Ervaring met het Nationaal Warmtefonds

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• relst89
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik zag dat er nog geen topic voor gemaakt was, wellicht is er wel behoefte aan. Heb mijn best gedaan om de topicstart to compleet mogelijk te maken indien dit anders moet/kan dan graag aanpassen :)

Inleiding:

Huiseigenaren die willen investeren in een energiezuiniger huis, kunnen een Energiebespaarlening afsluiten met een speciale rente bij het Nationaal Warmtefonds. Het fonds heeft een budget van € 1,1 miljard.

Woningeigenaren mogen met deze lening energiebesparende maatregelen financieren, zoals betere isolatie of een nieuwe hr-ketel of zonneboiler. Zonnepanelen mogen ook uit de lening worden betaald, maar voor maximaal 75% van de lening. Het restant moet dan in andere maatregelen worden gestoken. De lening kan gebruikt worden voor veel verschillende energiebesparende maatregelen. Alle voorwaarden staan op de webpagina Energiebespaarlening. De Energiebespaarlening is er zowel voor particulieren als VvE's en ook voor scholen.

Opdrachtgever en uitvoering

Het Nationaal Warmtefonds is de opvolger van het Nationaal Energiebespaarfonds, destijds opgericht na het Energieakkoord om de verduurzaming van de woningvoorraad te versnellen. Tegelijkertijd worden ook de bouw- en installatiesector aan nieuwe opdrachten geholpen. Stimuleringsfonds Volkshuisvesting Nederlandse gemeenten (SVn) is de uitvoeringsorganisatie. In totaal is er € 1,1 miljard beschikbaar waarvan het Rijk € 190 miljoen bijdraagt. De Rabobank, ASN Bank, Council of Europe Development Bank (CEB) en de Europese investeringsbank (EIB) treden op als co-financiers. Afsluitkosten, rente en aflossing vloeien terug in het Nationaal Warmtefonds.
Werking

De Energiebespaarlening is een aantrekkelijke mogelijkheid om energiebesparende investeringen in of aan uw eigen huis te kunnen financieren. Via maandelijkse betalingen van de lening worden de kosten over meerdere jaren verdeeld. Afhankelijk van hoeveel energie u verbruikt, kan de besparing genoeg zijn om de maandelijkse betaling van uw Energiebespaarlening te dekken.
Enkele voorwaarden van de Energiebespaarlening voor particulieren
  • U bent eigenaar en bewoner van een bestaande woning.
  • U wilt tussen de € 2.500 en € 25.000 lenen.
  • Voor bedragen tot € 5.000 geldt een looptijd van 7 jaar.
  • Voor bedragen tussen € 5.000 en € 15.000 geldt een looptijd van 10 jaar.
  • Voor bedragen van € 15.000 tot € 25.000 kiest u tussen een looptijd van 10, 15 of 20 jaar.
  • Voor het Zeer energiezuinig Pakket (ZEP) leent u maximaal €50.000,- of voor Zeer Energiezuinig Pakket + (ZEP+)/Nul op de Meter leent u maximaal € 65.000,-. Beide hebben een looptijd van 15 of 20 jaar.
  • U betaalt een aantrekkelijke rente, die gedurende de hele looptijd van de lening vaststaat.
  • Het geleende bedrag storten we in een bouwdepot.
  • U kunt altijd de gehele lening of een gedeelte ervan boetevrij vervroegd aflossen. (minimum extra aflossing bedraagt € 250).
  • U kunt maatregelen laten treffen die in de maatregelenlijst staan.
  • De maatregelen moeten worden uitgevoerd door een installateur of aannemer en moeten voldoen aan bepaalde eisen. Hiervoor tekent de aannemer/installateur een verklaring.
  • U kunt maximaal 75% van de hoofdsom van de Energiebespaarlening gebruiken voor het financieren van zonnepanelen. De andere 25% van het leenbedrag moet geïnvesteerd worden in andere maatregelen van de maatregelenlijst.
  • De Energiebespaarlening wordt consumptief verstrekt zonder tussenkomst van een notaris.
  • De Energiebespaarlening is een maandannuïteitenlening.
  • Als er eerder een Energiebespaarlening aan u is verstrekt, kunt u een tweede aanvraag indienen tot een maximum van € 25.000 (als uw inkomen dit toelaat).
Goed om te weten
  • Vergoedingsvrij vervroegd aflossen
  • Tot maximaal € 25.000 lenen (ZEP+/Nul op de Meter tot maximaal € 65.000,-)
  • Rente 1,9% (looptijd 10 jaar)
  • Vast maandbedrag en looptijd
Alle energiebesparende maatregelen op een rij
  • Aansluiten op een warmtenet
  • Asbestsanering i.c.m. dakisolatie
  • CO₂-gestuurde ventilatie
  • Dakisolatie
  • Energiemonitor gekoppeld aan slimme meter
  • Gelijkstroomventilator
  • Gelijkstroompomp
  • Gevelisolatie
  • Hoogrendementsglas
  • Hoogrendementsketel
  • HRe-ketel
  • Isolerende deuren en gevelpanelen
  • Lage temperatuurafgiftesystemen
  • Maatwerkadvies
  • Spouwmuurisolatie
  • Vloerisolatie / bodemisolatie
  • Warmte-terugwinsysteem
  • Warmtepomp
  • Waterzijdig inregelen
  • Zeer Energiezuinig Pakket
  • Zeer Energiezuinig Pakket + /Nul op de Meter
  • Zolder- of vlieringvloerisolatie
  • Zonneboiler
  • Zonnepanelen (incl. thuisbatterij)
Bronnen:
https://www.energiebespaarlening.nl/
https://www.rvo.nl/onderw...sen/nationaal-warmtefonds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relst89
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit fonds?

Wij hebben zojuist wat offertes gekregen en wellicht dat we hier naar willen kijken. Totaal bedrag (mits we alles doen) plusminus 18.000 EUR.

Nieuwe HRe Ketel
Nieuwe Luchtverwarming van Brink
Nieuwe HR Ventilatie + WTW
Extra koelblok als module op de luchtverwarming waardoor hij ook geschikt is om te koelen
Extra spouwmuurisolatie (plusminus 5cm extra)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 15:25
Ik heb zelf vorig jaar al mijn kozijnen laten vernieuwe mbv de energiebespaarlening.
Alles verliep gewoon simpel en netjes en geen klachten.

Mijn gemeente biedt ook een lening aan, maar deze was duurder dan de energiebespaarlening.

Wat verwacht je van feedback te krijgen hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relst89
EdjeCageman schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:57:
Ik heb zelf vorig jaar al mijn kozijnen laten vernieuwe mbv de energiebespaarlening.
Alles verliep gewoon simpel en netjes en geen klachten.

Mijn gemeente biedt ook een lening aan, maar deze was duurder dan de energiebespaarlening.

Wat verwacht je van feedback te krijgen hiervan?
Ben niet specifiek op zoek naar feedback voor heel het topic? Ik dacht gewoon een algemeen topic te maken waar iedereen terecht met vragen en mensen die ervaringen kunnen delen? Zou het overbodig zijn denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:59

Yucon

*broem*

Bij dit soort leningen is dit wel een catch:
De maatregelen moeten worden uitgevoerd door een installateur of aannemer en moeten voldoen aan bepaalde eisen. Hiervoor tekent de aannemer/installateur een verklaring.
Een aantal van die maatregelen zijn juist interessant als je ze zelf uitvoert. Dat wil niet zeggen dat deze regelen perse verkeerd uitpakt, maar wel dat het eventueel nog goedkoper kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
relst89 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:51:
Alle energiebesparende maatregelen op een rij
  • Aansluiten op een warmtenet
  • [...]
Lol, het eerste item in de lijst is bij uitstek juist het tegenovergestelde van energiebesparing. Jammer dat de SV lobby zich ook hier weer heeft ingelikt. ;(
relst89 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:54:
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit fonds?

Wij hebben zojuist wat offertes gekregen en wellicht dat we hier naar willen kijken. Totaal bedrag (mits we alles doen) plusminus 18.000 EUR.

