Toon posts:

Is dit wat (speakers set)

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.ibazar.nl/pictures/LH/33/LG484766LH334646

Front 2x 200w (hxbxd 84x27x27 cm), Center 1x 150w (hxbxd 13x47x18 cm), Surround 2x 60w (hxbxd 12x19x16 cm).

Van Sony.

Voor 250 piek.

Er zit geen subwoofer bij, maar is dat nodig?
Kan ik dit zooitje aansluiten op een SB Live. 5.1 (platinum) en dat ik dan dolby digital surround heb ofzo?
of moet je dit op een receiver aansluiten, die DD ondersteunt en die dan aansluiten op een SB live 5.1
Of voldoet een SB Live! 1024 ook?

Zal het voornamelijk gebruiken voor muziek te luisteren (via pc, mp3 dus.)
Maar ook DVD kijken, dus ik wil wel goeie DD-surround oid.

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 09:53

scim

Nani?

Een SBlive kan die speakers niet aansturen hoor... Je zult er een versterker tussen moeten planten en als je DD wilt hebben kun je toch het beste een DD versterker gebruiken.
Speakers weet ik verder niks van, een merk zou wel handig zijn en als je film wilt kijken, een subwoofer is dan wel heel erg vet om erbij te hebben.

Verwijderd

Ja je hebt inderdaad een losse versterker nog. dolby suuround of dobly digital, verder liojkt me de prijs wel oke is een sony setje toch. Luister wel ff of elke speaker het nog wel naar behore doet.

Verwijderd

vette speakerss..Inderdaar al je een sblive 5.1 (net als ik) hebt, deze kan je mbv een verloopstukje doorlussen naar je dolby digital versterker.. hier sluit je appart je boxen op aan, en het werkt... blaast echt al een gek....

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp zijn de boxen wel OK (lekker veel watt 8-) ).
En dan moet ik een SB live 5.1 kopen en die aansluiten op een versterker. En die boxen dan op de versterker aansluiten, toch?
En een subwoofer, moet die er dan niet bij?
Of zijn die boxen goed genoeg om zonder sub te kunnen ofzo?

Maar ik heb dan dus dolby digital surround oid.

Heb ik dan verder niks meer nodig?
Ook geen receiver? want ik wil wel graag mijn Stereo op mijn PC aansluiten.

Wie weet dan nog een goeie, betaalbare versterker van 200/300, goedkoper mag natuurlijk altijd.

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waar zijn die boxen zo goedkoop te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Jaaaaaa...
2e hands...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit effe rond te kijken voor versterkers maar ik kan nergens versterkers vinden die 2*200W, 1*150W en 2*60W aan kunnen, dus wat heb ik dan aan die boxen als ze niet eens op 200WATT kunnen :?

Of zie ik dat verkeerd?

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

de WATT van de versterker en boxen zecht meestal nix, want ik heb met mijn 5x 100W technics 4 1500W boxen opgeblazen, (de center en de sub bleven enigsins heel)

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Topicstarter
wat is dan een goede versterker voor die boxen die ik op het oog heb?

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:53

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Je moet een versterker kopen die:
OF voorbereid is op Dolby Digital
OF een ingebouwde Dolby Digital (en evt. ook DTS)-decoder heeft.

Ga je voor het eerste, dan heeft de versterker zes ingangen, die je aansluit op je Live5.1 (m.b.v. jack-naar-2-tulp-kabels). Je gebruikt dan de ingebouwde decoder van de Live5.1

Ga je voor het tweede, dan heeft je versterker een digitale (optisch en/of coaxiaal) ingang. Je gebruikt dan de digitale uitgang van je Live5.1 en sluit deze met één kabeltje aan op je versterker. Je versterker decodeert dan het Dolby Digital signaal. Als het een film is met DTS geluid ( :9~ ) dan kan dat ook gedecodeerd worden (mits je versterker ook DTS compatible is).
De Live5.1 kan zelf iig géén DTS geluid decoderen.

Ik zou zelf voor het laatste gaan, ik denk dat je voor zo'n 700 a 800 gulden (nieuw) een leuke (5x80W ofzo) Sony versterker kan kopen met ingebouwde Dolby Digital én DTS decoder. Een Dolby Digital voorbereide versterker (vaak hebben deze overigens wel een ingebouwde Dolby Pro Logic Surround decoder) kost je denk ik ongeveer 500 gulden.

