Van welk dier zouden deze uitwerpselen kunnen zijn?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensylza
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2020
Wij worden door de buurman vals beschuldigd dat wij onze honden en katten uitwerpselen over de schutting zouden gooien.
Daarom willen we graag willen weten over welke uitwerpselen het wel kunnen gaan, wij vermoeden een rat, egel of zelfs vleermuis want die zat er in de vorige woning ook al.
Willen jullie eens meekijken aub,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensylza
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1AYLW7QHMXDbG8A1VlWCcZhy3g8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZdgtkFfpW9RsSYCxkH5ABByM.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Ziet er wel naar uit dat het van een kat of hond is.
Waarom denkt de buurman dat jullie zoiets zouden doen is de eerste vraag die in mij opkomt daarbij liggen de uitwerpselen alleen bij hem in de tuin en op 1 plek of door de tuin heen.
Anders moet hij maar even een camera neer zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-10 20:35
Het zijn zeker geen vleermuis of rattenkeutels, die zijn kleiner.

Uitwerpselen van egels zijn goed te herkennen aan de onverteerbare restjes van insecten. De keutels zijn vaak niet erg groot, van enkele centimeters tot zo´n 5 centimeter lang. Ze zijn cilindervormig en vaak donker van kleur. Egels hebben geen vaste plek waar ze hun behoefte doen. Egelkeutels kunnen dus door de hele tuin liggen.

Handschoenen aan en de drol uit elkaar halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensylza
onze katten en honden kunnen niet over de schutting ten eerste en ten tweede ze hebben hun eigen kattenbak en zandbak in onze tuin.

ze liggen verspreid over de gehele tuin bij de buurman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensylza
we hebben ook een keer gemerkt dat de omheining langs onder was omhoog geduwd door iets, maar we weten ook niet door wat. Er was iets onder door gekropen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensylza
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12ewH0JqpfaaNcNEo6H25vRTCZE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/978AcMkraUGTCMyj8qpQAxsM.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Welke doorsnee hebben die drollen ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:46
de keutelkaart van NL:
https://www.google.com/se...=977#imgrc=KiOqrLzISTF0dM

verder geen sporen in de tuin?

[ Voor 4% gewijzigd door Tens op 31-10-2020 14:46 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jensylza
de drollen zijn een pink dik ongeveer en voor verdere sporen moeten we verder gaan kijken, daar hebben we nog niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensylza
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E-nxMsuztW-C3ThCmWwsBsoPkCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrwbETzwMu1Zk7QYvCkQnlJ2.jpg?f=fotoalbum_large

Dit hebben we ook eens opgemerkt, dat er iets onder de draad door was gekropen.

[ Voor 9% gewijzigd door Jensylza op 31-10-2020 16:05 . Reden: vergeten ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tens
maar serieus:
Wij worden door de buurman vals beschuldigd dat wij onze honden en katten uitwerpselen over de schutting zouden gooien.
Ga verhuizen zou ik zeggen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensylza
Dat gaat nog niet, de buurman die ons beschuldigd moet onze woning nog herstellen na de afbraak en opbouw van de woning/appartement naast ons. Wij hebben alles gedaan zoals het aangegeven staat, en nu blijft hij dingen zoeken om ons in het slecht dag licht te zetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Jensylza schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:09:
Dat gaat nog niet, de buurman die ons beschuldigd moet onze woning nog herstellen na de afbraak en opbouw van de woning/appartement naast ons. Wij hebben alles gedaan zoals het aangegeven staat, en nu blijft hij dingen zoeken om ons in het slecht dag licht te zetten.
Klinkt als een etterende wond die alleen maar erger wordt. Nu zijn het drollen, straks weer iets anders.