Nieuwe HRe Ketel
Nieuwe Luchtverwarming van Brink
Nieuwe HR Ventilatie + WTW
Extra koelblok als module op de luchtverwarming waardoor hij ook geschikt is om te koelen
Extra spouwmuurisolatie (plusminus 5cm extra)
Een HRe ketel is wat anders dan een HRE ketel van Intergas he ;)

HRe is een ketel die electriciteit opwekt en met de restwarmte je huis verwarmd. De HRE van Intergas is gewoon een typenummer van een normale HR107 ketel. Die HRe ketels waren een aantal jaar geleden een heel item, maar tegenwoordig hebben we ontdekt dat je ook gewoon je huis kunt isoleren; je CV heeft dan bijna niks te doen en de €10.000 die die HRe ketel kost is dan totaal niet interessant voor dat beetje elektra dat 'ie opwekt. De bespaarde €8000 als PV paneel op het dak leggen leverd onder de streep veel meer op. Voor zover ik weet is dat idee van de HRe ketel een snelle stille dood gestorven.

Ook toen dat ding nog wel wat aandacht kreeg was het ook alleen maar interessant als je een hoog gasverbruik hebt. 2000 kuub en meer of zoiets.

[ Voor 8% gewijzigd door kabeltjekabel op 29-10-2020 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadeK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-07 12:38
Rente 1,9% (looptijd 10 jaar)
De hypotheekrente voor die looptijd is momenteel lager.
Dus als het kan is dat een goedkopere manier van financieren dan dit fonds toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-08 16:37
MadeK schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:01:
[...]

Dus als het kan is dat een goedkopere manier van financieren dan dit fonds toch?
Bij een hypotheek heb je relatief hoge afsluitkosten. Dat scheelt een hoop alle het om relatief lage leningen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relst89
kabeltjekabel schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:52:
Een HRe ketel is wat anders dan een HRE ketel van Intergas he ;)

HRe is een ketel die electriciteit opwekt en met de restwarmte je huis verwarmd. De HRE van Intergas is gewoon een typenummer van een normale HR107 ketel.
Op de offerte staat volgens mij dan gewoon een reguliere van Intergas. De Kombi Kompakt HRE 36/30 die gaat in combinatie met een Brink Elan 16 2.1 up flow.

En dan Renovent Elan als WTW en ventilatie.

@MadeK en @Rubbergrover1 het grote voordeel vind ik dat je boetevrij mag aflossen (mits het ten minste 250 EUR is) dus stel Corona is er volgend jaar nog steeds kun je boetevrij een gedeelte van je vakantiegeld gebruiken om de lening terug te betalen. Of zelfs je belastingteruggave, op die manier zou je ook binnen 5 jaar de lening al terugbetaald kunnen hebben. Hypothetisch gezien natuurlijk ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Babel10
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-02 21:12
Dit is toch hetzelfde als de ‘Energiebespaarlening’? Ik heb die afgesloten via SVn.

Heb daarmee bodem- en spouwmuurisolatie gedaan. Daarnaast kreeg ik toen subsidie terug, dus inderdaad gelijk (boetevrij) afgelost. En heb nu in 9 maanden tijd al 50% afgelost (maandbedragen, subsidie & wat meevallers). Ging bij mij allemaal prima & makkelijk, hele lage maandlast welke bij mij lager wordt bij elke aflossing - terwijl ze op hun site zeggen dat onder X-bedrag ze het bedrag niet meer aanpassen maar de looptijd (bij mij dus niet). Vond de rente ook behoorlijk laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik vraag me bij dat soort 'collectieve' aanbiedingen vaak af wáár er iemand een verdienmodel gezien heeft en kom vervolgens alsnog altijd goedkoper uit op het moment dat ik zaken zélf ga regelen?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relst89
Will_M schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:47:
Ik vraag me bij dat soort 'collectieve' aanbiedingen vaak af wáár er iemand een verdienmodel gezien heeft en kom vervolgens alsnog altijd goedkoper uit op het moment dat ik zaken zélf ga regelen?
Het is een subsidie vanuit de overheid dus geen collectieve aanbieding? Het enige is de rente, maar die is relatief laag.

Het is echt de bedoeling dat mensen gestimuleerd worden om energiezuinige aanpassingen aan hun huis te doen om klimaatdoelen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relst89
Babel10 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:43:
Dit is toch hetzelfde als de ‘Energiebespaarlening’? Ik heb die afgesloten via SVn.

Heb daarmee bodem- en spouwmuurisolatie gedaan. Daarnaast kreeg ik toen subsidie terug, dus inderdaad gelijk (boetevrij) afgelost. En heb nu in 9 maanden tijd al 50% afgelost (maandbedragen, subsidie & wat meevallers). Ging bij mij allemaal prima & makkelijk, hele lage maandlast welke bij mij lager wordt bij elke aflossing - terwijl ze op hun site zeggen dat onder X-bedrag ze het bedrag niet meer aanpassen maar de looptijd (bij mij dus niet). Vond de rente ook behoorlijk laag.
Jep, alleen de naam is veranderd. Goed om te horen dat het aflossen dus echt soepel verloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Laatst online: 21:44
Ik heb via SVn een duurzaamheidslening van de gemeente lopen. Eisen/voorwaarden waren min of meer gelijk, alleen kende de gemeente nog net iets lagere rente én gaven ze huishoudens onder een bepaald inkomen die gebruik maakten van de lening nog een éénmalige subsidie.

Aflossen verloopt soepel. Met extra aflossingen nog geen ervaring.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Laatst online: 21:44
[...]

Het ontbreken van advies- en afsluitkosten maakt dit product niet vergelijkbaar met een (verhoging van) de hypotheek, maar met een persoonlijke lening.

Ja, als je toch bezig bent met je hypotheek aanpassen én in energiebesparende maatregelen wilt investeren, dan is het waarschijnlijk iets voordeliger om het benodigde budget in je hypotheek op te nemen. Maar wanneer je hypotheek loopt en je die niet om andere redenen wilt aanpassen, dan is deze lening met lage rente zeer aantrekkelijk. Ook als de rente ietsje hoger ligt.

Van 1000 euro aanpassingskosten op je hypotheek kun je heel lang het netto verschil tussen 1,5% rente en 1,9% rente ophoesten bij een lening van 15.000 euro. Bruto een verschil van 6 tientjes per jaar, netto een verschil van minder dan 4 tientjes per jaar.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13

EiT

Voor ons was de lening goedkoper dan hypotheek, daarom bedrag voor wp via deze weg gedaan ipv hypotheek ;)

Alles wel vrij ouderwets. Papieren declaratie formulieren die alleen per post verstuurd kunnen worden. Ook via de website niet echt een overzicht. Aanvragen was makkelijk.

Voor mij niet interessant om versneld af te lossen omdat percentage dus lager is dan hypotheek en daardoor daar ook geen ervaring mee. Misschien dat ik hem over 6 jaar wel in 1x aflos om er vanaf te zijn.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 15:25
EiT schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:26:
Voor ons was de lening goedkoper dan hypotheek, daarom bedrag voor wp via deze weg gedaan ipv hypotheek ;)

Alles wel vrij ouderwets. Papieren declaratie formulieren die alleen per post verstuurd kunnen worden. Ook via de website niet echt een overzicht. Aanvragen was makkelijk.

Voor mij niet interessant om versneld af te lossen omdat percentage dus lager is dan hypotheek en daardoor daar ook geen ervaring mee. Misschien dat ik hem over 6 jaar wel in 1x aflos om er vanaf te zijn.
Wanneer heb je dat gedaan dan? Ongeveer een jaar geleden konik mijn decleraties gewoon digitaal aan leveren.
Will_M schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:47:
Naast het antwoord van @relst89, zover ik heb begrepen is deze lening simpelweg een 'potje', is dat potje op is het afgelopen. Echter wordt dit potje aangevuld met de aflossing en de rente van je huidige lening, dus dit potje groeit alleen maar eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13

EiT

EdjeCageman schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:44:
[...]

Wanneer heb je dat gedaan dan? Ongeveer een jaar geleden konik mijn decleraties gewoon digitaal aan leveren.
Maart dit jaar via sVN. Had nog gebeld of ik het kon mailen, maar het moest echt per post.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:13
relst89 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:57:
[...]

