Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:17
Wat ga je met je laptop doen?
draaien van VM's, mailen, kantoorwerk, surfen, sporadisch een game

Wat is je budget?
+/- 1000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
geen voorkeur

Ik heb mijn oog laten vallen op een Lenovo Legion 5 met de AMD Ryzen 7 4800H.

pricewatch: Lenovo Legion 5 15ARH05 (82B500C2MB, Azerty toetsenbord)

Komt er overal goed uit in reviews, enige waar ik niet meteen uitsluitsel over kan vinden is de maximum RAM capaciteit. Ik heb al 16gb gelezen, maar ik lees ook 32gb. Ik zou graag tot 32gb kunnen gaan, heb ik nu ook in mijn laptop steken. Gewoon om comfortabel te zitten bij het draaien van meerdere VM's.

Iemand die me hier zekerheid over kan geven?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Upeletix
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04-09 23:04
er zijn al mensen op Reddit geweest die op de eerste dag dat ze deze laptop hadden 32GB erin hebben gedrukt, dat werkt sowieso. 64GB is de vraag maar is ook wel een kans dat ie dat draait.

Bron: Hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnnL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-09 11:20
Maak je je geen zorgen over het rubberachtige kunststofoppervlak van de laptop? Dat vind ik zelf nog een risicopuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Ook al over gelezen, maar niet zoveel eigenlijk. Is niet om veel rond te sjouwen, 2 à 3 keer per week misschien op verplaatsing en zelfs dat nog niet altijd.

Leverancier laat weten dat ze officieel 16gb meegeven (heeft een customer rep gebeld), maar echt hard maken doen ze dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnnL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-09 11:20
Drwho1 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:16:
Leverancier laat weten dat ze officieel 16gb meegeven (heeft een customer rep gebeld), maar echt hard maken doen ze dat niet.
Ik ben wel benieuwd wat de reden is om officieel de grens bij 16 te houden, als uit de praktijk blijkt dat 32GB ook lijkt te werken... (Ik ben niet thuis in hoe RAM exact werkt, maar zijn er misschien bepaalde hardwarestoringen of onregelmatigheden die kunnen opduiken? Of gaat de Lenovo-software op de laptops uit van 16 GB, en hangt de gestelde grens daarmee samen? Of is de configuratie simpelweg nooit formeel getest door Lenovo zelf?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Ik maak me wel nog wat zorgen om de Linux compatiblity van de Legion...geeft blijkbaar de nodige problemen, dus een soepele dualboot met Linux ziet er lastig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Drwho1 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:16:

Met maximaal 16gb verkopen zullen ze wel bedoelen.

Op het Lenovo forum hebben ze 32gb zonder problemen weten te installeren.

https://forums.lenovo.com...-p/5036166?page=1#5129905

Ik heb zelf de 82B1003EMH sinds gisteren maar nog geen extra geheugen.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Pagina: 1