linux hangt bij opstarten(ook na nieuwe install)??

Pagina: 1
Acties:

• mowgli
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hoi,

Alweer 2e topic van me binnen korte tijd(sorry), maar hier snap ik werkelijk helemaal niks van. Gisteren werkte linux(redhat7.1) perfect. Zet ik vanochtend me computer aan blijft ie opeens hangen bij configuring kernel parameters(hier staat nog ok, maar daarna doet ie helemaal niks meer). Ik heb nu 3 keer linux overnieuw geinstalleerd sinds vanochtend, maar iedere keer kwam ie niet verder dan dat(ik ben dus geen een keer linux ingeweest).

Ik krijg ook geen foutmelding niks. Hij houdt er gewoon mee op met opstarten...

Iemand die de oplossing weet?? :)

• mowgli
  • Niet online
*schop* *kick* *pats* *boem* ff omhoog...

Het werkt niet namelijk :'(

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:12

zwik

randomized

Probeer eens een andere distro te installeren om te kijken of het dan werkt.

Verwijderd

hou er rekening mee dat als jij ergens een hostname of zo heb ingevuld die die dan weer nergens kan terug vinden op internet of in je /etc/hosts dat hij soms erg lang blijft hangen bij services.

• mowgli
  • Niet online
Ja dat weet ik dat ie bij eth0 lang ken blijven hangen, maar hij wil dus gewoon echt nietmeer heel erg vaag.

En het wordt nog vager... Ik heb dus uiteindelijk maar me linux partitie weggegooid, geboot van een bootflop toen fdisk gedraait en er fat van gemaakt en met ghost windows terug gezet.

Hierna meteen weer die fat partitie weggemieterd. Toen er weer een linux partitie van gemaakt nog ff fdisk /mbr en weer linux erop proberen tezetten... en jahoor je raadt het al HET WERKT...

Schiet mij dus maar lek ik snap er geen hol meer van. En nu werkt gvd me internet WEER niet. ik wordt er onderhand schijtziek van :(

Hij wil geen default gateway in me routingstabel zetten als ik "route add default gw 192.168.0.1" doe. Ook moet ik iedere keer alsik opstart dhcpcd handmatig opstarten :( Ik heb gelezen dat ik eerst een static route op moet zetten richting me server ofzo... maar hoe dat nouweer moet...

Kortom... warning : newbie at work ;)