleen op een model 3 draait, Volumio draait ook op een nieuwere model 4. Een setje met voeding, behuizing en SD kaart kost rond de 100 euro. Op Youtube staan vele filmpjes hoe dit werkend te krijgen.
Daarbij past een versterker als de SMSL AD18, deze heeft een ingebouwde DAC met USB voor de Raspberry Pi en een optische ingang voor je TV. Ook Bluetooth is aanwezig voor overige streaming.
Voor speakers maken een paar Dayton Audio B452-AIR en een Monacor SOUND-100 subwoofer deze set-up af, en binnen budget.

Mainstream merken hebben een gebrekkige reputatie voor ondersteuning van hun apps - een paar jaar geleden werd bijvoorbeeld de Spotify ondersteuning op mijn toen nog niet zo heel oude Onkyo gestaakt, in het forum staan voldoende topics over soortgelijke issues. Bij een Raspberry Pi heb je meer vrijheid - als de software stopt kun je een ander pakket zoeken, als de hardware te traag wordt in de toekomst hoef je alleen de Pi te vervangen, de versterker en speakers gaan langer mee.

Nog toekomstvaster is het om ook de versterker en DAC te scheiden, bij DAC's staat de ontwikkeling ook nog niet stil voor wat betreft nieuwe formats. Combineer bijvoorbeeld de SMSL SA 98E met de Topping E30. Je komt wel ruim boven de 600 euro uit.

Mocht je geen Raspberry Pi willen kun je ook een streamer overwegen, bijvoorbeeld de Argon Audio streamer - deze kan op de Aux ingang van de eerstgenoemde SMSL aangesloten, en ga je richting 700 euro met deze speakers en subwoofer.

[ Voor 43% gewijzigd door martyw op 31-10-2020 20:45 . Reden: Argon streamer toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Laatst online: 19:12
Ik ben er inmiddels uit, maar het is toch iets heel anders geworden ;) uiteindelijk wilde ik toch 5.1 surround. De eis voor Spotify Connect bleef wel staan.

Receiver: Denon AVR-X2700h
Speakers: Canton CD-10 (front + rears) en Canton CD-20 (center)
Subwoofer: Onkyo SKW-501.

Qua speakers misschien een beetje bijzondere combi, maar een vriend van me ging verhuizen en had deze speakers over. En de subwoofer goedkoop van Marktplaats gehaald, uit de buurt.

Vandaag alles geinstalleerd en ik ben dik tevreden :)
Pagina: 1