Het is echt de bedoeling dat mensen gestimuleerd worden om energiezuinige aanpassingen aan hun huis te doen om klimaatdoelen te halen.
Het is alleen jammer dat je bij alle maatregelen de werkzaamheden moet laten uitvoeren. Dat is verreweg de grootste kostenpost. Wat mij betreft staat dat gelijk aan een manier van de overheid om de bouw overeind/op gang te laten houden.

Ik heb zelf mijn gehele bovenverdieping geïsoleerd voor een fractie van de prijs dan als ik het had laten doen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 15:55
Ik heb ook een energiebespaarlening afgesloten bij svn. Er zijn ook gemeenten die nog extra stimuleren door extra korting te geven op de rente. Zo ook mijn gemeente: niet 1,75% rente maar 0,75%. Heb overwogen om beleggingen te verkopen en in verduurzaming van woning te stoppen, maar met deze rente werd t wel heel aantrekkelijk om te lenen. Afsluiten en declareren (digitaal) ging allemaal heel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 14:27
Ik heb van de zomer een lening afgesloten bij de svn om mijn dak te isoleren en meteen dakramen en dakpannen te vervangen. Dit was inderdaad een stuk goedkoper dan de hypotheek verhogen. Ondanks dat op mijn offerte stond dat ik zelf zou meewerken met de werkzaamheden, was dat geen probleem. Misschien is het dus een idee om in ieder geval een gedeelte van de manuren door een bedrijf te laten verrichten en toch door doe-het-zelf te besparen op arbeidsloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duimp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-04 21:00
ik zit te denken om mijn platte dak van de keuken extra te laten isoleren, mag je dan je nieuwe dakleer/epdm en lichtkoepels ook wegschrijven op die lening?
of mag je alleen je isolatie en manuren declareren.

Zelfde geldt voor de vloerverwarming die ik misschien wil nemen, is alleen de vloerverwarming te declareren of mag je ook je egaliseren declareren. kan me voorstellen dat je nieuwe pvc vloer hier niet onder valt :)

Ik kan dus niet echt vinden waar de scheiding is voor deze isolerende maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:32
Wat heeft vloerverwarming met isoleren te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duimp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-04 21:00
bij het warmtefonds mag je met een lening ook vloerverwarming aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
President schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:50:
Wat heeft vloerverwarming met isoleren te maken?
Afgiftesysteem voor ltv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad_V
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-09 13:07
totaal ruim 8 weken geduurd, voor dat dit rond was
In begin zeiden ze, alle papieren zijn binnen.
Maar na drie weken blijkt dat er niet alles aanwezig is,
Wel opgestuurd, screenshot gestuurd, maar ze zeggen gewoon we hebben niks gehad
Dit enige keer en de laatste keer dat ik via dit fonds ooit nog iets doe.
Klantsupport medewerkers gaan gewoon langs elkaar heen,
Beloven elke keer veel, maar doen niks.
Raar dat pas blijkt als ik na ruim 3 weken wat vraag, ze ineens kunnen zeggen dit missen we.
Ook via iwize als je daar iets in moet vullen, en je id word akkoord bevonden en er staat goedgekeurd bij je documenten, zegt dat helemaal niks.
iwize checkt je bij de belastingdienst, pensioenfondsen banken en duo en mijn overheid.
Dit gebeurt via digid.
Dan word in je account als alles klopt je id op goedgekeurd gezet.
Die zullen heus wel weten of je de goede bent, maar het warmtefonds vertrouwd het niet, maar zegt ook niks
Nul procent vertrouwen meer in

ook nu je deel van de factuur inlever, krijg je alleen maar te zien word in behandeling genomen.
ben bang dat dat weer weken gaat worden i.p.v. dagen
Nu al weer vijfde dag, en als je hun mailt no reply.
Maar de leverancier bestelt wel zijn spullen, maar hun maken niks over

Mensen, begin hier niet aan

[ Voor 23% gewijzigd door Ad_V op 10-12-2021 10:23 . Reden: ze reageren niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad_V
[...]

dat wilden wij ook, maar dan moesten wij voor een bedrag van €7000 voor kozijnen, ruim €2000 kosten aan de bank maken.
De bank wil daar veel voor hebben, maar ze hoeven er bijna niets voor te doen
Maar hadden we het maar gedaan, hadden we het nu al lang en breed voor elkaar gehad.
En niet zoals mijn review hierboven,.

[ Voor 11% gewijzigd door Ad_V op 10-12-2021 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMW
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-05 14:15

CMW

Wij proberen als VvE een lening bij het Warmtefonds te krijgen. We zijn al een aantal jaren bezig en hebben inmiddels onze 3e accountmanager die ons hebben 'geadviseerd' wat en hoe we alles moesten doen.. Afgelopen december de definitieve gegevens gemaild en dat zijn enorm veel documenten. We zitten als leken in een VvE bestuur, we hebben al enorm veel geld uitgegeven aan advieskosten en deskundigen. Veel ook zelf gedaan, al doende wordt men wijzer.......Maar wat blijkt? Ze vragen iedereen keer opnieuw dezelfde gegevens, of een kleine aanvulling. Er poppen steeds nieuwe regels op, of regels die nergens staan. Ze geven alleen door wat nog ontbreekt, maar niet of iets wat je geleverd hebt is goedgekeurd. De volgorde van en eisen die gesteld worden aan de aanmelding, beoordeling, besluitvorming, verstrekking van en ontvangen van de lening: niets is duidelijk. We hebbend de hele checklist nagelopen en alles in orde gemaakt. Gevolg is alleen maar nieuwe vragen om nieuwe informatie. En dat terwijl we zelf een groot deel zelf kunnen en gaan betalen. Ons onderhoud is op orde, het DMJOP is op orde. De kosten voor de komende 20 jaar zijn gedekt. We staan er na het hele project nog altijd financieel gezond voor. Er zijn nooit achterstallige bijdragen van de leden geweest. De leden zijn allemaal voor de plannen, want we gaan er echt op vooruit. Het ENIGE wat wij vragen is om voortgang, een beslissing, zodat we tot uitvoer over kunnen gaan. De offertes verlopen....prijzen stijgen gigantisch en....onze begroting klopt zo niet meer.... VvE's kunnen dit nooit alleen, ik doe veel naast mijn werk het kost mij en een aantal andere enorm veel tijd. We hebben al veel geld moeten uitgeven, nog voordat we kunnen starten. Het gaat nb om nog geen 22000,= per appartement!!! :( Sinds het Warmtefonds uitgevoerd wordt door Polestar is het één commerciële rotzooi met jonge jochies die niks weten, zo brutaal als de beul zijn en je niet helpen. De communicatie sucks en antwoorden ho maar. Begin hier niet aan als VVE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad_V
CMW schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 23:55:
Wij proberen als VvE een lening bij het Warmtefonds te krijgen. We zijn al een aantal jaren bezig en hebben inmiddels onze 3e accountmanager die ons hebben 'geadviseerd' wat en hoe we alles moesten doen.. Afgelopen december de definitieve gegevens gemaild en dat zijn enorm veel documenten. We zitten als leken in een VvE bestuur, we hebben al enorm veel geld uitgegeven aan advieskosten en deskundigen. Veel ook zelf gedaan, al doende wordt men wijzer.......Maar wat blijkt? Ze vragen iedereen keer opnieuw dezelfde gegevens, of een kleine aanvulling. Er poppen steeds nieuwe regels op, of regels die nergens staan. Ze geven alleen door wat nog ontbreekt, maar niet of iets wat je geleverd hebt is goedgekeurd. De volgorde van en eisen die gesteld worden aan de aanmelding, beoordeling, besluitvorming, verstrekking van en ontvangen van de lening: niets is duidelijk. We hebbend de hele checklist nagelopen en alles in orde gemaakt. Gevolg is alleen maar nieuwe vragen om nieuwe informatie. En dat terwijl we zelf een groot deel zelf kunnen en gaan betalen. Ons onderhoud is op orde, het DMJOP is op orde. De kosten voor de komende 20 jaar zijn gedekt. We staan er na het hele project nog altijd financieel gezond voor. Er zijn nooit achterstallige bijdragen van de leden geweest. De leden zijn allemaal voor de plannen, want we gaan er echt op vooruit. Het ENIGE wat wij vragen is om voortgang, een beslissing, zodat we tot uitvoer over kunnen gaan. De offertes verlopen....prijzen stijgen gigantisch en....onze begroting klopt zo niet meer.... VvE's kunnen dit nooit alleen, ik doe veel naast mijn werk het kost mij en een aantal andere enorm veel tijd. We hebben al veel geld moeten uitgeven, nog voordat we kunnen starten. Het gaat nb om nog geen 22000,= per appartement!!! :( Sinds het Warmtefonds uitgevoerd wordt door Polestar is het één commerciële rotzooi met jonge jochies die niks weten, zo brutaal als de beul zijn en je niet helpen. De communicatie sucks en antwoorden ho maar. Begin hier niet aan als VVE!!
Dit is niet alleen bij een VVE, hier bij particulier hetzelfde
Was hier hetzelfde, mensen die de mails beantwoorden weten niet waar ze het over hebben.
Nu weer factuur ingediend, zal wel weer mailen en bellen worden wanneer ze het aan de leverancier over gaan maken.
Heb er weer een naar gevoel over.

