Devolonetwerk sneller maken dmv een extra kabel. Mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDemesmaeker
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 30-10-2020
Ik heb een Devolo netwerk en dat werkt prima.
Naast mijn huis heb ik een grote schuur (30 meter lang) met drie devolo 1200+ adapters (wifi, 2 netwerkaansluitingen) en op het einde van de schuur is er nog maar 30 megabit "over" als ik daar een Devolo inkoppel. Tussen de router en die devolo aa nhet einde van de schuur zitten er ook twee meterkasten en 75+ meter elektriciteitskabel, dus dat verbaast me niets.

Nu is het zo dat de schuur haaks op het huis staat en tussen de twee gebouwen in kan ik eventueel een netwerkkabel trekken.
Zou ik een kabel vanaf de router in het huis in een devolo kunnen prikken in het andere gebouw? Zou dit het bestaande netwerk in de schuur versnellen? Of zou het devolo netwerk zich hier niets van aan trekken?
Zoals ik vroeger eens gehoord heb, zoekt tcp-ip altijd de snelste weg. Klopt dit? En klopt dit ook voor Devolo netwerken? :)

Alvast bedankt voor een reactie.
Demesmaeker

Beste antwoord (via MrDemesmaeker op 30-10-2020 11:13)

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
Is het niet wellicht handig dan om i.p.v. je netwerkkabel in de Devolo te stoppen, in je schuur een AP of router neer te zetten? Ik heb zoiets bij mijn ouders ook gedaan. Kabel uiteindelijk naar achteren getrokken, ingegraven en een router opgehangen welke als AP fungeert. Netwerkkabel in de LAN poort geplugd. In de schuur nog 3x LAN beschikbaar + wifi. Feitelijk wat EMP al opperde: in de basis wil je een netwerkkabel hebben liggen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 11:42

EMP

Krulloos!

Ik snap niet helemaal hoe het netwerk nu loopt, plaats anders eens een tekeningetje / plattegrondje met waar netwerkkabels, stroomkabels en Devolo adapters zitten.

In de basis wil je altijd netwerkkabel gebruiken, en als het echt niet anders kan dan een powerline adapter. Zie die laatste als een 'hack' die soms een probleem kan oplossen, maar het is een oplossing die eigenlijk altijd vermeden wordt, omdat het nogal onvoorspelbaar is.

Ik denk dat er wel een handigere topologie mogelijk is, maar begin eens met een paatje van de huidige situatie.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDemesmaeker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lq8fCW3CwaCgPmmappZP4BT2UEs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/91MCSdhdV2ToXONqvvsoxDe4.png?f=fotoalbum_large

Bedankt dat je wil helpen.
(Dat gele cirkeltje moest oranje zijn)

[ Voor 5% gewijzigd door MrDemesmaeker op 30-10-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDemesmaeker
Weet je wat ik ga doen? Gewoon even via het raam een lange netwerkkabel aansluiten. Dan weten we zeker of het werkt of niet voor ik ga graven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDemesmaeker
update: Dat werkte niet. De Devolo "ontvanger" in de schuur trapt er niet in, en neemt de langzaamste weg terug naar de router (via de stroom ipv via de kabel die er in zit!)
De twee netwerkpoorten in de Devolo zijn alleen geschikt voor clients en kunnen niet werken niet als "gateway".
Dan weten we dat ook weer.

@EMP: bedankt voor het meedenken in ieder geval! :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
Is het niet wellicht handig dan om i.p.v. je netwerkkabel in de Devolo te stoppen, in je schuur een AP of router neer te zetten? Ik heb zoiets bij mijn ouders ook gedaan. Kabel uiteindelijk naar achteren getrokken, ingegraven en een router opgehangen welke als AP fungeert. Netwerkkabel in de LAN poort geplugd. In de schuur nog 3x LAN beschikbaar + wifi. Feitelijk wat EMP al opperde: in de basis wil je een netwerkkabel hebben liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Devolo's eruit, kabel trekken en Accespoints ophangen en bedraad aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDemesmaeker
Bedankt voor de antwoorden. De reden dat ik daar ineens beter internet nodig heb, is omdat ik aan de andere kant van de schuur binnenkort 4 vogelnestkasjes met 4mp kamera ga ophangen (voor kauwtjes).

Komt helemaal goed met een kabel + en AP :)

Prettig weekend!
Pagina: 1