Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profox1977
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-08 15:48
Mijn vraag
Ik heb sinds kort een Samsung QE65Q67R - 4K QLED TV Omdat deze 4 k heeft heb ik mijn oude Xbox one omgeruild voor een one s. Het beeld is iets mooier en ik zie dat de tv overspringt op " spelmodus"
Toch blijft het beeld soms wat " pixel achting" bijvoorbeeld met de intro van warzone.

Ik heb bij beide apparaten de instellingen doorgelopen op gebied van 4k en het, dat zou nu goed moeten zijn

Nu las ik dat bij sommige tv er voorkeur is voor welk HDMI slot je gebruikt. Ik heb de Xbox 2e hands maar weet niet of het de originele HDMI kabel is. Vroeger met scart kabels wist ik nooit zeker of de " gouden" goede nu een fabel of feit was........en ik ervaar dat nog steeds bij HDMI
...
De vragen:
Kan een HDMI slot op mijn tv verschil maken?
Kaeln HDMI kabel het verschil maken?

Wat zijn jullie ervaringen??

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:00
Als een kabel niet goed is, dan kun je de volgende dingen zien:
  • geen beeld
  • beeld valt steeds weg
  • ruis in de vorm van fel gekleurde spikkels
Als je tv zegt dat het 4k is, dan is het gewoon 4k.

Intro's zijn vaak filmpjes. Die zie je dus met de kwaliteit waarmee ze opgenomen zijn. Als hier zware compressie overheen zit, dan is dat simpelweg zo. 4k, 8k 16k gaat hier geen verschil in maken.

Afbeeldingslocatie: https://pics.me.me/post-bursire-the-quality-just-do-it-no-sir-61708788.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:33

BM

Moderator Spielerij
Ook iets om rekening mee te houden. De Xbox One S kan welliswaar 4K outputten, maar games worden niet op die resolutie gerenderd. Je bent dus afhankelijk van hoe goed de upscaling van de console danwel de tv is hoe dat er uiteindelijk uit gaat zien.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three