Apple TV 4K - Streaming & analoge audio vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Bourbon BBQ
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-12-2020
Goedemiddag,

Ik ben aan het overwegen om een AppleTV 4K aan te schaffen. De Chromecast speelt toch niet altijd lekker in combinatie met onze iPhones en ik wil eigenlijk zoveel mogelijk af van Google, dus dit is een logische upgrade.

Vraag 1: Kan ik dit apparaat gebruiken om video te streamen vanaf mijn NAS? Het is een mix van Xvid, Mpeg, h.264, h.265/HEVC, etc. Ik doe het op met moment met Kodi op mijn Xbox One en dat werkt prima, maar het zou wel lekker zijn om een enkel apparaat te hebben dat alles kan.

Vraag 2: Ik heb een oude versterker staan met analoge ingangen. Is het mogelijk om de AppleTV hierop aan te sluiten om Spotify te streamen? Ik doe het op dit moment via de HDMI in en analoge coax uit op mijn TV, maar dat vind ik geen elegante oplossing. Kan iemand mij een goede HDMI analoge audio splitter aanraden?

Dank u.

Beste antwoord (via Mr. Bourbon BBQ op 30-10-2020 00:13)

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:45
Ikzelf heb hiervoor een AirPort Express gekozen, dat is een WiFi range extender met een audiojack, deze hangt aan m’n versterker. Daar kan ik via AirPlay dan audio heen sturen.

Qua formaat is ie gelijk aan de Apple TV maar minder hoog, dus heb ze op elkaar staan.

M’n vader heeft bovenstaande vermelde Bluetooth adapter, en dat werkt een stuk minder stabiel. T is wel een goedkopere optie.

(Aan de Express kan je ook nog een usb printer hangen, om draadloos te printen)

[ Voor 15% gewijzigd door ZpAz op 29-10-2020 18:18 . Reden: Blijkbaar werkt een usb hdd enkel op de AirPort Extreme. ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 09:58
Voor de eerste vraag, ja. Hier zijn verschillende mogelijkheden voor. Zelf gebruik ik Plex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Mr. Bourbon BBQ schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:50:
Vraag 1: Kan ik dit apparaat gebruiken om video te streamen vanaf mijn NAS? Het is een mix van Xvid, Mpeg, h.264, h.265/HEVC, etc. Ik doe het op met moment met Kodi op mijn Xbox One en dat werkt prima, maar het zou wel lekker zijn om een enkel apparaat te hebben dat alles kan.
Ik gebruik daar Infuse Pro op de Apple TV voor. Perfect programma, minder modulair dan Kodi, maar zeer krachtig, speelt werkelijk elke video af, en past qua look & feel veel beter bij Apple.
Vraag 2: Ik heb een oude versterker staan met analoge ingangen. Is het mogelijk om de AppleTV hierop aan te sluiten om Spotify te streamen? Ik doe het op dit moment via de HDMI in en analoge coax uit op mijn TV, maar dat vind ik geen elegante oplossing. Kan iemand mij een goede HDMI analoge audio splitter aanraden?
Geen ervaring mee.
Je zou zoiets kunnen overwegen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ZpAz
Ikzelf heb hiervoor een AirPort Express gekozen, dat is een WiFi range extender met een audiojack, deze hangt aan m’n versterker. Daar kan ik via AirPlay dan audio heen sturen.

Qua formaat is ie gelijk aan de Apple TV maar minder hoog, dus heb ze op elkaar staan.

M’n vader heeft bovenstaande vermelde Bluetooth adapter, en dat werkt een stuk minder stabiel. T is wel een goedkopere optie.

[ Voor 15% gewijzigd door ZpAz op 29-10-2020 18:18 . Reden: Blijkbaar werkt een usb hdd enkel op de AirPort Extreme. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Bourbon BBQ
Gadget Freak schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:48:

Ik gebruik daar Infuse Pro op de Apple TV voor. Perfect programma, minder modulair dan Kodi, maar zeer krachtig, speelt werkelijk elke video af, en past qua look & feel veel beter bij Apple.
Ziet er goed uit! Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Bourbon BBQ
ZpAz schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:13:

Ah, dat ziet er gaaf uit. Precies wat ik zoek, eigenlijk. Als ik die bekabeld aan mijn router hang, heb ik dus ook een extra accesspoint in mijn huis. Dat klinkt goed!

Een vraagje: deze wordt zo te zien niet meer gemaakt door Apple. Kan het zijn dat ie na een paar jaar kapt met werken omdat hij te verouderd is? Ik heb nog niet zoveel ervaring met Apple devices; dit jaar heb ik voor het eerst een iPhone gekocht.

Thanks voor het doordachte antwoord!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZpAz
Ik heb hem al een paar jaar, en heb geen problemen, af en toe krijgt hij nog een update.

Heb ook nog een ouder Apple netwerk apparaat (2008 gehaald, een Apple TimeCapsule) die doet het ook nog.

Pagina: 1