Een nieuwe videokaart voor mijn systeem

Pagina: 1
Acties:

• Abb0
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-01-2022
Mijn VGA PowerColor Radeon RX 5700 Red Dragon heeft het na het kopen eind December vorig jaar het al opgegeven in Juni (Koop of raadt nooit een videokaart aan van deze fabrikant, het duurde tot September totdat de fabrikant zei dat het niet gerepareerd kon worden) Ik heb er nooit mee overgeclockt voor de duidelijkheid. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe videokaart en hoop dat jullie mij een goede kunnen aanraden.
Toen ik het systeem kocht dacht ik dat de videokaart een originele AMD was en niet van een vaag Chinees merk :( (slordig van mijn kant om niet te checken)

Spellen die ik hoofdzakelijk speel of hoop te spelen: Total war Warhammer 1-3 De Doom serie
Mijn monitor gaat tot 120hrtz op 1080
Behuizing: Fractal Design Define C Midi Tower
Moederbord: MSI B450 TOMAHAWK MAX
AMD Ryzen 5 3600 processor
Voeding: Corsair RM550x PSU
Geheugen: Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16
HD:Kingston A2000 1000GB M.2 SSD

Budget rond of onder de 500 euro.
Graag van een A-merk in kwaliteit en service dit keer :)

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:39
Ik mis wat context hier. Je aankoop is nog geen jaar oud en kan niet worden gerepareerd. Dan is het toch zaak dat de winkel waar je deze hebt gekocht je gaat voorzien van een vervangend product? Als dit defect is gekomen bij normaal gebruik is dit niet jouw probleem, maar die van de winkel. Je hebt immers nog ruim een jaar volledige garantie op je product.

Gewoon de winkel bellen/mailen etc en claimen dat ze je uit de brand helpen. Gezien de periode dat je al hebt moeten wachten, zullen ze dat rap moeten gaan doen ook om je tegemoet te komen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:40

br00ky

Moderator Harde Waren

• Abb0
sjekneck schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:26:
Ik mis wat context hier. Je aankoop is nog geen jaar oud en kan niet worden gerepareerd. Dan is het toch zaak dat de winkel waar je deze hebt gekocht je gaat voorzien van een vervangend product? Als dit defect is gekomen bij normaal gebruik is dit niet jouw probleem, maar die van de winkel. Je hebt immers nog ruim een jaar volledige garantie op je product.

Gewoon de winkel bellen/mailen etc en claimen dat ze je uit de brand helpen. Gezien de periode dat je al hebt moeten wachten, zullen ze dat rap moeten gaan doen ook om je tegemoet te komen.
Ik heb mijn geld allang terug gekregen. De webwinkel waar ik de gekocht had heeft de kaart eerst naar een reparateur gestuurd, die kon hem niet maken en toen terug naar de fabriek voor reparatie. Die gaf het in pas in (corona excuus) September door dat het niet gemaakt werd. De webshop storte daarna mijn geld terug, Maar daarna was ik een beetje te druk met andere dingen om meteen achter een nieuwe aan te gaan.(rooi seizoen)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:35
Rtx3070? Of is die net te duur?
Over 2 weken rtx3060ti?
Of big Navi?

• Abb0
99ruud99 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:51:
Rtx3070? Of is die net te duur?
Over 2 weken rtx3060ti?
Of big Navi?
Is dat niet allemaal een beetje te krachting voor mijn monitor?

• 99ruud99
Krachtig ja, maar waarom 400 geven aan een 5700xt als je voor minder een sterkere gpu koopt.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

99ruud99 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:59:
Krachtig ja, maar waarom 400 geven aan een 5700xt als je voor minder een sterkere gpu koopt.
Hoe is de 3070 meer voor minder?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• 99ruud99
3070 is te duur , dus nee. Wel meer maar niet voor minder.

• GabberPiet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-01 20:19
Een 2060super is in prestaties vergelijkbaar.

Ik ben net van een rx5700xt overgestapt naar een 2070 super. Voor 1080p 144hz genoeg om AAA titles op ultra te draaien.

• Abb0
https://www.megekko.nl/pr...LSvGbazEK7mBoC4SAQAvD_BwE
MSI GeForce RTX 2070 SUPER VENTUS GP OC
455 Euro
Is dit is een redelijke aankoop?
Aan de ene kant zou ik het wel ik het wel jammer vinden om van Radeon af te gaan, de aansturings software is wel slick vergeleken met Nvidia, aan de andere kant dit is wel mijn 2e Radeon videokaart die teleursteld, Een jaar of 15 geleden bij mijn vorige Radeon van Gigabyte(denk ik) heb ik letterlijk mijn vingers horen sissen en een redelijke blaar gekregen toen ik even de heatsink aanraakte om te voelen of de fan wel aan het draaien was :D

[ Voor 56% gewijzigd door Abb0 op 31-10-2020 06:16 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Abb0 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 04:08:
https://www.megekko.nl/pr...LSvGbazEK7mBoC4SAQAvD_BwE
MSI GeForce RTX 2070 SUPER VENTUS GP OC
455 Euro
Is dit is een redelijke aankoop?
Aan de ene kant zou ik het wel ik het wel jammer vinden om van Radeon af te gaan, de aansturings software is wel slick vergeleken met Nvidia, aan de andere kant dit is wel mijn 2e Radeon videokaart die teleursteld, Een jaar of 15 geleden bij mijn vorige Radeon van Gigabyte(denk ik) heb ik letterlijk mijn vingers horen sissen en een redelijke blaar gekregen toen ik even de heatsink aanraakte om te voelen of de fan wel aan het draaien was :D
Het gaat niet om AMD of Nvidia, het gaat om de juiste merken/koeler kopen.