[ Voor 5% gewijzigd door Ad_V op 15-04-2022 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 14:27
Jullie hebben toch hoop ik wel een officiële klacht ingediend o.i.d.? Anders wordt het er niet beter op. Toen ik mijn lening afsloot, liep ook niet alles goed maar wat jullie beschrijven klinkt als een vreselijk bureaucratische puinhoop.
Het is een heel verschil met een hypotheek afsluiten, omdat de bank er dan zelf ook baat bij heeft om het z.s.m. te regelen. Hier lijkt het niet veel uit te maken of het 1 week of 1 jaar duurt want er wordt toch wel betaald door de overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad_V
GodDamage schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:25:
Jullie hebben toch hoop ik wel een officiële klacht ingediend o.i.d.? Anders wordt het er niet beter op. Toen ik mijn lening afsloot, liep ook niet alles goed maar wat jullie beschrijven klinkt als een vreselijk bureaucratische puinhoop.
Het is een heel verschil met een hypotheek afsluiten, omdat de bank er dan zelf ook baat bij heeft om het z.s.m. te regelen. Hier lijkt het niet veel uit te maken of het 1 week of 1 jaar duurt want er wordt toch wel betaald door de overheid.
e
GodDamage schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:25:
het is idd een grote puinhoop daar, alles werkt langs elkaar heen. Mensen die aan de klantenservice telefoon zitten sturen je van het kastje naar de muur. Ik verwacht ook niet dat mijn factuur vandaag overgemaakt word, anders komen de monteurs morgen niet. En het maakt hun idd niet uit, een week een maand of langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad_V
en zoals ik verwachte, er is weer iets. dus weer eens aan de telefoon morgen en hopen dat ze het gaan begrijpen. Wat ik niet verwacht

MENSEN, NOGMAALS BEGIN HIER NIET AAN BIJ HET WARMTEFONDS
Je kan hier een heleboel ellende mee op de nek halen als je pech hebt

vandaag maar weer eens gebeld wat betreft een factuur.
Hij snapte het, zou het binnen half uur regelen om mij een email met alles wat nodig was op sturen.
Maar mijn gevoel was juist, er komt niks terwijl ik tegen hem ook zei dat ik er nul vertrouwen in had dat hij het zou regelen.
Mensen, vertrouw dit fonds niet.
Als je een maagzweer wilt oplopen van de stress die je van hun krijg, dan dus uiteraard wel doen

Nu weer eens gebeld met een ander die het gelijk zou regelen, ook die doet niks.
Heb intussen de moed opgegeven, en ga het zelf maar betalen, want hun doen geen klote

[ Voor 55% gewijzigd door Ad_V op 22-04-2022 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
@Ad_V wij hadden ook zo’n gedoe in eerste instantie. Totdat ik een terugbel verzoek deed en werkelijk uit mijn vel sprong over de belabberde manier van communicate en de slechte website. Toen kreeg ik een vast aanspreekpunt , hoefde ik niets meer te uploaden maar kon ik het gewoon toevoegen aan de mail en was het binnen 3 dagen geregeld. Dus het kan wel. De man gaf aan dat ze slachtoffer zijn van eigen succes

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad_V
mevrouwKees_1 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:26:
@Ad_V wij hadden ook zo’n gedoe in eerste instantie. Totdat ik een terugbel verzoek deed en werkelijk uit mijn vel sprong over de belabberde manier van communicate en de slechte website. Toen kreeg ik een vast aanspreekpunt , hoefde ik niets meer te uploaden maar kon ik het gewoon toevoegen aan de mail en was het binnen 3 dagen geregeld. Dus het kan wel. De man gaf aan dat ze slachtoffer zijn van eigen succes
kom je goed weg, hier nu al een week een vraag liggen of de factuur betaald is. ze verdommen het om antwoord te geven.
Dus wat ik nu leverancier moet overmaken, i don't know.

Ze zeggen in elk gesprek, komt goed alleen ze doen geen klote.
Hier verschillende formulieren 6 keer opgestuurd.
Ze hadden elke keer wat anders.
Als ik niet terug mailde of belde lieten ze niks horen.
Maar als ik eenmaal belde was er ineens iets niet goed.
Dan regelde je dat, en dan denk je dat het goed is.
aantal dagen later was er ineens weer iets niet goed.
En inderdaad om uit je vel te springen.
eigen succes? onbekwame klantenservice.

Nogmaals mensen begin hier niet aan, ze kunnen je aan het lijntje houden

[ Voor 20% gewijzigd door Ad_V op 29-04-2022 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:56

Ad Hox

N/A

Ik heb in 2021 gebruik gemaakt van de lening. Aanvraag proces en betaling ging eigenlijk vrij vlot. Ik had toen echter een rente van 1,5%. Ben nu verhuisd en zou er zo weer gebruik van maken, ware het niet dat de rente nu 2,6% is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik heb een aanvraag ingediend voor de financiering van een warmtepomp. Ze geven aan dat de aanvraag binnen 2 weken wordt beoordeeld (naar verwachting wordt goedgekeurd).

Per mail heb ik de vraag gesteld wanneer de afbetaling ingaat. Zij geven aan dat dit ingaat op het moment dat het geld in het depot wordt gestopt. Dat is erg vervelend omdat de installateur de warmtepomp pas kan bestellen als ik de lening heb. Er zit een levertijd op de warmtepomp van tussen de 5 en 8 maanden. In die tijd heb ik dus dubbele lasten > mijn gasrekening die doorloopt + afbetaling van een lening voor een warmtepomp die ik dan nog niet heb.....

Reactie warmtefonds op mijn vraag:

De afbetalingsperiode begint vanaf ontvangt brief bouwdepot. Je bouwdepot staat los van de maandelijkse betaling en dat komt doordat je een lening bent aangegaan. Op het moment dat je een factuur hebt kun moet je die zelf declareren via onze website. Ongeacht zal de maandelijkse betaling voortzetten tot einde contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:21
Topic is niet erg levendig, maar: heeft iemand ervaring met zonnepanelen en de eisen die aan de installateur worden gesteld? Ik heb nu een offerte van mijn eigen installateur voor een bedrag van ruim 22k. Nu is die installateur al niet heel goedkoop. maar die heeft ook nog eens een wachttijd van 6 maanden. Eerst lening goedgekeurd krijgen en dan opdracht, dan liggen de panelen er in november. Ondertussen ben ik dan wel 300- per maand aan het betalen, zonder dat er opbrengsten tegenover staan.

Er zijn genoeg "mannetjes" die panelen installeren, maar welke eisen worden er precies gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:34
pegagus schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:23:
Topic is niet erg levendig, maar: heeft iemand ervaring met zonnepanelen en de eisen die aan de installateur worden gesteld? Ik heb nu een offerte van mijn eigen installateur voor een bedrag van ruim 22k. Nu is die installateur al niet heel goedkoop. maar die heeft ook nog eens een wachttijd van 6 maanden. Eerst lening goedgekeurd krijgen en dan opdracht, dan liggen de panelen er in november. Ondertussen ben ik dan wel 300- per maand aan het betalen, zonder dat er opbrengsten tegenover staan.

