Mijn vraag
Ik probeer momenteel een csv bestand in een mysql database te krijgen. Het uitlezen van de data gaat prima en als ik de data op het scherm echo word het ook keurig weergegeven maar als ik eerst een check inbouw die kijkt of het productnummer al ik de database staat dan voegt hij niet meer het productnummer in de database maar een heel ander veld terwijl $productnummer niet word gewijzigd.
Relevante software en hardware die ik gebruik
PHP, MySQL
Code:
Als ik dus de check weghaal die kijkt of het al in de database staat en $productnummer gewoon op het scherm echo geeft hij de juiste waarde aan. Maar op deze manier pakt hij een ander veld uit de array.
Wie helpt me een klein beetje opweg?
Ik probeer momenteel een csv bestand in een mysql database te krijgen. Het uitlezen van de data gaat prima en als ik de data op het scherm echo word het ook keurig weergegeven maar als ik eerst een check inbouw die kijkt of het productnummer al ik de database staat dan voegt hij niet meer het productnummer in de database maar een heel ander veld terwijl $productnummer niet word gewijzigd.
Relevante software en hardware die ik gebruik
PHP, MySQL
Code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| $bestand = 'bestand.csv'; if(!file_exists($bestand)) { echo "File doesnt exist!"; } else { $file = fopen($bestand, "r"); $i = 0; while (($emapData = fgetcsv($file)) !== FALSE) { if($i>0) { $data = explode(";", $emapData[0]); if(isset($data[0])) { $productnummer = $data[0]; } else { $productnummer = ''; } $sql = 'SELECT PRODUCT_NUMBER FROM tabelnaam WHERE PRODUCT_NUMBER = "'.$productnummer.'" LIMIT 1'; $result = mysqli_query($conn, $sql); if(mysqli_num_rows($result) == 0) { $sql_upload = 'INSERT INTO tabelnaam(product_number) VALUES("'.$productnummer.'")'; mysqli_query($conn, $sql_upload); } } $i++; } echo 'Done'; fclose($file); } |
Als ik dus de check weghaal die kijkt of het al in de database staat en $productnummer gewoon op het scherm echo geeft hij de juiste waarde aan. Maar op deze manier pakt hij een ander veld uit de array.
Wie helpt me een klein beetje opweg?