Extra HDD bijplaatsen in deze pc met 280 Watt voeding?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carob
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-11-2021
Goedemorgen,

Ik ben sinds 1,5 jaar in bezit van deze (budget gaming) desktop pc:

Lenovo Legion T530-28ICB 90JL00DAMH
  • Core i3-8100 3.6 GHZ Coffee Lake
  • 24 GB DDR4 RAM
  • 1x HDD 1GB SATA 7200 RPM intern
  • Externe 1GB HDD aangesloten via USB 3.0
  • GeForce GTX 1050 2GB videokaart
  • Realtek RTL8118AS Ethernet
  • Bluetooth 4.1
  • Luchtkoeling
Ik wil er graag nog een extra (interne) HDD 1GB SATA 7200 RPM bijplaatsen. Daar is ook ruimte voor in de kast met één nog vrije HDD bay. Alleen lijkt het erop dat Lenovo bij deze pc heeft bespaard op de stock voeding; deze is slechts 280 Watt... Denken jullie dat het geen probleem moet zijn om een extra HDD bij te plaatsen? Of is het echt onverstandig en niet aan te raden?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Als je een SSD erin doet, is het wel te doen. De geadviseerde power is al 300w, daar zit je onder. wilt niet zeggen dan het niet kan. je hebt er al een usb drive op staan. Blijf je die gebruiken? is het niet handiger je huidige schijven aan te pakken? ik neem aan dat dit 1TB is ipv 1GB.

Daarbij, je hebt vrij veel ram. Ik denk als je een ssd van 1TB neemt en die als hoofdschijf pakt je wel een lekkere upgrade hebt. Ik weet niet waar je je ruimte voor gaat gebruiken, maar je kunt ook kiezen een lagere systeemschijf te nemen in ssd, (250gb/512GB) en je huidige als extra opslag te gebruiken dus.

Ik kan verder het systeemgebruik niet zien, maar zou niet direct aanraden of je er een extra HDD bij moet zetten.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:22
Kan makkelijk. i3 met GTX 1050 verbruikt 150w maximaal zodat je nog ruim voldoende over hebt voor een extra HDD.

Maar eh....je hebt nog geen ssd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Koop een SSD. De laadtijden in games worden daardoor zoveel korter... Als je de PC ook voor huis, tuin en keukenzaken gebruikt, is het helemaal een no-brainer.

Zolang je een kabel met sata-power, een vrije sata-poort en een sata-kabel hebt, moet het prima lukken.
Afhankelijk van waar je de opslag voor gebruikt, kun je een grote SSD kopen of een kleinere SSD en een grotere HDD kopen.

Maar maak eens wat foto's van de voeding, zodat we kunnen zien welke het is. Maak ook maar een paar foto's van de beschikbare draden en connectors. Als je dat gedaan hebt, maak dan ook een foto van het moederbord. Dan kan er bepaald worden wat je kunt kopen.

Even voor de duidelijkheid: weet je zeker dat een derde HDD niet past? Want dan kun je gewoon een kleine HDD + kleine SSD bijkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Laadtijden in games is echt nog het MINSTE voordeel van een SSD. Je gehele ervaring in Windows, opstarten, browsen, wat dan ook, gaat echt GIGANTISCH vooruit.

Elke keer dat je nu wacht op je PC is het 100% zeker op je HDD.

Je hebt vast wel eens gehoord van dikke S***nt door een trechter? Dat gaat over je HDD :+

Een 1TB SSD koop je tegenwoordig in de aanbieding al vanaf 65 euro met een beetje opletten. (Ik heb v/d week een 1TB Sandisk Plus SSD voor 62,95 van Amazon gekocht)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 30-10-2020 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carob
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-11-2021
Bedankt iedereen voor de antwoorden tot dusver! :)

Ik had het misschien wat moeten verduidelijken. Deze desktop is door Lenovo in de markt gezet als een "instap game pc", maar daar gebruik ik hem dus niet voor (heb een PS4). Doe hoofdzakelijk de standaard dingen ermee. Naast dat ook wat 1080p videobewerking en o.a. een 1440p bewakingscamera. En natuurlijk soms Youtube 4k wat verder soepeltjes loopt.

De WD Blue 1TB 7200rpm die standaard in de Lenovo zat voldoet voor mij dus nog wel even. De hdd die ik erbij wil plaatsen is van hetzelfde merk/type, maar komt dan uit mijn oude desktop die ik 1,5 jaar geleden heb opgeborgen. Het is dus niet zo dat ik nu een nieuwe hdd moet kopen of heb gekocht. Anders had ik inderdaad wel voor een sdd gegaan waarschijnlijk, zoals geadviseerd.

Zal eens kijken of ik nog een foto kan plaatsen van de voeding en de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

als die uit de oude laptop komt. is dit denk ik een 2,5" schijf. voordeel daarvan is dat deze ook niet zoveel power draw heeft als een 3,5". Dus dat moet sowieso wel lukken

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:53:
Laadtijden in games is echt nog het MINSTE voordeel van een SSD. Je gehele ervaring in Windows, opstarten, browsen, wat dan ook, gaat echt GIGANTISCH vooruit.

Elke keer dat je nu wacht op je PC is het 100% zeker op je HDD.

Je hebt vast wel eens gehoord van dikke S***nt door een trechter? Dat gaat over je HDD :+

Een 1TB SSD koop je tegenwoordig in de aanbieding al vanaf 65 euro met een beetje opletten. (Ik heb v/d week een 1TB Sandisk Plus SSD voor 62,95 van Amazon gekocht)
Ja, omdat in de OP benadrukt wordt dat het een gamemachine is, wist ik niet zeker of de machine alleen voor gaming gebruikt wordt. Want dan gaat dit argument niet op.

Edit: oh, blijkbaar wordt de machine gewoon gebruikt voor htk-zaken. Als je een derde SATA-poort hebt en een derde sata-powerkabel aan je voeding zit, zou ik voor een kleine SSD gaan. Volgens mij kun je ook een molex -> sata-power gebruiken, maar ik ben even niet zeker of dat niet gevaarlijk is.

[ Voor 16% gewijzigd door hoi1234 op 30-10-2020 17:02 ]

Pagina: 1