Al iets van mediation geprobeerd? Mr. Frank Visser misschien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 17:35
pink dik, 3 a 5cm lang?
Die laat een egel, die soms in mijn tuin komt ook achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Jensylza schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:09:
Is dit al langs mr. Frank Visser geweest, of komt dat binnenkort nog op TV? _/-\o_

Maar ehh... Als je met poep gaat gooien... Dat zie je toch neem ik aan? Dan rolt het door bij het neerkomen, vervormt, laat een shitspoor achter.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensylza
te nacht zijn er weer wat bijgekomen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5Fuh24rJ0Ln9hSTZN6k1hrAfWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rdCFm0aZCpRWJaD6con4ijKE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:53

BCC

Wildcamera

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensylza
Deze is van 1 en wat uitvergrootAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8JSIYiJEQgFHVh7RDmbHkDel9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z5xau1zWE14ViKXqU5iG9ojE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensylza
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ys3t8W1-TZArsBzMquFu5XPE4LQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/52TMlT3UKdLfgupxbHlDDJex.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensylza
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4gZYw7QWUUP3eZHAhb0idAXSszw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b1esbTnaJOPqtYx5iPKZGAXT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensylza
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AId9pJmTVBeYZag1a-uxuqEn214=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vh9WoUMExRUmDtlSD31IjGp7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Waarom zou jij hier effort in gaan stoppen? Laat de buurman als klager maar bewijzen dat het jouw katten/hondenpoep is.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensylza
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pktc6RqVvN-G-e28SZQpvZsnjTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yh1tudi0e5ZrlMvBXyCHlqPY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensylza
Zelfs aan zijn achterdeur liggen er, de appartementen staan momenteel nog leeg en er is geen beweging.

Langs de straatkant kunnen ze ook nog binnen want er staat nog geen garagepoort in de doorrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensylza
Mogen wij een wildcamera plaatsen om bij hem te kijken wat er loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Jensylza schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:38:
Mogen wij een wildcamera plaatsen om bij hem te kijken wat er loopt?
Tuurlijk! Dan weet je meteen waar het vandaan komt. Kun je vervolgens weer de fijne relatie met je buurman aanhalen en over iets anders praten dan drollen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-10 09:53
Wootism schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:50:
[...]

Tuurlijk! Dan weet je meteen waar het vandaan komt. Kun je vervolgens weer de fijne relatie met je buurman aanhalen en over iets anders praten dan drollen.
De buurman mag inderdaad op z'n eigen erf een wildcamera plaatsen om zijn eigendommen/erf te monitoren...

Ga alsjeblieft niet zelf aan de gang en zijn erf op beeld zetten, al helemaal niet met mondelinge afspraken....
Want daar heb je geen bewijs van, hij wel dat jij zijn erf aan het opnemen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
steenmarter?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:33
Het komt dus vooral s'nachts voor. Zijn het geen braakballen van een uil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Fore! schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:58:
[...]

De buurman mag inderdaad op z'n eigen erf een wildcamera plaatsen om zijn eigendommen/erf te monitoren...

Ga alsjeblieft niet zelf aan de gang en zijn erf op beeld zetten, al helemaal niet met mondelinge afspraken....
Want daar heb je geen bewijs van, hij wel dat jij zijn erf aan het opnemen bent.
Klopt, je mag natuurlijk niet vanuit je eigen tuin het erf van de buurman gaan filmen.
Neem aan dat TS wel zo snugger is om dat te weten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:36

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Misschien een heel wild idee hoor, maar houd je katten gewoon binnen voor een week (maak melding aan de buurman hierover) om iig uit te sluiten dat jullie het zijn?

Edit: ik moet leren lezen; hij beschuldigt jullie van gooien :F

Erm ja; enige remedie is dan idd een camera op de tuin van de buurman richten (verstopt en wel voor het geval dat het andere buren zijn die het doen en dan stoppen doordat ze de camera zien)

[ Voor 45% gewijzigd door Notna op 01-11-2020 10:47 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:21
Notna schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:45:
Misschien een heel wild idee hoor, maar houd je katten gewoon binnen voor een week (maak melding aan de buurman hierover) om iig uit te sluiten dat jullie het zijn?

