Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe game/video-edit pc op basis van BBG Sept. 2020

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Allround game video-editing pc voor mijn zoon.
Hij speelt games zoals Escape from Tarkov, Cyberpunk 2077, League of Legends en gebruikt Sony Vegas Pro.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 500-700, maar grens is niet keihard.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenAsus ROG Strix GeForce GTX 1660 Ti OC Edition€ 0,-€ 0,-
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat 32GB geheugen ivm videobewerking geen kwaad kan. Ook is dat lekker toekomstbestendig en met de huidige lage RAM prijzen prima te verantwoorden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, niet echt. Op het systeem van de BBG zat geen aftermarket cooler, deze wil hij wel graag hebben. Deze Scythe Mughen 5 PCGH Edition lijkt ons wel wat. Gaat deze passen in het systeem?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij zou nog wel Bluetooth willen hebben op dit systeem. Iemand een tip voor een goede oplossing?

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik info willen of het systeem zoals ik het nu bij elkaar heb gezocht, passend is en of ik niet bepaalde zaken over het hoofd zie.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 189,-€ 189,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 71,93€ 71,93
1VideokaartenAsus ROG Strix GeForce GTX 1660 Ti OC Edition€ 0,-€ 0,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 57,90€ 57,90
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,68€ 49,68
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS€ 109,90€ 109,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 105,90€ 105,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 584,31

Beste antwoord (via sssensss op 30-10-2020 10:14)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gekozen bordje is prima, en heeft prima VRM. Als je de twee meegeleverd fans voor inbouwt als intake, en dan 1 exhaust fan,is dat zat.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Voeg ook nog een extra ventilator toe, dan krijg je geen problemen met een te warme kast, en het kost maar een tientje :)

• sssensss
  • Niet online
@99ruud99 Bedankt voor de tip!
Ik heb nog enkele ventilatoren in zijn huidige pc, die zijn over en kan ik er voor gebruiken.
Dat zijn goede stille exemplaren van Noctua (Noctua NF-S12A PWM)

• 99ruud99
  • Nu online
Dat zijn zeker goede ventilatoren :)
Let even op dat je een erg goedkoop bord pakt, mogelijk is A520 of B550 beter (A520 is goedkope optie, B550 is iets duurder). Let ook op het aantal casefan headers: dit bord heeft er 3. Mogelijk wil je meer fans, gezien je 120mm fans erbij steekt. (standaard zitten er al 2x 140mm bq fans in, die zijn ook prima :) )

• sssensss
  • Niet online
@99ruud99 Wat heeft een bord met A520 of B550 chipset wat dit bord niet heeft? (ik ga ook zelf even vergelijken in de Pricewatch)

• 99ruud99
  • Nu online
Onder andere betere vrm, wat snellere chipset, pcie 4.0, voor rest niet heel veel.

Acties:
  • Beste antwoord

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gekozen bordje is prima, en heeft prima VRM. Als je de twee meegeleverd fans voor inbouwt als intake, en dan 1 exhaust fan,is dat zat.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• sssensss
  • Niet online
@Hackus Oké, duidelijk.

Denk je dat ik noch problemen kan verwachten met de koeler i.c.m. dit moederbord en geheugen etc.?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

sssensss schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:42:
@Hackus Oké, duidelijk.

Denk je dat ik noch problemen kan verwachten met de koeler i.c.m. dit moederbord en geheugen etc.?
1e bankje sla je al over. je drukt het ram in bankje 2en4 vanaf CPU

• sssensss
  • Niet online
Oké, dat gaat nu dus wel lukken, maar eventueel in de toekomst dan niet meer, omdat de koeler dan in de weg zit?
Pagina: 1