Ik heb een vriend uit de wildlifemanagementhoek gevraagd, die vooral dingen uitsluit.
Uilenballen bevatten tonnen met haar en muizenbotjes, dus dat is het absoluut niet. Braakballen van uilen/roofvogels hebben dus veel haren, botten of veren erin. Andere vogels hebben ook braakballen. Misschien is het een kauw of een spreeuw die vaak op z'n huis zit en zaden heeft gegeten. Maar op mijn telefoon ziet het eruit als een strontstructuur. En het feit dat het er 's nachts terecht komt duidt dan niet op één van die vogels, want die zijn natuurlijk overdag actief
Katten kunnen makkelijk over schuttingen klimmen, maar dan zou het er echt niet zo bij liggen. Trouwens marters worden ook genoemd, lijkt het ook zeker niet op. Marters zijn het ook niet, want die poepen vaak op vaste plekken, geen verspreide drollen in ieder geval. Egelpoep is inderdaad ook klein, zwart en redelijk droog met keverschildjes. Vleermuispoep is heel klein, tot 5mm, zwart, lang keuteltje en zo droog dat je het tot stof kan vegen. Dat wordt echt niet zo verspreid gevonden, maar ligt vaak op randen van kozijnen of recht onder verblijfplaatsen.
Heeft de buurman toch gelijk?

Het kakboek (is dat jargon?) is er nog even op nageslagen.
Niks in mijn boek wat erop lijkt. Hoe dan ook. Het ziet er naar uit dat iemand inderdaad hondenschijt over z'n schutting gooit. Zo verspreid als het ligt en in gekke keutels. Wildcamera is een goed idee en anders met eDNA analyse naar een lab sturen.