Er zijn genoeg "mannetjes" die panelen installeren, maar welke eisen worden er precies gesteld?
de lening is een bouwdepot, ik ging pas betalen toen de factuur voldaan was, maar daar zat maar kort tussen. ik geloof dat het binnen 9 maanden uitgegeven moet worden. het voordeel is wel dat als je eerder gaat betalen, je er ook eerder vanaf ben. il

ik heb geen eisen gezien aan de installateur, er is niet echt een keurmerk.

wel is het aanvraagproces stroperig en kan dus wat tijd kosten voordat er goedkeuring is. de vraag is dan vooral wanneer je definitief akkoord kan geven op de offerte, en of die dan niet al verlopen is.

ik had order een met ontbinde voorwaarde voor de lening. durfde ze wel aan, de panelen kwamen ze toch wel vanaf .

duur en lang wachten is vervelend, ik had duur en snel er op, dat is nog iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bachje
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Hier ook veel gedoe met het warmtefonds. het aanleveren van gegevens mislukte opdat de koppeling met de pensioen website niet lukte. uiteindelijk na veel bellen en mailen gelukt de aanvraag in te dienen.
Ik heb een offerte getekend op voorwaarde dat ik de 0% lening krijg.
Krijg ik een offerte voor een lening voor 4,8%, die ik eerst moet tekenen en er zelfs incasso voor moet toestaan vóórdat ze gaan kijken of ik voor de 0% in aanmerking kom. Dat heb ik geweigerd maar ze willen niet eerst kijken of ik voor o% in aanmerking kom. Van de zotte. Ik ga niet iets tekenen wat ik niet wil en waarvan de rente veel te hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
Iemand ervaring met de kierdichtheid eis van het energiezuinig pakket?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:44
Is de situatie inmiddels al wat verbeterd of nog niet?

Ik heb zelf een offerte liggen van het Warmtefonds maar één ding is me niet duidelijk en die vraag wordt nergens beantwoord. Ik heb hem ook gesubmit via de Warmtefonds-website maar wacht al een week op antwoord. De vraag is of je het héle brutobedrag kunt lenen voor je warmtepomp of alleen het bedrag dat overblijft nadat je ISDE-subsidie hebt aangevraagd (en gekregen)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 15:58
reinouts schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:07:
Is de situatie inmiddels al wat verbeterd of nog niet?

Ik heb zelf een offerte liggen van het Warmtefonds maar één ding is me niet duidelijk en die vraag wordt nergens beantwoord. Ik heb hem ook gesubmit via de Warmtefonds-website maar wacht al een week op antwoord. De vraag is of je het héle brutobedrag kunt lenen voor je warmtepomp of alleen het bedrag dat overblijft nadat je ISDE-subsidie hebt aangevraagd (en gekregen)?
Je sluit een lening af voor een offerte (in dit geval een warmtepomp). Het warmtefonds leent je dit bedrag.

Nadien dien je de subsidie in en krijg je hopelijk geld terug van de overheid. Wat je met dit geld doet is jouw keuze. Je oorspronkelijke bruto bedrag blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waj1
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 11:53
Megalomania schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:36:
Iemand ervaring met de kierdichtheid eis van het energiezuinig pakket?
Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft m.b.t. het zeer energiezuinig pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 22:45

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
waj1 schreef op zondag 12 november 2023 @ 22:46:
[...]

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft m.b.t. het zeer energiezuinig pakket?
Heb je al offertes? want de eisen zijn hoog en het te lenen bedrag (51k) zal bij de meeste woningen misschien 1/3e van de kosten dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waj1
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 11:53
twain4me schreef op zondag 12 november 2023 @ 23:29:
[...]

Heb je al offertes? want de eisen zijn hoog en het te lenen bedrag (51k) zal bij de meeste woningen misschien 1/3e van de kosten dekken.
Ja heb al offertes voor glas + kozijnen maar dan ga ik het echt niet redden met dit bedrag om ook nog die andere maatregelen uit te voeren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 22:45

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
waj1 schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:37:
[...]

Ja heb al offertes voor glas + kozijnen maar dan ga ik het echt niet redden met dit bedrag om ook nog die andere maatregelen uit te voeren…
psies mijn punt en dat zal wel moeten om ervoor in aanmerking te komen. dus als je dat niet kan betalen moet je het doen met de normale lening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Laatst online: 12-09 16:44
pegagus schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:23:

Klinkt niet goed. Ik heb niet het idee dat daar bij het afsluiten van een lening via het Nationaal Warmtefonds echt eisen aan worden gesteld. Zolang de offerte maar aangeeft dat er zonnepanelen worden geinstalleerd.

Ik heb afgelopen zomer zo op mijn huis het plat dak laten vervangen (logischerwijs is dit wit geworden), zonnepanelen geinstalleerd en mijn vloer laten isoleren.

Met eigen middelen had ik dit nooit kunnen bekostigen, dus dat is fijn!
Additioneel heb ik wel een L/L warmtepomp geplaatst (multi split) zodat ik ook gasloos kan verwarmen. Hier mocht ik volgens hun geen geld lenen. Terwijl ik met een fractioneel duurdere installatie wel elke ruimte individueel gasloos had kunnen verwarmen. En met een WP boiler erbij had ik geen druppel aardgas meer nodig.

Maar volgens de overheid moet iedereen aan de vloerverwarming en een L/W warmtepomp die 35°C door de aderen van je woning doorstroomt. Of je blijft op gas stoken. Logisch natuurlijk 8)7 :?

BTW: mijn ervaring met het nationaal warmtefonds was erg goed.

Communicatie was misschien soms hit-or-miss, maar ik belde ze altijd, dan lukt het eigenlijk altijd

Binnen een paar weken had ik mijn lening rond voor vervanging plat dak (+ PIR isolatie 80mm) en leggen zonnepanelen.

Aantal weken geleden de vloer nog laten isoleren, als toevoeging op de L/L WP die ik op mijn huis geïnstalleerd heb :)
Zelf had ik dit nooit kunnen bekostigen, dan was dit jaar alleen het plat dak vervangen gelukt. En qua energiekosten was de besparing dan 0 euro geweest. Nu bespaar ik op energiekosten 120 euro per maand, voor de leningen (je sluit ze dus apart af per aanvraag) ben ik 90 per maand kwijt. A success in my eyes! 8)

[ Voor 17% gewijzigd door barta123 op 15-11-2023 19:18 ]

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 08:21
de lening aanvragen bij het warmtefonds ging vrij soepel. ik gebruik het voor kunststofkozijnen.
ik heb het ook met 0% rente (dat kan als je huishouden minder als 60000 per jaar verdiend )
het bouwdepot staat klaar nu nog afwachten hoe het gaat als de rekening binnenkomt.
tot nu toe was het contact goed met het warmtefonds dus ik ben positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:21
@barta123 de panelen liggen er inmiddels op. Kon toch wat sneller omdat zoonlief vriendjes is met het zoontje van de directeur van het installatiebedrijf en dat zoontje in de zomermaanden op de planning werkte. Nationaal Warmtefonds was nog wel een trajectje. Maar dat kwam vooral dat ik één offerte had voor zowel zonnepanelen als een warmtepomp. Uit andere documenten kon men wel opmaken dat het enkel op de zonnepanelen ging, maar uiteindelijk een offerte ingediend met enkel zonnepanelen, en toen snapten ze het wel.

De warmtepomp is al besteld, die wordt in juni geleverd. Om renteverlies te voorkomen, ga ik ik januari hiervoor een tweede lening aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikoB90
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 29-01-2024
barta123 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:08:
[...]

Klinkt niet goed. Ik heb niet het idee dat daar bij het afsluiten van een lening via het Nationaal Warmtefonds echt eisen aan worden gesteld. Zolang de offerte maar aangeeft dat er zonnepanelen worden geinstalleerd.

