Chello in ander huis, lukt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Hallo, bij mijn moeder hebben we Chello, maar nu wouden we het bij mijn vader ook eens proberen, dus wij hele instalatie meegenomen.

pc met netwerkkaart,
kabel netwerkkaart naar modem,
modem,
kabel modem naar verdeler(waar kabel huis inkomt),
verdeler.

Dus alles ingeplugt maar het werkt niet. Het modem wou niet online.
De buren van mijn vader hebben ook Chello, dus ik erheen met modem+kabel(voor verdeler), en daar gaat ie wel online. Hoe ken dit?

Juist

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Het kan zijn dat je een special radio/tv kastje moet hebben.
En zit die kabel van 30cm wel aan het modem naar het verdeelastje toe?

In principe moet het werken geloof ik...

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Nee hoor, ze moeten het signaal volgens mij echt bij jou in huis aanbieden, anders werkt het niet....

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
als jij een modem+splitter hebt moet het gewoon werken.
waarom zouden anders duizenden mensen "Zwart" internetten?

Verwijderd

Klopt, kabelmaatschappij zal toch echt ook wat moeten doen :P

Verwijderd

Toen bij mij Chello geinstalleerd werd hebben ze me meteen een andere TRAS of zoiets gegeven. Dat is het onderdeel waar je de kabelmodem met COAX op aansluit. Zeg maar de hoofdaansluiting voor TV en Radio. Die andere van mij was te oud.

Misschien heeft het daar iets mee te maken, maar dat weet ik dus niet zeker.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Op zaterdag 11 augustus 2001 10:22 schreef jadjong het volgende:
Waarom moest de monteur bij mij dan eerst uitgebreid telefoneren met de kabelmaatschappij om het signaal te krijgen voor het werkte?

• jadjong
  • Niet online
Op zaterdag 11 augustus 2001 10:25 schreef Cpt.Morgan het volgende:

[..]

Waarom moest de monteur bij mij dan eerst uitgebreid telefoneren met de kabelmaatschappij om het signaal te krijgen voor het werkte?
misschien omdat jij de eerste was in de wijk
in apeldoorn internetten er heel veel mensen met het oude serieele modem die ze op de markt gekocht hebben.

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 10:40

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Op zaterdag 11 augustus 2001 10:33 schreef jadjong het volgende:

[..]

misschien omdat jij de eerste was in de wijk
in apeldoorn internetten er heel veel mensen met het oude serieele modem die ze op de markt gekocht hebben.
Wij hadden nooit kabel tv en toen men het signaal aan wilde zetten bleek dat nog van de vorige bewoners aan te staan, dus soms is het een kwestie van geluk... Het kabelsignaal en internetsignaal heeft wel wat met elkaar te maken, maar niet alles... Volgens mij wordt het internetsignaal over het kabelsignaal naar je huis gestuurd. Trouwens dat kabelsignaal komen ze handmatig bij je in de straat aanzetten...

Cogito Ergo Credo

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Op zaterdag 11 augustus 2001 10:22 schreef jadjong het volgende:
Vertel mij dan eens hoe die mensen aan zo'n kabelmodem (com21 of Terrayon) en signaal komen.

De architectuur van chello is zo bedacht dat het signaal daadwerkelijk naar de groene kabel op jouw eigen postcode wordt gestuurd; het is dus niet mogelijk om met een splitter en kabelmodem het signaal af te tappen. Werkt dus ongeveer hetzelfde als bv. Moviehouse, dat werkt ook alleen op jouw postcode/groene kabel.

Met zwart internetten bedoel jij waarschijnlijk meerdere pc's achter een kabelmodem, neem ik aan?

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

Ik heb bij m'n vriendin thuis 2 x de chelloaansluiting meeverhuist en 2 x geen problemen. Het waren dan ook wel redelijk nieuwe huizen.

Volgens mij ligt het aan het kastje waar de kabel binnenkomt, omdat de chello-man die bij mij thuis chello kwam aansluiten vroeg hoe oud dat kastje ongeveer was (hij wilde zich eerst niet aanmelden).

• jadjong
  • Niet online
Op zaterdag 11 augustus 2001 10:40 schreef HaveBlue het volgende:

[..]

