Toon posts:

Icewind Dale 2 met infinity engine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wel erg goed nieuws als het waar is.

"While it hasn't been officially announced yet, Interplay is working on Icewind Dale 2, another BioWare Infinity engine game. While I've hinted in past ramblings that we may not have seen the end of the Infinity engine, and that Interplay was considering other Dungeons & Dragons products (in addition to Neverwinter Nights), I can now confirm that Icewind Dale 2 is in the works (and it's not necessarily the only new D&D game that is being contemplated).
Details on what you can expect from Icewind Dale 2 will have to wait until the game is officially announced, but the game will use the same engine used by the original game and its expansion pack, with possible minor improvements, and likely won't be as ambitious a game as BG2, given Interplay's aggressive target release date (rumoured to be the end of this year, according to a Fatbabies rumour than ran today , although I hadn't thought the schedule was that ambitious)"

Zou BIS/Bioware nog 1 keer de infinity engine (= de engine waarmee o.a. de BG1,BG2, TOB, IWD, HOW, TotL, PS:T gemaakt zijn) gaan gebruiken? Het lijkt mij erg cool aangezien ik wel fan ben van deze infinity engine games en zeker als het IWD2 betreft :) :)
Wat zijn jullie meningen? is de infinity engine voldoende uitgemolken en wordt het tijd dat dat games als Neverwinter Nights en Torn gebaseerd op de nieuwe 3D engine worden uitgebracht of is 'de good old' infinity engine nog steeds niet afgeschreven?

Verwijderd

"Let the killing continue!" >:)

Hopelijk worden de Druids in IWD2 net zo goed als die in gewoon IWD. Dat zijn tenminste druids waar je wat aan hebt, die van BG2 vallen imho zwaar tegen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn level 19 Druid kickt behoorlijk ass in IWD. Vooral de Creeping Doom en Fire Seeds spells zijn cool en natuurlijk ook shapeshifting.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Tja, IWD was gaaf (HOW en TOTLM ook), maar toch mis ik een 'connectie' met het spel, wat ik wel had met de BG saga.

IWD zit toch een beetje tussen BG en Diablo in, beetje dom en lomp hakken, spells kun je best zonder (is minder leuk, maar kan makkelijk). Itt BG waar je absoluut niet zonder kan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond IWD erg leuk, omdat je zelf 6 characters kan samenstellen en omdat ik het gebied rondom The Spine of the World een leuke setting vind. Het is inderdaad meer hack 'n slash dan BG, maar dat vind ik wel leuk.
Het verhaal vind ik overigens knap in elkaar zitten hoewel het redelijk lineair is en de samenhang tussen IWD, HOW en TotL had wat beter gemogen, maar gezien het einde van IWD verwacht je logischerwijs een deel 2, maar ik had verwacht dat daarvoor de nieuwe 3D engine gebruikt zou gaan worden.

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Ben ik soms de enige tweaker, die hier een mening over heeft? :'(

Verwijderd

Icewind Dale II preview

Bij deze een ID2 preview aan de hand van info die ik tot nu toe her en der gevonden heb..

In Icewind Dale II gaat het erom dat The Ten Towns beschermt wordt tegen hordes optrekkende goblinachtige wezens. Dit verhaal speelt zo'n 30 jaar na Heart of Winter. Natuurlijk zit er een vreemd macht achter deze aanvallen. Het verhaal staat los van Icewind Dale I, hoewel er wel connections zijn naar het eerste deel van dit spel. De lokaties die je zal bezoeken in dit spel zijn o.a. Underdark, Chulta, the Cold Marches en the Fields of Slaughter.

Afbeeldingslocatie: http://ipimuu.blindjustice.nl/araphor/pictures/fantasy/icewinddale2/id2a.jpg

Je begint met het maken van 6 characters, je kunt helaas niet je Baldur's Gate characters importeren. Wel kun je kant en klare characters kiezen, maar het is vaak het leukst ze zelf te maken. Je kunt kiezen uit Humans, Demi-Humans, Dwarves, Elves, Half-Orcs en zelfs Drow, al lijken deze laatste twee me erg moeilijk, tenzij je een evil party wilt maken. :)

Afbeeldingslocatie: http://ipimuu.blindjustice.nl/araphor/pictures/fantasy/icewinddale2/id2c.jpg

Character classes die je kunt kiezen zijn Fighters, Rangers, Thieves, Druids, Clerics, Wizards, Paladins, Barbarians, Sorcerers en Monks (en meer).
Ook zijn er meer dan 50 nieuwe spells toegevoegd, wat het totaal aantal spells op meer dan 300 brengt. Een aantal van deze nieuwe spells zijn Death Armor, Delayed Blast Fireball, Negative Plane Protection, Wondrous Recall...

Afbeeldingslocatie: http://ipimuu.blindjustice.nl/araphor/pictures/fantasy/icewinddale2/id2b.jpg

Het schijnt dat je in ID2 level 30 kan halen.. Zou het dan gebruik maken van de 3rd edition AD&D rules? Gezien je ook barbarians en monks kan hebben als PC's zal dit hoogstwaarschijnlijk zijn. Bij ID1 werd nog gebruik gemaakt van de 2nd edition rules.

Afbeeldingslocatie: http://ipimuu.blindjustice.nl/araphor/pictures/fantasy/icewinddale2/id2d.jpg

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Op zondag 12 augustus 2001 16:40 schreef Mage het volgende:
Ik vond IWD erg leuk, omdat je zelf 6 characters kan samenstellen
En BG en BG2 kan dit ook... moet je een multiplayer spel opstarten en dan alle chars aan jouw toewijzen... persoonlijk vind ik BG beter dat IWD, BG2 viel me een beetje tegen... en er gaat natuurlijk niets boven PlaneScape: Torment :9~

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 17:39 schreef White Dust het volgende:

[..]

En BG en BG2 kan dit ook... moet je een multiplayer spel opstarten en dan alle chars aan jouw toewijzen... persoonlijk vind ik BG beter dat IWD, BG2 viel me een beetje tegen... en er gaat natuurlijk niets boven PlaneScape: Torment :9~
Wat ik me dan afvraag is wat je dan tegen viel in BG 2 ten overstaande van BG :?

Ik vond BG 2 toch een hele verbetering en minstens even leuk :9

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Op zondag 31 maart 2002 17:43 schreef KID-ICARUS het volgende:

[..]

Wat ik me dan afvraag is wat je dan tegen viel in BG 2 ten overstaande van BG :?

Ik vond BG 2 toch een hele verbetering en minstens even leuk :9
Ik denk dat het voornamelijk het reizen was (ja, ja, waar je al niet druk om kunt maken :P) in BG1 moest je echt naar het bepaalde punt reizen met de landen er tussen in in BG2 kon je gewoon vragen waar de probs waren, je kreeg het op de kaart te zien en reizen maar... en dan vond ik zelf het verhaal beter van BG1... kweet niet waarom...
Pagina: 1