Edit: ik moet leren lezen; hij beschuldigt jullie van gooien :F

Erm ja; enige remedie is dan idd een camera op de tuin van de buurman richten (verstopt en wel voor het geval dat het andere buren zijn die het doen en dan stoppen doordat ze de camera zien)
Wanneer je het van kwaad naar erger wilt laten gaan moet je vooral een camera op andermans erf richten...

Het lijkt mij ook wel erg veel poep voor 1 avond afkomstig van 1 kat maar wellicht vergis ik mij hierin. Anyways... Je kan in de kattenbak neem ik aan zien wat voor een uitwerpselen er liggen en of die overeenkomen met die in de tuin van de buren. Bij twijfel; Voorstellen dat je een wildcamera aanschaft en in zijn tuin plaatst. Bij geen twijfel; Laat dat lekker de buurman regelen :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jensylza schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:05:
Daarom willen we graag willen weten over welke uitwerpselen het wel kunnen gaan, wij vermoeden een rat, egel of zelfs vleermuis want die zat er in de vorige woning ook al.
Willen jullie eens meekijken aub,
Google naar de poepkaart van Jasper de Ruiter.

Als je zekerheid wilt hebben, plaats camera's

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een pink dik als in doorsnee? Dus de drollen zijn zo dik als je pink lang is? Dan zijn het dus geen kattendrollen. Het lijkt ook of er iets van noten (eikels) in zitten ofzo, lijken geen botjes te zijn. In welk deel van het land is dit?

[ Voor 110% gewijzigd door Frieda op 01-11-2020 12:14 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Dit gaat een pareltje worden :’)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tens
lijkt dat er zaden in zitten, zou dus op zoek gaan naar een vegetarisch kat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:13
Qua formaat van de keutel kunnen we de olifant uitsluiten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:09
Jensylza schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:15:
onze katten en honden kunnen niet over de schutting ten eerste en ten tweede ze hebben hun eigen kattenbak en zandbak in onze tuin.
Ik denk dat je je zou verbazen hoe hoog katten kunnen springen/klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:47
Dit zijn géén katten of honden...

Welke regio woon en je is er bos in je directe omgeving of juist veel water etc.?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensylza
Achter ons is er een paardenwei en daar achter bos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 10:42
Structuur van de drollen zegt mij: geen honden of katten
Formaat van de drollen zegt mij: geen egel, vleermuis, rat of ander klein dier formaat

Dit lijkt wel op braakballen van uilen of poep van een marter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 19:44
Ziet er uit als een een braakbal van een uil.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 16:11
De tweakers community blijft mij toch altijd verbazen. Het ene topic gaat het over serieuze juridische zaken, nu is het over de keutels van een dier. En we zijn nog steeds even serieus betrokken _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Laatst online: 06:30
Zeker geen katten- of hondendrollen. Hoewel de buurman direct het probleem heeft en van alles roept, heb jij ook een belang om dit goed op te lossen. Dus een constructief gesprek aan gaan :-)

Goh buurman, vervelend he die drollen, ik baal er ook van. Ik ben ook erg benieuwd welke beesten hier 's nachts rondlopen en wil graag meehelpen om dit op te lossen, bijvoorbeeld door het plaatsen van een (wild)camera, maar dan moet jij mij wel toestemming geven (bv. voor een week)/meebetalen/... Ben je daarmee akkoord?

Succes :-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:41
Bookmarked. Zou dit oplaadkabelgate of schildergate kunnen verdringen?

