Een koe is en blijft een merkwaardig beest!
Verwijderd
-Als je een asus hebt, t progje asusupdate gebruiken (niet doen
-of voor een geeltje of zo een floppydrive kopen
Edit: ik zit weer es niet op te letten sorry. Ik zag onder andere "KT7" over t hoofd
-geen asus, maar abit KT7
-heb zat werkende floppydrives, maar ligt aan win 2k en is heel vaag.
Had eens mijn hd in een andere pc gezet, en toen kon ik daar ook niet meer van flop booten.
Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ
Verwijderd
Dus ergens een windows 9x bak vinden en een dos flop maken. Lijkt me nie tzo probleem.
Verwijderd
Irritant is het dat dit soort dingen allemaal niet eens kan zonder floppydrive: bios flashen, videokaart firmware flashen, hd accoustic management aan/uitzetten, memory checken, IBM Drive Fitness Test... overal heb je die vervelende, ouderwetse, grote, trage floppydrive voor nodig... Kheb dat ding der bij mij uitgeragd omdat ik 'm toch nooit gebruik en hij alleen maar airflow loopt te blokkeren, en wat is het dan irritant als ik dat ding weer nodig heb voor 1 of ander lullig dingetje.Op zaterdag 11 augustus 2001 10:55 schreef B2000.5 het volgende:
Is het mogelijk om op een win2k bak het bios te flashen als je geen diskette station hebt?
Maar helaas heb ik ook nog geen andere oplossing gevonden
Zelfs een ram disk onder dos heb ik geprobeert (vanaf windows98SE cd), maar daar trappen veel flash proggies niet in... je kunt het echter proberen.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Misschien is het toch handig om gewoon DOS 6.22 in een aparte partitie te installeren voor dit soort noodgevallen.
Verwijderd
Maar met andere HD project: Hoe installeer ik dos erop? iemand een link? Ook vreemd: na formatteren ervan, gewone HD eruit gehaald, proberen te booten en......LILO boot......
Maar dan houdt hij ermee op. Heel vaag.
Had deze oude HD ook nog even in een ME bak gehangen, maar ik mocht geen sys d: doen. Damn.
Oh ja: dat floppydrive niet werkt ligt waarschijnlijk aan met mobo, want hij zou het moeten doen als de win2k hd eruit is, maar hij doet het dus nog steeds niet. Zodra pc aangaat, gaat het lampje van de floppydrive ook aan, en blijft aan :?
Verwijderd
Om dos te installen op je 2e HD:
trek ten eerste de kabel van je 1e hd los totdat dos is geinstalleerd. ZO kan er niks fout gaan (lees: geen data per ongeluk op HD1 ipv HD2 gezet worden)
Heb je een cdromspeler en kun je ervan booten?
Zo ja, bootable cd (die van win98 bv) gebruiken,naar command prompt, en een SYS C:
Misschien zul je eerst nog moeten fdisken, dos-primiare-partitie actief maken, en formatteren.
1) HDD1 flatcable los trekken
2) bios settings controleren, boot from cd instellen.
3) Booten van cdrom en naar command prompt /clean dos.
4) fdisk draaien, kleine dos-primiare partitie aanmaken (optie1)
5) deze partitie actief maken
6) rebooten, weer van cd starten, dos c:-partitie formatteren
7) SYS c:
[8] meteen bios gaan flashen indien het bios bestand en de flashtool ook op de nieuw aangemaakte partitie staan.
9) HD1 weer aansluiten
10) bios settings weer controleren
11) In win2000 overgebleven ruimte op HD2 indelen naar eigen wens.
In de eerste post had ik al gezegd dat ik geen bootable cd heb.
Als dat zo was, dan booten, eenmaal in dos gewoon c:\biosding\awdflash.exe enz.
Maar je kan dus in principe sys c: doen en dan wordt dos wordt geistalleerd, of alleen het MBR ingesteld?
fdisk /mbrOp zaterdag 11 augustus 2001 17:17 schreef B2000.5 het volgende:
Ook vreemd: na formatteren ervan, gewone HD eruit gehaald, proberen te booten en......LILO boot......
Maar dan houdt hij ermee op. Heel vaag.
20*350ZO45°
Verwijderd
Ik zit dus al sinds januari of zo steeds te flashen onder Windows (98SE)
Gewoon met het 'experimentele' Flashmenu programma van Abit.
Hier gaat dat 100% goed, al zeker 30 keer geflashed schat ik.....
(Ik kan me nooit echt druk maken om het gevaar van mislukken. Ik heb hier nog een reserve chippie liggen met een werkende BIOS. Nog niet nofig gehad, maar wel een veilig gevoel.)
Ik ging vorige week trouwens ook mijn bios flashen en had mijn floppy drive niet aangesloten (voeding vervangen en om bij dat floppydrive voedingsstekkertje te komen moiet ik mijn cd rom spelers eruit halen en daar had ik geen zin in voor zo'n domme drive die ik nooit gebruik)
Probeer ik op F8 te drukken om net zoals in win98 dos te krijgen gaat dat niet (ik gebruik win me)
Nou oke ff zoeken op het forum, vind ik een patch om dos te bouwen in me.
Werkte erg leuk enzo maar nadat ik geflasht had wilde ik er van af
Ik gewoon ff die orginele command.com en io.sys enzo er weer opgekopieerd.
Start ik opnieuw op: No system disk, please insert disk.
Moest ik toch weer heel die gare floppy aansluiten om te booten met een oude toshiba recue flop (tja ik kan geen andere flop maken want mijn diskdrive schrijft niet meer)
Maar ja ff opgestart, sys c: en alles werkt weer.
Pfffff
2. Als het kabeltje verkeerd om zit kan abit geen kabeltjes maken. Daar zal ik wel achterkomen. probeer het zometeen. (Brute Force
3. Dos in win2k inbouwen wordt wel een beetje lastig...
Na, ik klooi nog wel een beetje verder.
Hooi: waar vind ik dat proggie?
Verwijderd
http://go.to/kt7faq
Of direct hier de link : http://www.viahardware.com/faq/kt7/downloads/Misc/flashmenu.exe