Toen ik het systeem kocht dacht ik dat de videokaart een originele AMD was en niet van een vaag Chinees merk :(

Powercolor is behoorlijk groot, dus niet direct vaag. Gigabyte maakt ook niet altijd de beste koelers.

Voor AMD-> Sapphire of MSi
Voor Nvidia-> momenteel Asus, MSi

En gewoon reviews lezen van de kaart die je wil kopen. Nvidia kaarten kunnen ook makkelijk teleurstellend zijn. Ik heb een 560Ti van MSi gehad, maar dat ding werd heet, en was te luid. Blind gekocht, omdat ik tevreden was over een GTX260 van ze. Dat dus nooit meer gedaan, zomaar een merk gekocht zonder de review te checken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• GabberPiet
Ik had een powercolor rx5700xt als een van de eerste. Maar je merkt gewoon vooral met drivers dat AMD achter de feiten aanloopt. Dat was ook al zo met de AMD kaarten die ik hiervoor had.

Ja de software van nvidia is minder gepoetst, maar je weet wel dat als er een nieuw spel uitkomt dat er gelijk een driver update beschikbaar is en alles zal werken naar behoren.

Dat is in elk geval de reden dat ìk overstap van rood naar groen. En zolang als ik mij dat kan veroorloven ga ik het ook voor de nieuwe generatie GPU's zo houden.

Edit @Abb0
Ziet er erg vergelijkbaar uit met waar ik naar ben overgestapt. -> pricewatch: MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio

[ Voor 36% gewijzigd door GabberPiet op 31-10-2020 10:58 ]

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 16:09
Powercolor maakt over het algemeen goede Radeon kaarten. In het rode kamp is dat een A-merk. De Nitro+ en de Red Devil zijn het best. De Red Dragon zit daar net onder. Vergelijkbaar met de Pulse van Sapphire of de Ventus van MSI. Ik denk dat je pech hebt gehad met je kaart.

[ Voor 4% gewijzigd door Djarune op 31-10-2020 11:05 ]

• GabberPiet
Nouja, aangezien mijn kaart de kaart is die is gebruikt voor de review hier op tweakers twijfel ik er niet aan dat het een van de best presterende kaarten is. Ook de benchmark scores zijn allemaal prima.

De kaart presteert across the board inderdaad prima, een jaar geleden erg veel bang for buck.
Het enige spel waar ik "last" had van korte stutters en frame bursts was in warzone. En hoewel ik dat niet eens veel meer speel kan ik me gewoon mateloos irriteren aan iets dat niet volledig werkt zoals het behoort te werken.
Ik heb er 4tientjes op bijgelegd met een 2e hands upgrade naar een 2070s en er nog geen seconde spijt van gehad.

• Abb0
Is mijn voeding wel sterk genoeg voor de 2070 serie? Gekko zegt dat 650W het minimum is. MSI GeForce RTX 2070 SUPER VENTUS GP OC
Djarune schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:04:
Powercolor maakt over het algemeen goede Radeon kaarten. In het rode kamp is dat een A-merk. De Nitro+ en de Red Devil zijn het best. De Red Dragon zit daar net onder. Vergelijkbaar met de Pulse van Sapphire of de Ventus van MSI. Ik denk dat je pech hebt gehad met je kaart.
Ah ok, ik was ook uitermate tevreden totdat het scherm in 1 keer zwart was....en bleef. Zal ik even die Powercolor aanbevelings zin weghalen als leek?
Jeroenneman schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:49:
[...]

Voor AMD-> Sapphire of MSi
Voor Nvidia-> momenteel Asus, MSi

En gewoon reviews lezen van de kaart die je wil kopen. Nvidia kaarten kunnen ook makkelijk teleurstellend zijn. Ik heb een 560Ti van MSi gehad, maar dat ding werd heet, en was te luid. Blind gekocht, omdat ik tevreden was over een GTX260 van ze. Dat dus nooit meer gedaan, zomaar een merk gekocht zonder de review te checken.
Ah, bedankt, ik zal rekening houden met jouw aanbevelingen voor merken.

Op dit moment draait mijn PC met mijn oude MSI 560ti hawk, mijn vorige videokaart :) Dat gaat wel heel snel bij jou met die videokaarten of heel traag bij mij :)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:19
Abb0 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:35:
Is mijn voeding wel sterk genoeg voor de 2070 serie? Gekko zegt dat 650W het minimum is. MSI GeForce RTX 2070 SUPER VENTUS GP OC
550w is ruim. 650w wordt geadviseerd voor het geval je een voeding van dubieuze kwaliteit hebt wat bij jou niet het geval is.

• Abb0
https://www.megekko.nl/pr...X2070S-O8G-EVO-Videokaart Die MSI heeft een levertijd van 10 dagen, is dit een goede deal? Ik heb een een operatie achter de rug en ik verveel me.
Pagina: 1