[lcd]te klein of wat?

Pagina: 1
Acties:

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:51
Ik heb hier een 2x16 liggen, netjes aangesloten maar met doet ie gekke dingen en met LCDinf doet hij:
code:
1
2
CPt  00$ blokjes
LDL  04$ blokjes

en ik denk dat er moet staan:
code:
1
2
CPU  10% blokjes
Mem  14% blokjes

de 1 valt dus weg % wordt niet weergegeven en letters zijn anders

wat is het nou?? ik begrijp het echt niet :?

foto zoals het hoort:
Afbeeldingslocatie: http://www.bosselaar.net/lcd/images/lcdinf.jpg

alvast bedankt :)

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Als je toch al zover bent, dan kan het haast niet ander, dan dat er toch ergens een slecht kontakje is.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Volgens mij moet er 15% ipv 14% staan, kijk maar:
cpU -> cpT
MEM -> LDL
% -> $
hij neemt om een of andere reden het teken voor het teken dat nodig is, dus misschien wordt de laatste bit niet goed doorgegeven, dus misschien daar los kontaktje, bij 8e datalijn (bij parallel)?? Bij serieel misschien verkeerde instellingen/timing??

Ik heb trouwens niet zoveel verstand van LCDs dus misschien zit ik er wel helemaal naast...

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:06

Super_ik

haklust!

heb je wel een goede controller op je lcd en niet een of andere bijna compatilble versie
?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

geen verstand van verder hoor, maar waar het mis gaat heb je wel ASCI -1 all verkeerde tekens komen in ASCI voor het teken dat het zou moeten zijn (buiten dat ze ook nog eens van upper naar lower case veranderen, en andersom)..

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
probeer eens een ander proggie, sommige proggies werken bij mij ook niet, krijg ik ook zulke effecten :(

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:51
ditr is het enige progje dat bij mij fatsoenlijk werkt, smartie bevoorbeeld krijg ik alleen de eerste letter te zen :(
Pagina: 1