Ik heb afgelopen zomer zo op mijn huis het plat dak laten vervangen (logischerwijs is dit wit geworden), zonnepanelen geinstalleerd en mijn vloer laten isoleren.

Met eigen middelen had ik dit nooit kunnen bekostigen, dus dat is fijn!
Additioneel heb ik wel een L/L warmtepomp geplaatst (multi split) zodat ik ook gasloos kan verwarmen. Hier mocht ik volgens hun geen geld lenen. Terwijl ik met een fractioneel duurdere installatie wel elke ruimte individueel gasloos had kunnen verwarmen. En met een WP boiler erbij had ik geen druppel aardgas meer nodig.

Maar volgens de overheid moet iedereen aan de vloerverwarming en een L/W warmtepomp die 35°C door de aderen van je woning doorstroomt. Of je blijft op gas stoken. Logisch natuurlijk 8)7 :?

BTW: mijn ervaring met het nationaal warmtefonds was erg goed.

Communicatie was misschien soms hit-or-miss, maar ik belde ze altijd, dan lukt het eigenlijk altijd

Binnen een paar weken had ik mijn lening rond voor vervanging plat dak (+ PIR isolatie 80mm) en leggen zonnepanelen.

Aantal weken geleden de vloer nog laten isoleren, als toevoeging op de L/L WP die ik op mijn huis geïnstalleerd heb :)
Zelf had ik dit nooit kunnen bekostigen, dan was dit jaar alleen het plat dak vervangen gelukt. En qua energiekosten was de besparing dan 0 euro geweest. Nu bespaar ik op energiekosten 120 euro per maand, voor de leningen (je sluit ze dus apart af per aanvraag) ben ik 90 per maand kwijt. A success in my eyes! 8)
Heb je voor het vervangen van het dak ook kunnen lenen bij het warmtefonds en zo ja; is dit ook zo op de offerte gespecificeerd door de installateur/aannemer? Wij moeten het pannendak vervangen en aan de binnenkant laten isoleren voordat de zonnepanelen gelegd kunnen worden. Wil dit eigenlijk allemaal tegelijk via een warmtefonds lening doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Laatst online: 12-09 16:44
NikoB90 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:59:
[...]

Heb je voor het vervangen van het dak ook kunnen lenen bij het warmtefonds en zo ja; is dit ook zo op de offerte gespecificeerd door de installateur/aannemer? Wij moeten het pannendak vervangen en aan de binnenkant laten isoleren voordat de zonnepanelen gelegd kunnen worden. Wil dit eigenlijk allemaal tegelijk via een warmtefonds lening doen.
Ja plat dak vervanging gaat het over! Ook die heb ik kunnen lenen via het warmtefonds. Dus dat was super! Het dak is nu wit en 11 zonnepanelen erop, ik ben er erg content mee! Voor beiden heb ik kunnen lenen. Om de stroom en salderen goed te kunnen gebruiken heb ik zelf een L/L warmtepomp geïnstalleerd, erg tevreden mee!

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Weet iemand of je persee die chrome extensie moet installeren voor de aanvraag, ik wil ook een aanvraag doen maar snap niet zo goed waarom ik niet zelf alles kan aanleveren ipv via chrome die allerlei informatie verzameld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Museon
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 02-01 14:04
Kun je meerdere offertes afzonderlijk indienen bij het Warmtefonds?

Ik heb enkele dagen geleden een offerte toegevoegd en vandaag wilde ik een andere toevoegen, maar wilt niet echt lukken de + blijft grijs.

Weet iemand hoe je dit kunt oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miezziej
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-01 17:01
Museon schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:01:
Kun je meerdere offertes afzonderlijk indienen bij het Warmtefonds?

Ik heb enkele dagen geleden een offerte toegevoegd en vandaag wilde ik een andere toevoegen, maar wilt niet echt lukken de + blijft grijs.

Weet iemand hoe je dit kunt oplossen?
Dit zou wel moeten kunnen. Heb je al gemaild/gebeld? Wellicht kunnen ze het handmatig aan MijnWarmtefonds toevoegen als het nog steeds niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Museon
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 02-01 14:04
miezziej schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:02:
[...]

Dit zou wel moeten kunnen. Heb je al gemaild/gebeld? Wellicht kunnen ze het handmatig aan MijnWarmtefonds toevoegen als het nog steeds niet lukt.
Ik had ze gebeld, ze hadden een extra veld toegevoegd zodat ik een extra document kon toevoegen. Nu is het afwachten op goedkeuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
Mocht iemand hier wat aan hebben. Ik heb de termijn van mijn bouwdeposito van 9 naar 12 maanden kunnen verlengen omdat de warmtepompboiler van DeWarmte nog niet leverbaar is. Dit is mogelijk maar het enige nadeel is dat je geen rente over je depot krijgt voor de extra maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-09 15:41
Tot nu toe alleen maar positief over het Warmtefonds. In het begin is het wel even goed opletten en opzoeken welke informatie je allemaal moet aanleveren. Ook van de aannemer, maar zodra je dit een beetje snapt gaat het heel soepel. Wij verdienen onder de 60k per jaar waardoor we 0% rente hebben. Hierdoor kunnen we heel mooi investeren in ons nieuwe huis.

Win win in dat opzicht. De meeste vrienden van ons ook geïnformeerd over het Warmtefonds en die lijken ook positief te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-09 17:32
reinouts schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:19:
Mocht iemand hier wat aan hebben. Ik heb de termijn van mijn bouwdeposito van 9 naar 12 maanden kunnen verlengen omdat de warmtepompboiler van DeWarmte nog niet leverbaar is. Dit is mogelijk maar het enige nadeel is dat je geen rente over je depot krijgt voor de extra maanden.
En hoe heb je dat gedaan?
Gewoon gebeld?

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocoprinsje68
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-03 09:59
ik heb al een lening lopen bij het warmtefonds
die was 28000 euro,
wilde nog een lening aanvragen of verhogen
ik kan 7600 lenen niet genoeg voor een warmtepomp en vloerverwarming en zonnenpanelen
kreeg als antwoord u heeft al een lening lopen
dus kunt maar 7600 lenen
We hebben heel veel geinvesteerd in ons huis en willen nog verder verduurzamen en van het gas af
maar als je niet je lening kan verhogen alleen wat je al afbetaald hebt. dan heeft het geen zin om een lening te vragen of te verhogen
wel heel jammer dat ze reclame maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinouts
ron321 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 06:18:
[...]

En hoe heb je dat gedaan?
Gewoon gebeld?
Ik moest ze mailen. Maar toen was het vrij vlot geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03:25
..

[ Voor 99% gewijzigd door Valorian op 21-03-2024 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Laatst online: 10-09 21:27
Ik heb een probleem met het Warmtefonds en het is werkelijk ongelooflijk. Ik ga in België werken ( vast contract, geen proeftijd) dus ik stuur ze dat contract zoals ze vroegen.

Nu afwijzing want de proeftijd is nog niet voorbij, dus ik gebeld. Oh u heeft geen proeftijd? Dan moet u de CAO even toesturen. Sorry? Wat voegt een cao toe? Dat zijn vrij algemene bepalingen voor de firma en in mijn contract staat NERGENS dat ik een proeftijd heb, anders zou het er wel instaan zoals in Nederland ook gebruikelijk is.

CAO kan best proeftijd bepalingen bevatten, maar dat zegt uiteraard niets over mijn afspraken met het bedrijf betreffende proeftijd etc. Morgen weer bellen....

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:51:
Ik heb een probleem met het Warmtefonds en het is werkelijk ongelooflijk. Ik ga in België werken ( vast contract, geen proeftijd) dus ik stuur ze dat contract zoals ze vroegen.

Nu afwijzing want de proeftijd is nog niet voorbij, dus ik gebeld. Oh u heeft geen proeftijd? Dan moet u de CAO even toesturen. Sorry? Wat voegt een cao toe? Dat zijn vrij algemene bepalingen voor de firma en in mijn contract staat NERGENS dat ik een proeftijd heb, anders zou het er wel instaan zoals in Nederland ook gebruikelijk is.

