iPad 2020 of Chromebook?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:24
Hoi allen,

Thuis heb ik om te werken de beschikking over een krachtige desktop en daarnaast gebruikte ik mijn macbook pro (2014) als netflix/browse machine op de bank en in bed.

Nu werd ik vanochtend wakker en het scherm van mijn macbook is vanbinnen gescheurd, er zit geen barst op het glas maar echt in het scherm zelf. Een nieuw retina-scherm buiten garantie lijkt me op zo'n oud model geen goede investering dus ik wil graag iets nieuws; een iPad of een Chromebook denk ik.

Aan mijn bankhang device wil ik niet meer dan 400 euro uitgeven, eigenlijk is het alleen om te browsen en te netflixen.

Een iPad is natuurlijk lekker compact maar ik moet zeggen dat ik wel graag de vormgeving van een laptop zou willen hebben i.c.m. een groter scherm.

Nu zou ik graag input of suggesties van jullie willen hebben..

- Heeft iemand ervaring met beiden en wat zijn de ervaringen?
- Tegen welke beperkingen lopen jullie op beide devices aan?

Wellicht staat het niet helemaal op de goede plek, in dat geval: mea culpa.

Mochten er nog andere opties zijn die ik over het hoofd zie hoor ik dat natuurlijk ook graag! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Louislouislouis Waarom niet gewoon een tweedehands MacBook Air?

In die prijs categorie vind je er voldoende.

Het is natuurlijk persoonlijk maar voor mij kan een Tablet geen Laptop vervangen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Als je het alleen op de bank wil gebruiken voor Netflixen, browsen e.d. voldoet een iPad prima en ook makkelijker dan een laptop.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:24
Greatsword schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:01:
@Louislouislouis Waarom niet gewoon een tweedehands MacBook Air?
Dat had best een optie kunnen zijn.

Echter ben ik geen fan van tweedehands elektronica en al helemaal niet als het om laptops gaat, iets teveel last van smetvrees daarvoor..

Daarnaast heeft mijn vriendin privé een oude macbook air en dat scherm vind ik qua kwaliteit echt niet om aan te zien (1440x900).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Louislouislouis schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:15:
[...]

Dat had best een optie kunnen zijn.

Echter ben ik geen fan van tweedehands elektronica en al helemaal niet als het om laptops gaat, iets teveel last van smetvrees daarvoor..

Daarnaast heeft mijn vriendin privé een oude macbook air en dat scherm vind ik qua kwaliteit echt niet om aan te zien (1440x900).
Klopt, het is inderdaad niet meer het nieuwste van het nieuwste.

Dan valt een Macbook dus al af met dat budget.

Weet niet hoeveel andere apple producten je in huis hebt, maar kan me voorstellen dat je wel gehecht bent aan MacOs of het Apple Eco-systeem.

In dat geval kom je dus uit op de iPad.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”