Aanschaf 'budget' gaming laptop icm dockingstation

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spettertje83
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 16:47
Ik ben niet vaak actief hier, maar m'n hoofd loopt vast in de keuzes die er zijn en met de wensen die ik heb. Ik heb de BBG doorgelezen, maar kom hier niet uit. Ik zou jullie hulp hier goed kunnen waarderen

Wat ga je met je laptop doen?
O365 applicaties en 'lichte' games. Mijn voorkeur gaat uit naar wat oudere (MMORG) spellen, maar probeer ook wel eens een nieuwe. Denk aan Genshin Impact.

Wat is je budget?
900 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, met name thuisgebruik

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb een lichte voorkeur voor Lenovo. Altijd met veel plezier gehad en ik vind de uitstraling van hun gaming laptops wat vriendelijker. Andere 'wolven in schaapskleren' zijn ook welkom.

Daarbij heb ik ook de wens dat hij gemakkelijk op een dockingstation aangesloten kan worden. Het liefst d.m.v. 1 kabel (usb-c). Geen aparte HDMI. Dockingstation heb ik reeds voor (thuis)werken, maar ben van plan deze te upgraden, dus ben daar vrij in.

Hopelijk kunnen jullie mij hier bij helpen. Alvast bedankt! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Spettertje83 op 30-10-2020 11:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antibull
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-10 17:41
pricewatch: Lenovo Legion 5 15ARH05 (82B5007BMH)

Wellicht dat deze interessant is. USB-C video uit. Ik weet alleen niet of hij via USB C oplaad. Bevat wel maar 8 GB ram maar die kan je nog upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spettertje83
antibull schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:28:
pricewatch: Lenovo Legion 5 15ARH05 (82B5007BMH)

Wellicht dat deze interessant is. USB-C video uit. Ik weet alleen niet of hij via USB C oplaad. Bevat wel maar 8 GB ram maar die kan je nog upgrade.
Dank je wel!

Had ik ook gezien en ik overweeg deze ook. Opladen gaat via een aparte A/C port, maar ik hoop ergens ook op een pareltje waarbij opladen ook via de USB-C gaat. Imo minder kabels = beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antibull
Ja ik kijk er ook al een tijdje naar maar ik wacht nog op blackfriday.

Je hebt ook de lenovo Yoga Slim
pricewatch: Lenovo Yoga Slim 7 15IMH05 (82AB002WMH)

Deze heeft USB-c video uit en opladen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spettertje83
antibull schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:38:

Deze had ik nog niet op m'n radar. Valt ook formeel niet onder de gaming laptops, maar ik hou wel van de sobere uitstraling. Thanks!

Misschien wacht ik ook wel op Black Friday :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spettertje83
Ik ben van het idee afgestapt dat het een Lenovo moest zijn. Ik kwam via de Pricewatch de volgende tegen:

https://tweakers.net/pric.../hp-omen-15-en0021nd.html

Door de afbeelding dacht ik eerst een ouder model, maar naar de introductiedatum en de processor te hebben gekeken moest dit imo een nieuwer model zijn. Doorklikken op Alternate bevestigde dit.

Grof beeld geschetst t.o.v. de andere modellen:

Plus:
  • 144Hz scherm
  • USB-C 3.2 (inclusief charge/sleep + displayport)
  • Radeon GTX 1650Ti
Min:
  • 2* 4Gb (liefst 1*8Gb of 2*8Gb gezien)
Imo een mooi totaalplaatje voor een goede prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-10 13:08
Spettertje83 schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:44:

Min:
  • 2* 4Gb (liefst 1*8Gb of 2*8Gb gezien)
Je kan altijd RAM upgraden, en omdat het dual-channel is (2x4gb) ben je niet meteen gedwongen om deze te upgraden zoals bij 1x8gb (want single channel = performance verlies)

Als je upgrade wel 2x8gb in 3200mhz nemen, daar profiteert Ryzen van (als ik HP mag geloven zijn de 2x 4gb bankjes ook al 3200mhz)

Prima laptop met nette koeling, ken iemand die deze heeft en op dat vlak is hij erg tevreden (aangezien Ryzen laptops van Asus TUF en MSI qua koeling het vrij slecht doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spettertje83
Mizgala28 schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:42:
[...]