Vertel mij dan eens hoe die mensen aan zo'n kabelmodem (com21 of Terrayon) en signaal komen.

De architectuur van chello is zo bedacht dat het signaal daadwerkelijk naar de groene kabel op jouw eigen postcode wordt gestuurd; het is dus niet mogelijk om met een splitter en kabelmodem het signaal af te tappen. Werkt dus ongeveer hetzelfde als bv. Moviehouse, dat werkt ook alleen op jouw postcode/groene kabel.

Met zwart internetten bedoel jij waarschijnlijk meerdere pc's achter een kabelmodem, neem ik aan?
dit zijn modems die bij ophef van het abbo niet terug gegeven zijn(serieele modems) deze worden voor 50 piek op de zwarte markt verkocht en een beetje knutselaar heeft een gratis breedband aansluiting

deze dus http://www.webwereld.nl/nieuws/7414.phtml

Verwijderd

In Elburg (ja,ja waar ligt dat) werkt het wel.
Heb mezelf verhuisd.. daarna alsnog een rekening gekregen voor de administratieve handelingen.
Ik kan me indenken dat het MAC-adres alleen toestemming heeft achter een bepaalde switch/router.
Het kabelnet van UPC is een bus (vergelijkbaar met coax netwerk), als je nu net achter een andere switch/router terecht bent gekomen kan het inderdaad niet werken...

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 10:16 schreef Jeldert het volgende:
Hallo, bij mijn moeder hebben we Chello, maar nu wouden we het bij mijn vader ook eens proberen, dus wij hele instalatie meegenomen.

pc met netwerkkaart,
kabel netwerkkaart naar modem,
modem,
kabel modem naar verdeler(waar kabel huis inkomt),
verdeler.

Dus alles ingeplugt maar het werkt niet. Het modem wou niet online.
De buren van mijn vader hebben ook Chello, dus ik erheen met modem+kabel(voor verdeler), en daar gaat ie wel online. Hoe ken dit?
Zoals al eerder is genoemd: Chello geeft alleen verbinding aan bepaalde huihoudens die (belachelijk) veel geld betalen voor een Chello "breed"band internet aansluiting.

Zou anders wel mooi zijn. Ff een externe kabelmodem aanschaffen, wat rotzooien met nummertjes, en voila je hebt gratis breedband internet.

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Op zaterdag 11 augustus 2001 10:45 schreef jadjong het volgende:

[..]

dit zijn modems die bij ophef van het abbo niet terug gegeven zijn(serieele modems) deze worden voor 50 piek op de zwarte markt verkocht en een beetje knutselaar heeft een gratis breedband aansluiting

deze dus http://www.webwereld.nl/nieuws/7414.phtml
Oh, da's met zo'n waardeloos serieel modem. we hebben het dan met de beste wil van de wereld niet over praktisch breedbandinternet, slechts over theoretisch.

Maar goed, concluderend kunnen we dus zeggen dat het 'onmogelijk' is om voor niets in het com21/terrayon netwerk van UPC te komen. En daarnaast wordt in voorgenoemd netwerk gewoon gebruik gemaakt van vrijschakeling van je postcode/huisadres/groene kabel dus is gewoon meenemen van je infrastructuur geen optie.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20
Op zaterdag 11 augustus 2001 11:14 schreef AstroNiels het volgende:

[..]

Zoals al eerder is genoemd: Chello geeft alleen verbinding aan bepaalde huihoudens die (belachelijk) veel geld betalen voor een Chello "breed"band internet aansluiting.

Zou anders wel mooi zijn. Ff een externe kabelmodem aanschaffen, wat rotzooien met nummertjes, en voila je hebt gratis breedband internet.
Bah, over mensen die zoiets doen :r ik. En zo belachelijk veel vind ik het nieteens.. Ik ben bijna 24/7 online voor maar 100 piek in de maand. Probeer dat maar eens met je analoge modem!

Verwijderd

Idd ik vind chello ook echt niet duur !
Deel 99,- maar eens door het aantal uren dat je internet gebruikt.
Is echt niet duur.
Een bekende van mij werkt ook bij chello en heeft thuis de wereld van die Terra modems staan.
Volgens hem kan je hier wel gewoon "zwart" mee internetten.