Zonder gekheid, lijken wel verdomde veel op uilenballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Slaapwandelende buurman?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:18
Poep van een egel is gitzwart. Ik kom het wel eens tegen op m’n grasveld.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Het_Eendje
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ik heb een vriend uit de wildlifemanagementhoek gevraagd, die vooral dingen uitsluit.
Uilenballen bevatten tonnen met haar en muizenbotjes, dus dat is het absoluut niet. Braakballen van uilen/roofvogels hebben dus veel haren, botten of veren erin. Andere vogels hebben ook braakballen. Misschien is het een kauw of een spreeuw die vaak op z'n huis zit en zaden heeft gegeten. Maar op mijn telefoon ziet het eruit als een strontstructuur. En het feit dat het er 's nachts terecht komt duidt dan niet op één van die vogels, want die zijn natuurlijk overdag actief
Katten kunnen makkelijk over schuttingen klimmen, maar dan zou het er echt niet zo bij liggen. Trouwens marters worden ook genoemd, lijkt het ook zeker niet op. Marters zijn het ook niet, want die poepen vaak op vaste plekken, geen verspreide drollen in ieder geval. Egelpoep is inderdaad ook klein, zwart en redelijk droog met keverschildjes. Vleermuispoep is heel klein, tot 5mm, zwart, lang keuteltje en zo droog dat je het tot stof kan vegen. Dat wordt echt niet zo verspreid gevonden, maar ligt vaak op randen van kozijnen of recht onder verblijfplaatsen.
Heeft de buurman toch gelijk? :p Het kakboek (is dat jargon?) is er nog even op nageslagen.
Niks in mijn boek wat erop lijkt. Hoe dan ook. Het ziet er naar uit dat iemand inderdaad hondenschijt over z'n schutting gooit. Zo verspreid als het ligt en in gekke keutels. Wildcamera is een goed idee en anders met eDNA analyse naar een lab sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 16:11
Het_Eendje schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:50:
Ik heb een vriend uit de wildlifemanagementhoek gevraagd, die vooral dingen uitsluit.

[...]

[...]

Heeft de buurman toch gelijk? :p Het kakboek (is dat jargon?) is er nog even op nageslagen.

[...]
".en anders met eDNA analyse naar een lab sturen."

Dit zou de ultieme tweaker move zijn _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:51

Kheos

FP ProMod
Luca schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:52:
[...]

".en anders met eDNA analyse naar een lab sturen."

Dit zou de ultieme tweaker move zijn _O-
Ik zet trouwens mijn geld in op dat omaatje van de laadkabelgate. Misschien dat ze de uitwerpselen zelf niet produceert, maar ze gooit die vast over de schutting.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:12
Wie heeft er een linkje naar opladergate en schildergate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Modbreak:Die linken gaan er dus niet komen. Dit is niet de HK, dus we houden het hier serieus.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-10 15:12
uilenballen?

https://www.google.com/se...oECBYQAw&biw=1920&bih=937

[ Voor 91% gewijzigd door verstappen33 op 04-11-2020 10:20 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:21
Dat was mijn 1e gedachte ook, maar is al aangegeven dat dit het niet zal zijn;
Het_Eendje schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:50:

[...]

[...]

[...]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupDeBoer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-07 11:50
Aangezien mijn vraag aansluit bij de topictitel, kaap ik deze thread maar even. Wij hebben een huis gekocht en viel mij op dat de hoek van de goot vol met zooi lag. Een inspectie van dichterbij doet mij sterk denken aan ontlasting van een beest. Iemand een idee (als het ontlasting is) van welk beest het kan zijn?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfyH4-oz9Hj22aeuCmyK7FjAfzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cUSn9SQ0hrOsIRa4jJbGoOtP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pen en papier
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
Kunnen het geen paardekeutels zijn, meegenomen door vogels de tuin van de buren in, om daar de zaden er uit te pikken?
Verder dacht ik nog aan guerrillagardening: iemand gooit leembonken met zaad erin op bijvoorbeeld een dak, en vogels verplaatsen het weer. Vanwege het zaad, of vanwege het leem om een nest mee in te smeren.
Of vogels hergebruiken materiaal uit oude nesten.
Maar ik weet het ook niet.
Pagina: 1