CAO kan best proeftijd bepalingen bevatten, maar dat zegt uiteraard niets over mijn afspraken met het bedrijf betreffende proeftijd etc. Morgen weer bellen....
Weer gebeld en nu kunnen ze ineens niet doorverbinden. Wat een organisatie.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 15:00
Ruim een week geleden ben ik begonnen met het aanvragen van een lening voor het plaatsen van zonnepanelen bij warmtefonds. Voordat ik hiermee begon, had ik al contact opgenomen over de situatie.

Tot op heden is alles afgewezen en ik heb er iedere keer achteraan gebeld wat er dan is benodigd.

Ik weet niet of jullie ook het gedeelte “Toestemming voor het delen van identiteits - en inkomensgegevens (Hoofdaanvrager)” hebben doorlopen en de plugin van warmtefonds te installeren om hiermee alle financiële gegevens te verstrekken. Ik heb dat naar veel gevraag en gezeur wel gedaan. Hier 5x ingelogd met mijn digiD, en daarmee hebben ze de volgende bronnen doorlopen:
https://mijn.overheid.nl
https://www.belastingdienst.nl
https://mijn.uwv.nl
https://www.mijnpensioenoverzicht.nl
https://mijn.duo.nl

Na het doorlopen hiervan had ik verwacht dat alles (van mijn identiteit) voldoende was aangeleverd. Helaas willen ze nu alsnog een kopie van mijn paspoort. Een kopie van mijn paspoort is natuurlijk geen probleem, maar zichtbaar burgerservicenummer (BSN) zou niet nodig moeten zijn zou ik zeggen. Ik heb die plugin al gebruikt en hiermee hebben ze alle gegevens al, die ze eventueel nodig hebben.

Nu heb ik wat onderzoek gedaan en ik zie het bedrijf niet tussen de lijst met bedrijven die om een BSN mogen vragen. Dat heb ik gedaan m.b.v. “Autorisatielijst BSN-gerechtigden”. Ook zie ik nergens een zoek resultaat die laat zien (behalve van hun eigen website) dat ze gemachtigd zijn om dit op te vragen.

Wat zou raden jullie aan om te doen? Hebben jullie hier ook ervaring mee?

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 15:00
Ik heb dit hierboven doorgestuurd naar het Privacy gedeelte van het Warmtefonds en ik heb het volgende terug gekregen.
Als kredietverstrekker heeft het Nationaal Warmte Fonds de wettelijke verplichting om gegevens over de kredieten van klanten door te geven aan de Belastingdienst. De Belastingdienst gebruikt deze o.a. voor de Vooringevulde Aangifte Inkomstenbelasting.

Wij zijn verplicht met de Belastingdienst communiceren op basis van het BSN. En dat is de reden waarvoor het Nationaal Warmte Fonds om uw BSN vraagt en het NWF deze mag verwerken.
Wat vinden jullie?

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Killerbert schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:30:
Ik heb dit hierboven doorgestuurd naar het Privacy gedeelte van het Warmtefonds en ik heb het volgende terug gekregen.

[...]

Wat vinden jullie?
Het warmtefonds is niet op basis van de Autorisatielijst BSN-gerechtigden geautoriseerd, maar op grond van wettelijke regelgeving. Daarom zul je ook bijvoorbeeld banken niet terugvinden op die autorisatielijst. Financiële instellingen moeten onder meer op grond van de Algemene wet inzake rijksbelastingen het BSN gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdeltje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-08 13:31
CryptoNL schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:51:

De geldverstrekker wil toch een volledig beeld hebben van de afspraken,. Want dat er in je contract niks over staat zegt niet dat het in de CAO ook niet staat. Want als in je CAO staat dat je 2 maanden proeftijd hebt en in je contract staat verder niks dan heb je gewoon 2 maanden proeftijd. En om dat uit te sluiten willen ze dus gewoon je CAO zien... Want je CAO zegt wel degelijk iets over jouw afspraken met het bedrijf als er in het contract niks over afgesproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Ferdeltje schreef op donderdag 4 april 2024 @ 17:00:
[...]

De geldverstrekker wil toch een volledig beeld hebben van de afspraken,. Want dat er in je contract niks over staat zegt niet dat het in de CAO ook niet staat. Want als in je CAO staat dat je 2 maanden proeftijd hebt en in je contract staat verder niks dan heb je gewoon 2 maanden proeftijd. En om dat uit te sluiten willen ze dus gewoon je CAO zien... Want je CAO zegt wel degelijk iets over jouw afspraken met het bedrijf als er in het contract niks over afgesproken is.
In België is proeftijd sinds 2014 afgeschaft. Horen ze te weten lijkt mij.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miezziej
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-01 17:01
Killerbert schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:30:

[...]

Wat vinden jullie?
Formeel gezien verwerken ze te vroeg het BSN, dit is pas nodig indien iemand daadwerkelijk klant is geworden. Maar goed, uiteindelijk hebben ze het toch nodig dus ik vond het prima :+
Mocht de aanvraag toch niet doorgaan kun je ook altijd een verwijderverzoek doen waarna je dossier gewist zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdeltje
CryptoNL schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:36:
[...]

In België is proeftijd sinds 2014 afgeschaft. Horen ze te weten lijkt mij.
Afgeschaft is niet hetzelfde als verboden? Dus kan er mogelijk in een CAO alsnog een proeftijd zijn afgesproken? En kan me voorstellen dat ze als Nederlandse kredietverstrekker de Belgische wetgeving minder goed kennen dan de Nederlandse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Ferdeltje schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:45:
[...]

Afgeschaft is niet hetzelfde als verboden? Dus kan er mogelijk in een CAO alsnog een proeftijd zijn afgesproken? En kan me voorstellen dat ze als Nederlandse kredietverstrekker de Belgische wetgeving minder goed kennen dan de Nederlandse.
Wat gaat een CAO veranderen aan de situatie? Dat zegt niets over mijn afspraken met de werkgever. Het staat niet in mijn contract dus er is geen proeftijd. Dat is geen hogere wiskunde ofzo.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdeltje
CryptoNL schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:10:
[...]

Wat gaat een CAO veranderen aan de situatie? Dat zegt niets over mijn afspraken met de werkgever. Het staat niet in mijn contract dus er is geen proeftijd. Dat is geen hogere wiskunde ofzo.
En doordat er niks in je contract staat kan er ook niks in de CAO staan? Juist dingen als proeftijd worden vaak in een CAO afgesproken. En de CAO is gewoon onderdeel van de jouw afspraken. Dus als er in je contract niks over een proetijd staat en in de CAO staat een proeftijd van 2 maanden dan heb jij gewoon een proeftijd van 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Ferdeltje schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:45:
[...]
En kan me voorstellen dat ze als Nederlandse kredietverstrekker de Belgische wetgeving minder goed kennen dan de Nederlandse.
Dit sowieso. Volgens de Nederlandse wetgeving kan die CAO inderdaad roet in het eten gooien voor je wel of niet proeftijd hebben. Het is een Nederlandse partij die gewoon een Nederlandse script afloopt om te bepalen of je wel of niet die lening aan kan gaan. Daar kan je dan moeilijk over doen en het dus mislopen, of je stuurt die CAO even op en laat het ze lekker zelf uitvogelen, al dan niet onder verwijzing naar https://werk.belgie.be/nl...reenkomst/de-proefperiode dat het dus nergens op slaat want het betreft een Belgisch contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 12:13
Wij hebben ook een lening aangevraagd bij het warmtefonds; deze is inmiddels goedgekeurd en ook al door ons ondertekend.

In het contract staat dat we tot 7 Februari de tijd hebben om alle documenten aan te leveren. Vandaag kreeg ik een email waarin staat dat we nog maar een week de tijd hebben :?

Vind het tiidsbestek dat het warmtefonds hanteert wel erg kort. Vanaf het goedkeuren van de aanvraag tot die 7 Februari zit slechts 4 weken. Zodra de aanvraag was goedgekeurd heb ik dezelfde dag nog een afspraak gemaakt voor een offerte; ze konden binnen 2 weken komen en nu moet ik 2 a 3 weken wachten op de offerte.