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Ik woon sindskort bij mijn vriendin.. heel mijn zooitje dus meegenomen (ook modem) en hier ingeprikt. Loopt als een tiet, werkte meteen. Ik moet er wel bijzeggen dat we 300 meter van elkaar af wonen. Misschien gaat het per wijk ofzo ?

en btw. ik vind 100 piek echt niet duur.

Verwijderd

Als je je modem meeneemt en je blijft in dezelfde wijk, dan zou het theoretisch kunnen werken, mits je een onderband hebt op je CAI aansluiting...

Als je je modem meeneemt buiten je wijk, dan kan het modem zich waarschijnlijk niet meer aanmelden op de Tera-link of Com-controller met gevolg dat het modem niet online komt en je hem dus ook niet kunt gebruiken...

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb hier(bij mijn ma) al een tijd chello. Bij mijn pa kan het sinds een maand geloof ik. De buren daar hebben het, daar kwamen ze het installeren, kregen geen verbinding. Dus toen ging die instalateur bellen. Moesten ze de tv aan zetten op ned 1 geloof ik. Konden ze daar zien dat die tv aan stond, en toen konden ze pas het signaal actieveren. Toen ging bij hun ff het beeld weg, en toen deed het modem het. En bij ons (2 huizen verder) is het beeld geen seconde weg geweest. Toen kwam een week later bij andere buren de installatie, en sindsdien heeft die eerst geen verbinding meer kunnen krijgen.

Het is echt een fijn zooitje daar, ik ben blij dat het hier meestal wel goed werkt. Ik was er toen niet bij met de installatie, nogsteeds jammer.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Kan dus gewoon niet, bij een normale kabelinternet @home en chello wordt iedereen apart aangemeld en dat moet in de centrale van de provider gebeuren, bovendien moet je individuele signaal kabel signaal eerst ook nog eens retour geschikt gemaakt worden. Het gaat hier zo:
1. jij meld je aan voor een kabel abo
2. ISP geeft opdracht aan kabelbedrijf het kabel signaal van desbetreffende abonnee retour te maken in het wijkkastje.
3 ISP activeert abbonement van klant
4 monteur sluit thuis de boel aan waarna het direct zou moeten werken.

Als stap 2 of 3 te laat of niet goed uitgevoerd worden heb je dus niet direct internet en dat gebeurt dan ook regelmatig (zie klaagboxen etc.etc.)

Serieële modem = rommel, nooit aan beginnen dus. De maximum transferrate van de serieële poort is zo laag dat je nooit met fatsoenlijke snelheid kan internetten, breedband is altijd via een netwerkkaart!

Verwijderd

move HA >> IT

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05
Het gaat hier om het retoursignaal dat open gezet moet worden. In sommige gevallen staat dat nog open uit het verleden.

Als je dus de mazzel hebt dat het open staat dan zou je illegaal een modem aan kunnen sluiten. Dat hoeft helemaal geen seriele te zijn, maar kan net zo goed een Terayon zijn waarna je mbv dhcp een IP etc krijgt. (COM21 ligt wat lastiger omdat die vaak op MAC adres werken en bovendien bij chello statisch een IP# toegewezen krijgen.)

• Redleg
  • Laatst online: 15-07 09:25
Dan zal je niet lukken je retour band is afgesloten dus dat houd in je kan geen signaal versturen :P

Intechnische termen de multitap is geschakeld dus ze kunnen de retourband van afstand aan of uit zetten

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op zaterdag 11 augustus 2001 14:19 schreef 0Geasto0 het volgende:
Idd ik vind chello ook echt niet duur !
Deel 99,- maar eens door het aantal uren dat je internet gebruikt.
Is echt niet duur.
Inderdaad, ben ik het mee eens, 99 piek valt stiekem best wel mee, als je telefoonrekeningen van vroeger ziet (wat bij mij overigens maar 1 keer is voorgekomen). Met als voordeel dat je nu veel op 160 Kb per seconde kan downloaden, in plaats van 4 Kb per seconde. Nee, ik ben wel tevreden hoor, met m'n Chello verbinding. Als ik dan kijk naar een vriend van mij met z'n Casema aansluiting, dan mag ik in m'n handjes klappen. :)
Pagina: 1