Je kan altijd RAM upgraden, en omdat het dual-channel is (2x4gb) ben je niet meteen gedwongen om deze te upgraden zoals bij 1x8gb (want single channel = performance verlies)
Daar ben ik mij van bewust, maar het scheelt qua kosten of ik 1 of 2 bankjes moet aanschaffen. Voorlopig lijkt mij 8Gb voldoende trouwens.
Mizgala28 schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:42:
[...]

Prima laptop met nette koeling, ken iemand die deze heeft en op dat vlak is hij erg tevreden (aangezien Ryzen laptops van Asus TUF en MSI qua koeling het vrij slecht doen)
Fijn om te weten dat er iemand anders erg tevreden is. Omdat ik er weinig reviews van kan vinden vind ik het een kleine gok, maar het ziet er hoopvol uit. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antibull
Wanneer je hem hebt wil ik graag je ervaring horen. Vind deze ook wel interessant door de usb c opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chasin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10 16:16
Ben zelf ook aan het kijken naar een gaming laptop. De HP Omen 15-en0021nd ziet er idd erg goed uit.

[ Voor 39% gewijzigd door Chasin op 02-11-2020 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimmi
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-09-2021
Ik volg ook even.. zelfde behoefte, min dockingstation ;).
antibull schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:38:

Denk je dat de legion of yoga slim in de Black Friday sale gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbosity
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-10-2024
Zit met soort gelijke wensen voor de aanschaf van een nieuwe laptop, aangezien mijn oude binnenkort zijn 7de verjaardag viert. Dus wel toe aan vervanging.

Zag dat Lenova al is begonnen met een black friday pre-sale op hun eigen site. Een goede om in de gaten te houden dus de komende weken.

https://www.lenovo.com/nl...d-5i-15iil05/p/81YK00KNMH

Deze voldoet volgens mij aan al je wensen binnen het budget (en tevens die van mij) met een Intel I7, 16GB geheugen en een grafische kaart van Nvidia.

Verder zelf geen uitgebreide kennis over de onderdelen, dus misschien dat iemand met meer kennis hier zijn licht over wil laten schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antibull
kimmi schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:43:
Ik volg ook even.. zelfde behoefte, min dockingstation ;).

[...]

Denk je dat de legion of yoga slim in de Black Friday sale gaat komen?
Geen flauw idee eigenlijk. Lenovo is zelf al begonnen met pre Black Friday maar is nog niks speciaals. Daarnaast hebben ze op hun eigen site voornamelijk Intel laptops staan.
Voor nu houd ik ze in de gaten er zijn genoeg lenovo legions bij bol.com en alternate etc en die doen meestal wel met met Blackfriday

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spettertje83
antibull schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:53:
Wanneer je hem hebt wil ik graag je ervaring horen. Vind deze ook wel interessant door de usb c opties
Ik heb hem binnen en de eerste indruk is goed. Mooie 'klinische' vormgeving waar ik van hou. Bij dit model is de verlichting van het toetsenbord wit en niet rood (wat ik terugzie bij andere modellen van Omen 15). Dit bevalt mij beter.

De laptop is een mix van metaal en kunststof. Ik vind het fijn dat het deel waar m'n handpalmen op rusten op van metaal is. Geen gekke oneffenheden en ik vind de afwerking verder netjes. Het beeldscherm is van kunststof. Als je goed kijkt zie je ook een licht kleurverschil tussen de gebruikte kunststoffen en de metalen delen. Mij stoort het niet.

Het scherm zelf heeft een klein beetje last van backlight bleeding. Linksbovenin is het iets zichtbaar, maar verder is het allemaal mooi zwart (als mogelijk). Ik vind dit acceptabel, anders had voor een duurder model moeten gaan en niet een budget variant moeten kiezen.

Qua overige hardware lijkt het allemaal dik in orde. De laptop start snel op, geen gekke haperingen en ik heb alleen nog Genshin Impact getest en dat ging vele malen sneller en soepeler dan m'n 10 jaar oude gaming desktop. Voor mij een grote verbetering.

Resumé: Ik ben tot nu toe dik tevreden! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antibull
Goed om te horen! Het rode toetsenbord was voor mij een afknapper. Maar is dus een goede om te overwegen einde van de maand. Geniet er van!
Pagina: 1