Verwachten ze dan dat je eerst offertes aanvraagd voordat je de lening aanvraagd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:24
CMos schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 13:17:
Wij hebben ook een lening aangevraagd bij het warmtefonds; deze is inmiddels goedgekeurd en ook al door ons ondertekend.

In het contract staat dat we tot 7 Februari de tijd hebben om alle documenten aan te leveren. Vandaag kreeg ik een email waarin staat dat we nog maar een week de tijd hebben :?

Vind het tiidsbestek dat het warmtefonds hanteert wel erg kort. Vanaf het goedkeuren van de aanvraag tot die 7 Februari zit slechts 4 weken. Zodra de aanvraag was goedgekeurd heb ik dezelfde dag nog een afspraak gemaakt voor een offerte; ze konden binnen 2 weken komen en nu moet ik 2 a 3 weken wachten op de offerte.

Verwachten ze dan dat je eerst offertes aanvraagd voordat je de lening aanvraagd?
Tijdsbestek bij hun klopt niet helemaal nee, bij mij gaven ze een week te vroeg aan dat de lening beëindigd zou worden. Ik had overigens wel voor de aanvraag van de lening de offerte aangevraagd. Dan wist ik ook hoe hoog de lening moest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMos
Onze lening is zojuist afgewezen; ze willen geen lening uitgeven voor een "volledige dak renovatie" maar alleen voor het verduurzamen.

Het is mij echter totaal niet duidelijk wat er dan wel en niet mag; dit staat op hun website verder nergens duidelijk aangegeven. En de persoon die de beoordeling heeft gedaan stuurt ons alleen dat we nieuwe documenten moeten aanleveren... |:(

Na alle stappen die we al hebben moeten doorlopen en dan zo afgescheept worden daar kan ik wel een beetje kwaad over worden. Ik heb ze een mail gestuurd met daarin de vraag om verduidelijking.

Vernieuwing en verduurzamen gaan toch hand in hand?

Even voor de beeldvorming;

Ons dak moet worden vernieuwd. Het oude dakbeschot was nog goed en mag blijven zitten. We hebben nu twee schoorstenen; die mogen van ons weg want worden niet meer gebruikt; komt de verduurzaming alleen maar ten goede want geen koude brug meer en een groter oppervlak geisoleerd. Oude dakpannen en panlatten gaan weg. Oude dakgoot gaat ook weg.

Daarna wordt alles opnieuw opgebouwd bovenop het bestaande dakbeschot.

Schoorstenen weghalen, ondanks dat het de verduurzaming ten goede komt, willen ze niet?? Nieuwe dakpannen en dakgoot niet?? Alle andere werkzaamheden zijn nodig wil je isolatie kunnen aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:24
CMos schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:13:
Onze lening is zojuist afgewezen; ze willen geen lening uitgeven voor een "volledige dak renovatie" maar alleen voor het verduurzamen.

Het is mij echter totaal niet duidelijk wat er dan wel en niet mag; dit staat op hun website verder nergens duidelijk aangegeven. En de persoon die de beoordeling heeft gedaan stuurt ons alleen dat we nieuwe documenten moeten aanleveren... |:(

Na alle stappen die we al hebben moeten doorlopen en dan zo afgescheept worden daar kan ik wel een beetje kwaad over worden. Ik heb ze een mail gestuurd met daarin de vraag om verduidelijking.

Ons dak moet worden vernieuwd. Het oude dakbeschot was nog goed en mag blijven zitten. We hebben nu twee schoorstenen; die mogen van ons weg want worden niet meer gebruikt; komt de verduurzaming alleen maar ten goede want geen koude brug meer en een groter oppervlak geisoleerd. Oude dakpannen en panlatten gaan weg. Oude dakgoot gaat ook weg.

Schoorstenen weghalen, ondanks dat het de verduurzaming ten goede komt, willen ze niet?? Nieuwe dakpannen en dakgoot niet?? Alle andere werkzaamheden zijn nodig wil je isolatie kunnen aanbrengen.
Apart, ik heb mijn volledig bitumendak laten vervangen tot op de balken, inclusief dakgoten enz. Dit allemaal bijna volledig met de lening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMos
Typische bureaucratie denk ik, je moet een beetje mazzel hebben met de persoon die je aanvraag behandeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
CMos schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:13:

Dat je allerlei aanvullende maatregelen wil of moet doen kan best zo zijn, maar de lening wordt alleen verleend voor de maatregel 'dakisolatie'. Uiteraard is er een grijs gebied van aanvullende maatregelen die nog direct samenhangen met de isolerende maatregel en maatregelen die daar minder directe band mee hebben. Maar ik kan me goed voorstellen dat nieuwe dakpannen en dakgoten te weinig verband houden met de isolerende maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMos
Daar kan ik mij ook in vinden; ik ben gewoon bereid om die dakpannen en dakgoot zelf te betalen. Maar hoe ik het dan zou moeten aanleveren om die offerte goedgekeurd te krijgen is niet duidelijk.

Werkelijk elke dingetje dat moet gebeuren staat op de offerte met een aparte prijs erbij. En volgens de persoon die ik zojuist heb gesproken mag je dingen die niet worden gefinancierd wel op de offerte erbij zetten.

De acceptant zou dus kunnen zeggen deze regels vergoeden we wel en deze regels vergoeden we niet. Dat gebeurt echter niet, de volledige offerte wordt afgewezen en er wordt niet duidelijk gemaakt waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Voor een familielid ben ik door een offerte met voorwaarden aan het gaan van het Warmtefonds. Ik probeer er objectief naar te kijken, maar ben niet razend enthousiast. Je moet een o.a. een hele rits geven aan inzage in je eigen persoonlijke financiën afgaande op reviews via Google en andere zaken.

Maar wat is mis, en misschien dat iemand hier wel iets over heeft gevonden: Ik kan niets vinden in de voorwaarden van het Warmtefonds met betrekking tot de situatie waarbij de aanvrager komt te overlijden. Wordt het krediet dan kwijtgescholden of komt het bij de nabestaanden terecht?

Snelle edit via zoekfunctie op de website https://www.warmtefonds.n...-ik-overlijd?themeIndex=0:
Wat gebeurt er met mijn Energiebespaarlening als ik overlijd?

Heb je een partner? Dan gaat de schuld van je Energiebespaarlening over op je partner en (andere) erfgenamen. Kan en wil de partner de lening houden? Dan kun je voor de andere erfgenamen een ‘verzoek hoofdelijk ontslag’ doen. Daarmee zorg je ervoor dat zij niet meer aansprakelijk zijn voor de schuld. Neem gerust contact met ons op als je hier meer over wilt weten.

Heb je geen partner? Dan gaat de schuld van je Energiebespaarlening over naar je erfgenamen. In de praktijk wordt de schuld meestal afgelost bij de verdeling van de erfenis.
Maar ik zie dat niet in de voorwaarden terug die via Polestar Bemiddeling zijn verzonden in .pdf vorm. Hoe gaan mede-Tweakers daarmee om?

[ Voor 44% gewijzigd door Running_Cow op 22-02-2025 12:59 ]

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Running_Cow schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:55:
Voor een familielid ben ik door een offerte met voorwaarden aan het gaan van het Warmtefonds. Ik probeer er objectief naar te kijken, maar ben niet razend enthousiast. Je moet een o.a. een hele rits geven aan inzage in je eigen persoonlijke financiën afgaande op reviews via Google en andere zaken.

Maar wat is mis, en misschien dat iemand hier wel iets over heeft gevonden: Ik kan niets vinden in de voorwaarden van het Warmtefonds met betrekking tot de situatie waarbij de aanvrager komt te overlijden. Wordt het krediet dan kwijtgescholden of komt het bij de nabestaanden terecht?

Snelle edit via zoekfunctie op de website https://www.warmtefonds.n...-ik-overlijd?themeIndex=0:

[...]

Maar ik zie dat niet in de voorwaarden terug die via Polestar Bemiddeling zijn verzonden in .pdf vorm. Hoe gaan mede-Tweakers daarmee om?
Lijkt me vrij simpel, als er niets afwijkends wordt afgesproken, dan valt een schuld in de nalatenschap. En dat syaau oo zo in de faq aangegeven.
Pagina: 1