(Ja, ik weet het, de echte audiofielen verklaren me voor gek dat ik zo'n goedkope versterker aanraadt, maar "wij" vinden dat prima en ik weet ook wel dat alleen het aantal Watts niets zegt)

p.s. een receiver = een versterker met ingebouwde tuner (radio)
p.p.s. nee, een subwoofer lijkt me niet nodig. Is het wel zo, dan kan dat altijd nog, toch?

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Topicstarter
OK thanx voor de info.
Maar mijn budget is hooguit 800 Totaal.

Dus 700 voor alleen receiver is een beetje te duur.

Ik zit er ook over na te denken om alleen apparatuur te kopen om muziek te luisteren, want dat doe ik toch het meest. en dan geen surround sound voor dvd.
Misschien kopen mijn ouders voor beneden een leuke dvd/receiver/etc. dus dan hoef ik geen DVD meer op mijn pc te kijken en dus gaat het dan eigenlijk nog maar om muziek.
Ik heb dan geen dolby digital surround, DTS en weet ik het wat nog meer, nodig.

Nou had ik het dan zo gedacht.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/r.stolten/GoT/Idee.jpg

Ik moet dan dus een goede receiver hebben die redelijk wat WATT aankan.
4 Nieuwe boxen (event. maar 2, heb nl al 2 70W boxen van Sony)
die goed klinken.
Nou is een subwoofer ook geen overbodige luxe als dat een stuk beter klinkt.
en een CD speler, maar dat zie ik later wel.

budget is ong. 700/800 ofzo
Het belangrijkste vind ik dat het een goeie receiver is waar je dus mijn pc op aan kan sluiten, 4 boxen, 1 subwoofer. cd speler,

dus ik heb geen idee hoeveel nieuwe boxen kosten die redelijk goed klinken, maar geef maar ff wat ideeën.
Anders kan ik natuurlijk ook gewoon die boxen kopen voor 250. die zullen ook wel goed klinken.

Kom maar op met jullie suggesties voor receivers en boxen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:01

JT

VETAK y0

Jullie geilen VEEL te veel op watts. Jij wil echt geen 40 echte watts horen, want dat overleven je oren niet. En als je alleen watts wil, moet je Marquant kopen. Die hebben 30000000000 pmpo.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JT

JT

VETAK y0

Kijk voor een Yamaha versterker met een 5.1 ingang.

Koop als sattlieten 4 x mission 70, voor maximaal 400 gulden, ze gaan er uit, dus duurder mogen ze niet zijn.

Subwoofer kan later nog. Deze Sony's zijn niet echt gechikt voor je comp omdat het geen near field speakers zijn. De missions wel.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Geloof me, die sony's klinken echt Bagger met een grote B. De bas begint al op laag volume te vervormen, en over de tweeters wil ik het niet eens hebben. Ben wijs, en laat deze speakers staan waar ze staan. En koop voor je 800 piek een leuke versterker + 2 speakers, amp eventueel 2e hands.

• JT

JT

VETAK y0

Daar hebt ge gelijk in, over het algemeen is Sony gewoon KUT met speakers.

Ecodan warmtepomp

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op zaterdag 11 augustus 2001 19:38 schreef JT het volgende:
Jullie geilen VEEL te veel op watts. Jij wil echt geen 40 echte watts horen, want dat overleven je oren niet. En als je alleen watts wil, moet je Marquant kopen. Die hebben 30000000000 pmpo.
idd komt allemaal door die chinese border jumpers die brachten hun troep de wereld in en nu is iedereen er helemaal gek van , todat ze het in huis hebben :) poor souls

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Wat een geweldig lelijke speakers......

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Op zaterdag 11 augustus 2001 20:03 schreef Speedyrage het volgende:
Wat een geweldig lelijke speakers......
past geweldig bij een koda versterker :7

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 11 augustus 2001 20:04 schreef funkflex het volgende:

[..]

:+

Ecodan warmtepomp

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zaterdag 11 augustus 2001 20:04 schreef funkflex het volgende:

[..]

:D

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

in de specs stond iets van 5w voor de voorkanalen en 15w rear :D 3w voor :+

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zaterdag 11 augustus 2001 20:17 schreef funkflex het volgende:
in de specs stond iets van 5w voor de voorkanalen en 15w rear :D 3w voor :+
Bestaan die dingen in DD uitvoering dan? :P

Verwijderd

Muziek luisteren was toch het belangrijkste? Gisteren nog wel iig...

Wat wordt het morgen?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 20:32 schreef nevyn het volgende:
Muziek luisteren was toch het belangrijkste? Gisteren nog wel iig...

Wat wordt het morgen?
talking 2 me ? :?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Jag

Een topic is genoeg.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.