Mac reserveonderdelen kopen: waar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:19
Hi,

Op welke site(s) kopen jullie typisch reserveonderdelen voor Macbooks?
Ik heb enkele ex-bedrijfslaptops die een paar herstellingetjes nodig hebben, maar de bekendere 'fixjeiphone' vind ik redelijk duur.

Welke sites worden aangeraden die goede prijskwaliteit bieden?

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:38

nelizmastr

Goed wies kapot

Doorgaans ifixit, en als je daar geen budget voor hebt, eBay.

Feit blijft dat Apple onderdelen zelden goedkoop zijn, omdat ze niet vrij verkrijgbaar zijn.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
nelizmastr schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:18:
Doorgaans ifixit, en als je daar geen budget voor hebt, eBay.

Feit blijft dat Apple onderdelen zelden goedkoop zijn, omdat ze niet vrij verkrijgbaar zijn.
Maar zijn de onderdelen op bvb iFixit niet non-origineel, en daarmee dus wel vrij verkrijgbaar?
Of ben ik hier mis?

Ik kijk even de site van iFixit na. Thanks!

Ebay is voor mij meestal duurder dan iFixit merk ik, omdat bijna alles van UK komt. Ik vind zelden iets op ebay dat van dichtbij komt. Slaat niet echt aan in Belgie I think?

[ Voor 16% gewijzigd door BramCoding op 29-10-2020 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:38

nelizmastr

Goed wies kapot

BramCoding schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:34:
[...]

Maar zijn de onderdelen op bvb iFixit niet non-origineel, en daarmee dus wel vrij verkrijgbaar?
Of ben ik hier mis?

Ik kijk even de site van iFixit na. Thanks!

Ebay is voor mij meestal duurder dan iFixit merk ik, omdat bijna alles van UK komt. Ik vind zelden iets op ebay dat van dichtbij komt. Slaat niet echt aan in Belgie I think?
Naar Nederland is het maar een paar euro uit het VK voor kleinere items. Kan zijn dat dat in België anders is, geen idee. Daarvoor woon ik te ver van de grens 8)7

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien is 't voordeliger om tweedehands een goed werkend apparaat aan te schaffen én dat vervolgens zelf léég te gaan halen?

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 29-10-2020 21:41 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
nelizmastr schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:40:
[...]

Naar Nederland is het maar een paar euro uit het VK voor kleinere items. Kan zijn dat dat in België anders is, geen idee. Daarvoor woon ik te ver van de grens 8)7
Gemiddeld 12-15 euro verzending naar Belgie helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:43

Detmer

Professioneel prutser

Will_M schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:40:
Misschien is 't voordeliger om tweedehands een goed werkend apparaat aan te schaffen én dat vervolgens léég te halen?
Of juist een 2e hands defect apparaat waarvan het onderdeel of de onderdelen die je nodig hebt nog wel werken.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramCoding
Will_M schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:40:
Misschien is 't voordeliger om tweedehands een goed werkend apparaat aan te schaffen én dat vervolgens zelf léég te gaan halen?
Daar dacht ik ook eerst aan, maar heb al 2 batterijen nodig, zou dus al 2 toestellen moeten aankopen ook. Maar goede tip, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
Zijn er reputabele merken die ik best onthoud (buiten wat iFixit verkoopt). Op ebay zijn dit bijvoorbeeld allemaal onbekende merken. Zou niet weten welke ik dan moet kiezen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:43

Detmer

Professioneel prutser

BramCoding schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:42:
[...]

Daar dacht ik ook eerst aan, maar heb al 2 batterijen nodig, zou dus al 2 toestellen moeten aankopen ook. Maar goede tip, bedankt!
Kun je niet beter dan voor replacements gaan? Batterijen slijten ook dus bij een 2e hands model is het maar de vraag hoe lang dat blijft werken.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
Detmer schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:43:
[...]

Kun je niet beter dan voor replacements gaan? Batterijen slijten ook dus bij een 2e hands model is het maar de vraag hoe lang dat blijft werken.
Klopt, vandaar even polsen waar ik het beste terecht kan prijs kwaliteit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:34
Ik kocht wel is wat bij https://macdemolition.com/ uit Tiel het 1 en ander.

Die had namelijk wel gewoon een bezel / glasplaat en schroefjes en een losse fan bijvoorbeeld.
Maar heb er ook wel is een mainboard voor een Cinema Display gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:58
Gewoon via Amazon en Ebay vind je nog van alles. Heb zelf een tweede handse grafische kaart gekocht via Ebay voor een imac uit 2011. Voor standaard upgrade spullen zoals ram of ssd's vind ik
https://www.onlinemacwinkel.nl/ wel fijn.

[ Voor 81% gewijzigd door Riptide op 05-11-2020 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 22:36
Heb er zelf geen ervaring mee, maar OWC zit in België. Zo te zien o.a. Ram en SSD’s beschikbaar.

https://www.owcshop.eu/ca...tion.php/where-local-i-63

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:39
batterijen gewoon bij een batterijen site (bijv replace direct) bestellen. dat hoeft geen originele apple te zijn en is veel goedkoper.

ik vind de prijzen van fixjeiphone best wel meevallen voor de geleverde (niet-originele) kwaliteit.
voor reparatie van oude Macs hoef je toch niet perse originele onderdelen te hebben

[ Voor 41% gewijzigd door peter-rm op 07-11-2020 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 14:35
Als je FixjeiPhone en replace direct bijv al duur vind en je verwacht ook nog originele onderdelen dan wens ik je succes.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
peter-rm schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:23:
batterijen gewoon bij een batterijen site (bijv replace direct) bestellen. dat hoeft geen originele apple te zijn en is veel goedkoper.

ik vind de prijzen van fixjeiphone best wel meevallen voor de geleverde (niet-originele) kwaliteit.
voor reparatie van oude Macs hoef je toch niet perse originele onderdelen te hebben
Neen klopt, ik geef ook nergens aan dat deze origineel moeten zijn. Maar sites als fixjeiphone en dergelijke kopen dit gewoon in via Aliexpress gok ik, en de kwaliteit valt te wensen na wat reviews te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
SpoekGTi schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:38:
Als je FixjeiPhone en replace direct bijv al duur vind en je verwacht ook nog originele onderdelen dan wens ik je succes.
Ik wens geen origineel hoor. Ik zoek betaalbaar maar betrouwbare third party onderdelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:58
BramCoding schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:24:
[...]

Ik wens geen origineel hoor. Ik zoek betaalbaar maar betrouwbare third party onderdelen :)
Ik vind deze partij betrouwbaar (had ik al gezegd):
https://www.onlinemacwink...rieen/macbook-batterijen/.
Maar je kan altijd op basis van serie nummers producten op ali express zoeken en vergelijken.

[ Voor 35% gewijzigd door Riptide op 10-11-2020 21:35 ]

Pagina: 1