Inleg verdwenen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waltex
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-12-2020
Onlangs heb ik een overboeking van ETH gedaan van mijn ETH-wallet bij Blokchain naar mijn wallet bij Bitvavo.

Per abuis heb ik het daar overgeboekt naar een ETC wallet ipv een ETH wallet. In mijn ETC wallet verschijnt bij Bitvavo geen tegoed, omdat ik dus "Etherium" heb overgeboekt naar een "Etherium Classic" wallet.

Nu melden ze bij Bitvavo dat ze mijn 'verdwenen' inleg in de ETC wallet wel terug kunnen halen, maar dat kost me dan € 250. De waarde van mijn storting was € 230, dus komt het erop neer dat ik het gewoon kwijt ben.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Klopt het wat ze me daar bij Bitvavo melden?
Of zijn het boefjes die gewoon € 230 van mij afpakken?

Graag verneem ik wat reacties.

Beste antwoord (via Waltex op 30-10-2020 09:01)

Verwijderd

Het zijn geen boefjes. Je hebt "geld" verkeerd overgemaakt en iemand moet daar werk van maken om dat te herstellen.

En iemand moet dat werk betalen, in dit geval diegene die de fout veroorzaakt heeft. Lijkt me niet onredelijk.

Over het bedrag valt nog wat te zeggen, maar als ze bij elke scheet gratis aan het werk moeten is het niet meer te overzien. Zo gruwelijk veel mensen die dit soort fouten maken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn geen boefjes. Je hebt "geld" verkeerd overgemaakt en iemand moet daar werk van maken om dat te herstellen.

En iemand moet dat werk betalen, in dit geval diegene die de fout veroorzaakt heeft. Lijkt me niet onredelijk.

Over het bedrag valt nog wat te zeggen, maar als ze bij elke scheet gratis aan het werk moeten is het niet meer te overzien. Zo gruwelijk veel mensen die dit soort fouten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:38
Wiens fout is het ?
Kan je het zelf oplossen?
Wie betaalt het uurloon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltex
  • Laatst online: 04-12-2020
Ik vrees dat jullie gelijk hebben.
Het is mijn fout en ik ben afhankelijk van de bereidwilligheid van Bitvavo om het voor mij op te lossen.
Die bereidwilligheid is er dus niet echt.

Wat ik mij nu afvraag is het volgende:
Als ik besluit om het niet terug te laten halen (kosten € 250, opbrengst € 230), wat gebeurt er dan met dit tegoed?
Houden ze dat voor zichzelf?
Dan begrijp ik dus ook wel dat ze er lachend een tarief aan hangen die net iets groter is dan mijn opbrengst.
Natuurlijk is het een veelgemaakte fout waar ze niet gratis voor aan de slag hoeven, want dan blijven ze gratis werken. Maar € 250 lijkt mij een beetje erg veel.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand hier meer dan 2 uur mee bezig is. En dan nog is het een riant uurloon.

Weet iemand hoe bewerkelijk het is om mijn fout te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Het gaat moeilijk zijn voor jouzelf. Je kan even kijken of een malafide bedrijfje het voor je wilt doen. Maar ook daar is grote kans dat je je geld kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:43
Waltex schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:00:
Het is mijn fout en ik ben afhankelijk van de bereidwilligheid van Bitvavo om het voor mij op te lossen.

Als ik besluit om het niet terug te laten halen (kosten € 250, opbrengst € 230), wat gebeurt er dan met dit tegoed?
Dan begrijp ik dus ook wel dat ze er lachend een tarief aan hangen die net iets groter is dan mijn opbrengst.
Natuurlijk is het een veelgemaakte fout waar ze niet gratis voor aan de slag hoeven, want dan blijven ze gratis werken. Maar € 250 lijkt mij een beetje erg veel.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand hier meer dan 2 uur mee bezig is. En dan nog is het een riant uurloon.

Waarschijnlijk kost het ook €250 als je er €10.000 naar had overgemaakt. Alleen is het nu dus jammer dat dat voor jou betekent dat je niks meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waltex schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:00:

Je hebt gelijk - het bedrag VOELT wat aan de hoge kant. Ik denk dat dat meer een ontmoedigingstactiek is.
Ik denk echter dat het geen heel makkelijke operatie of snel te automatiseren dingetje is.

Een hoog uurloon is het ook niet - een IT-er met dusdanig hoog toegangslevel tot Bitvavo's wallets, mag gerust wat kosten. Ligt een beetje aan welk land hij in zit, maar een IT-er inhuren voor 100+ euro per uur is echt nog zeer betaalbaar te noemen.

Even door de zure appel heen bijten.. Een malafide bedrijfje, ik heb geen idee waar Ruud het over heeft, maar toegang krijgen tot Bitvavo's wallets, vergeet het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Ja zou ook even kunnen vragen waarom deze kosten zo hoog zijn (in relatie tot het verloren bedrag)

Vermoedelijk (mijn vermoeden) weten ze uit ervaring hoeveel tijd er nodig is om alles uit te zoeken en weer recht te breien

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
@Verwijderd dat probeerde ik te verwoorden door te zeggen dat het malafide was. Als je je inlogcodes geeft ben je de rest ook kwijt.
Pagina: 1