Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
heeft iemand de CMK16GX4M2B3200C16 versie 8.31 werkend gekregen op een ryzen 3600 of 3300x ?
en zo ja op welke snelheden ?
en werkt deze ram op elke AMD b450/b550 moederbord, ook al staat die niet op de QVL ?

ik kan hier namelijk nergens informatie op vinden behalve dat het een nanya chipset is, en dat je maar geluk moet hebben om een samsung die te kunnen vinden..
op meerdere moederbord websites de QVL lijsten door genomen maar daar staan soms alleen de samsung versie's op..

en de ryzen ram calculator heeft geen nanya optie..

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

LPX is hit&miss op ryzen. Je kan het proberen op XMP, maar geen garanties,.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 13:31
Het werkt maar je moet er vermoedelijk wel handmatige timings voor gebruiken.
XMP werkt niet stabiel, althans dat waren mijn ervaringen met X370 en 3700X. Via Ryzen DRAM calculator timings aan de praat gekregen op 3200 met iets lossere timings.

Toen maar geüpgrade naar Micron E-die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@silverfaustx Corsair gebruikt verschillende Dies per type, dat resulteert in verschillende EAN codes.

Vaak heb je AMD approved en Intel approved op de verpakking staan. heb je de verkeerde, dan even omruilen, of gelijk ander RAM kopen. Anders vragen bij de verkoper bij aankoop, dat je de AMD versie wilt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
ik had deze ram voor 49euro nieuw bij amazon.de gekocht, en chipsets die gegarandeerd werken zijn minstens 15-20euro duurder en dan is het mij die paar fps niet meer waard en kun je beter in n cpu of gpu gooien.
intussen al wat verder na gelezen en het is idd geluk hebben of die chipset voluit kan op XMP 2.0, of dat ik vast zit op bv 2666.

maar ik zag ook dat de Intel Core i5-10400F kwa gaming sneller en goedkoper dan de 3600 is, dus ik zou deze "supports intel" ram ook daar op kunnen gooien en dan werkt die sowieso. weliswaar iets langzamere mhz maar de cpu maakt dat dan weer n beetje goed en intel heeft veel betere ram latency.

anyway mocht iemand deze exacte setje hebben, hoor ik dat graag of je die op 3200 hebt gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:17
v8.31 zijn inderdaad Nanya chips. Vermoedelijk 8Gbit Rev.A of Rev.C. Ze zijn in ieder geval slecht overklokbaar. Over het algemeen worden ze geaccepteerd door Ryzen, maar dat is wel moederbord afhankelijk. Voor Ryzen laat ik Corsair Venguance (behalve de Z serie) links liggen. G.Skill, sommige HyperX setjes en met name Crucial is beter geschikt.

• silverfaustx
  • Niet online
ik had ze gisteren in een b550m mortar gestopt, en op xmp komt die op max 3200mhz.
helaas moeten retouneren, ivm bsod (mss door deze)

[ Voor 110% gewijzigd door silverfaustx op 13-11-2020 22:17 ]

Pagina: 1