Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-05 21:44

Echt niet.

Gewoon niet.

Topicstarter
Ik heb een tijdje terug een EGPU van de V&A gehaald, maar heb deze nog niet naar tevredenheid kunnen laten draaien en hoop dat jullie me daarbij verder kunnen helpen.

Het probleem:
Met licht gebruik doet het systeem het goed, maar wanneer de videokaart goed aan de bak moet, zoals bij gamen, gebeurt het vaak dat na korte tijd, ongeveer in deze volgorde:
1) het spel minimaliseert/sluit. Dat houdt in dat je weer naar Windows gaat en het geluid nog kort doorloopt
2) het spel definitief crasht, samen met alles wat er aan de egpu hangt. Zowel beeld als via usb aangesloten randapparatuur.
3) Windows gaat lekker door op de laptop alsof er niks aan de hand is. Eventueel een error report als dit in het spel zit ingebakken.
4) ik doe de stroom uit en aan op de EGPU en alles werkt weer zoals het hoort
5) repeat

Het systeem:
Lenovo Thinkpad T490, W10
Zotac AMP Box Mini
Zotac GTX 1060
Monitor via DP of HDMI (probleem op beide aansluitingen)
Geteste spellen: Rainbow 6 Siege, Watch Dogs 2, AoE3DE

Mogelijk relevante constatering:
-Wanneer de graphics omlaag worden geschroefd in R6S gaat het veel langer goed

Ik weet niet echt meer waar ik het probleem moet zoeken. Weet iemand raad?

Alle reacties

• Echt niet.

Echt niet.

Gewoon niet.

Topicstarter
Niet allemaal tegelijk...

Is dit echt een zeldzaam probleem?

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:02
Kan je de kaart monitoren wat temperatuur /voltages/vram/clock speed doen als dit gebeurd?

Met die info is er wellicht wat meer over te zeggen.

Hoe is de zotac op de laptop aangesloten?
Andere usb c poort geprobeerd?

Heb je de zotac met 6 pins of 8 pins power aansluiting voor grafische kaart?

Is de grafische kaart van binnen en alle fans goed stof vrij?

[ Voor 45% gewijzigd door Cyriel85 op 12-11-2020 12:54 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• Echt niet.

Echt niet.

Gewoon niet.

Topicstarter
Monitoren doe ik een keer als ik niet aan het werk ben O-).

Hij is aangesloten op de enige USB poort met thunderbolt. De andere USB C poort is voor de lader, dus die is niet beschikbaar.

De Box ondersteunt een 8 pins voeding, maar de kaart hoeft er maar 6, dus er zit een 6 pins kabel in.

Er is wat geklust in de kamer waar het apparaat stond, dus er ligt wel een laagje stof over de hele kaart verspreid, maar geen dikke stofnesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwolke
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-05 09:32
Hoi Echt niet.

Heb je het probleem ook wanneer je geen gebruik maakt van een externe monitor en het ingebouwde laptop scherm gebruikt?

Zou je de volgende dingen kunnen proberen?
1. Installeer van de Lenovo support website de volgende twee drivers:
- Intel UHD Graphics Driver for Windows 10 (Version 1709 or later) - ThinkPad T490, T590, P53s, P43s
- ThinkPad Video Features Driver for Windows 10 (Version 1809 or later) - ThinkPad P43s, P53s, T490, T590

2. Stel in Windows instellingen de energiebeheer instellingen op Hoge prestaties.

3. Sluit de usb randapparatuur die momenteel is aangesloten op de amp box mini rechtstreeks aan op de laptop zodat alleen de amp box mini is aangesloten op de thunderbolt 3 aansluiting en sluit op de videokaart in de amp box mini de monitor aan.

Als de drie stappen hierboven het probleem nog niet oplost zou je de monitor op de HDMI 1.4 aansluiting van de thinkpad aan kunnen sluiten nadat je de twee drivers van de lenovo site hebt gedownload.