Namaak artikelen en oplichting op marktplaats

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Het valt mij op dat de laatste tijd er veel advertenties op marktplaats verschijnen met namaak apple spullen, vooral oortjes, macbook laders. Maar ook advertenties van nieuwe iphone’s voor veel te lage prijzen.

(Kan natuurlijk ook zijn dat als ik op apple zoek ik relevante advertenties te zien krijg)

Maar nu is dit in het geval van de oortjes duidelijk verboden, aangezien de verkoper ook in een gesprek aangeeft dat het geen echte zijn.

Verkoper adverteert bijvoorbeeld met “airpod pro” ipv “oortjes voor iphone”.
Naast het feit dat de prijzen niet in verhouding staan met het product mochten het wel echte apple oortjes zijn.

Rapporteren heeft weinig zin lijkt het want sommige advertenties staan er na een paar dagen nog steeds.

Dit ook al eerder gehad met een verkoper die duidelijk aan het oplichten was, paar dagen actief. Zo snel mogelijk verkopen maar alleen via tikkie en verzending.

Vervolgens bij het aangeven dat ik vermoede dat het ok oplichting ging kreeg mijn moeder allerlei verwensingen.

Advertentie heeft overigens meer dan een week online gestaan, zelfs nadat ik de conversatie heb door gemaild naar marktplaats.

Iemand enig idee hoe dit bij marktplaats in zn werk gaat, want lijkt me dat fraude juist bij iedere melding zo snel mogelijk bekeken moet worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:33

OMD

Kopje thee zetten, dekentje pakken en lekker op de bank filmpje kijken. Druk maken om dit soort dingen heeft geen zin en kost je alleen maar energie.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:16
Dit is toch bekend? Al zolang dat er duren merken bestaan bestaan er namaak troep. Kom je niet vanaf. Zelf bol.com en Amazon verkopers hebben ze in hun assortiment.

Zoals hier boven gemeld. Lekker links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sommige advertenties staat het letterlijk in: 1:1 Oftewel een 1 op 1 kopie, namaak, niet echt etc. Skippen en verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Als je kijkt naar de hoeveelheid nieuwe advertenties per seconde onderschat je denk ik de omvang van dit soort operaties. Ze hebben wel wat medewerkers, maar ook geen 1000 medewerkers die binnen 5 minuten de advertentie bekijken. En als er nergens expliciet naar voren komt dat ze nep zijn, wordt hij wellicht ook niet snel verwijderd. Ze gaan zelf niet even een dummy-aankoop doen, of hele chatberichten doorspitten voor elke rapportering.

Wat je nog kan doen is bij rapporteren ->overig invullen, ik heb soms het idee dat dat sneller verwerkt wordt dan die standaardopties, omdat het een vrij in te vullen veld is. Maar ik kan er ook goed naast zitten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 14:28

BLACKfm

o_O

Welkom op marktplaats (/het internet) zou ik zeggen.

Het gaat er om dat je zelf gewoon goed bent geïnformeerd over dit soort zaken. Ik betaal liever een paar tientjes meer voor de zekerheid van een echt product dan een draai aan de roulettetafel genaamd marktplaats voor een paar centen minder.

Sommige high-oplichting-risk dingen moet je gewoon niet op marktplaats gaan kopen. Op marktplaats koop je leuk ouwe meuk, maar hoe moderner (en duurder) het wordt, hoe groter de kans dat je besodemieterd wordt.

En als je het risico toch wilt lopen, niet via 'via via' wegen dingen kopen zoals third party betaal partijen (gelijk oversteken van marktplaats) en het bij voorkeur ophalen.

Litebit.eu voorraad check :).

Pagina: 1