Ik heb een tijdje terug een EGPU van de V&A gehaald, maar heb deze nog niet naar tevredenheid kunnen laten draaien en hoop dat jullie me daarbij verder kunnen helpen.
Het probleem:
Met licht gebruik doet het systeem het goed, maar wanneer de videokaart goed aan de bak moet, zoals bij gamen, gebeurt het vaak dat na korte tijd, ongeveer in deze volgorde:
1) het spel minimaliseert/sluit. Dat houdt in dat je weer naar Windows gaat en het geluid nog kort doorloopt
2) het spel definitief crasht, samen met alles wat er aan de egpu hangt. Zowel beeld als via usb aangesloten randapparatuur.
3) Windows gaat lekker door op de laptop alsof er niks aan de hand is. Eventueel een error report als dit in het spel zit ingebakken.
4) ik doe de stroom uit en aan op de EGPU en alles werkt weer zoals het hoort
5) repeat
Het systeem:
Lenovo Thinkpad T490, W10
Zotac AMP Box Mini
Zotac GTX 1060
Monitor via DP of HDMI (probleem op beide aansluitingen)
Geteste spellen: Rainbow 6 Siege, Watch Dogs 2, AoE3DE
Mogelijk relevante constatering:
-Wanneer de graphics omlaag worden geschroefd in R6S gaat het veel langer goed
Ik weet niet echt meer waar ik het probleem moet zoeken. Weet iemand raad?
Het probleem:
Met licht gebruik doet het systeem het goed, maar wanneer de videokaart goed aan de bak moet, zoals bij gamen, gebeurt het vaak dat na korte tijd, ongeveer in deze volgorde:
1) het spel minimaliseert/sluit. Dat houdt in dat je weer naar Windows gaat en het geluid nog kort doorloopt
2) het spel definitief crasht, samen met alles wat er aan de egpu hangt. Zowel beeld als via usb aangesloten randapparatuur.
3) Windows gaat lekker door op de laptop alsof er niks aan de hand is. Eventueel een error report als dit in het spel zit ingebakken.
4) ik doe de stroom uit en aan op de EGPU en alles werkt weer zoals het hoort
5) repeat
Het systeem:
Lenovo Thinkpad T490, W10
Zotac AMP Box Mini
Zotac GTX 1060
Monitor via DP of HDMI (probleem op beide aansluitingen)
Geteste spellen: Rainbow 6 Siege, Watch Dogs 2, AoE3DE
Mogelijk relevante constatering:
-Wanneer de graphics omlaag worden geschroefd in R6S gaat het veel langer goed
Ik weet niet echt meer waar ik het probleem moet zoeken. Weet iemand raad?