Nieuwe tv setup met speakers voor ouders

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-10 21:44
Ik zoek een?
Nieuwe setup voor mijn ouders.
De situatie nu, een oude receiver met wat boxen eraan, het geluid van de boxen valt zomaar weg, gaan minder luid. Al met al het staat al 20 jaar en is toe aan vervanging.

Vul hier in welk apparaat je zoekt.
TV en geluid, daarbij moeten ze ook radio kunnen luisteren via de boxen, bij mij kwam als eerste Sonos op.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Rond de 1500 - 2000 euro voor een nieuwe tv en geluid.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
De hele setup gaat dus weg, ze willen een nieuwe tv kopen en geluid, ze willen ook graag de mogelijkheid hebben om muziek te kunnen luisteren los van de tv.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Voor de tv heb ik nog weinig gezocht, dit wordt waarschijnlijk 55 inch.
Geluid: Ikzelf dacht aan een sonos soundbar en een aantal boxen van de Ikea die erbij passen. (https://www.ikea.com/nl/n...lankspeaker-wit-30435204/)
Hetgeen wat Sonos aantrekkelijk maakt is het installeren zonder audiokabels, daar willen ze graag vanaf.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik ben op zoek naar tips van gebruikers hier wat een leuk setje is wat gebruiksgemak geeft.
Ook vraag ik me af of extra speakers nodig zijn als je gebruik maakt van een goede soundbar.

Een andere vraag, gewoon radio/muziek luisteren zonder dat de tv aan hoeft is gewenst, een boxje in de keuken met daarop de radio aan is een van de wensen, wel dus dat dit centraal geregeld is en het hele huis beneden dus van muziek voorzien is.

Eigenlijk zoals het nu ongeveer is maar dan moderner.

Zoals gezegd er staat een receiver in de woonkamer onder de tv, hierop zitten 6 boxen aangesloten en een front speaker 4x in de woonkamer, en 2 in de keuken. Nu zet moeder de radio aan en heeft ze in het hele huis radio/muziek.

Hopende dat jullie nog goede ideeën hebben, misschien moet ik van het Sonos idee afstappen maar ik weet gewoon niet zo goed wat er te koop is voor het geld.

[ Voor 3% gewijzigd door sjurres op 29-10-2020 19:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-10 21:44
Deze mag eigenlijk wel dicht, ik hang een Ikea Sonos box voor ze op in de keuken.

Dan komt de Sonos Arc onder de nieuwe tv te hangen en wordt dat de setup.