Goedkope plek om domeinnamen te registreren als ZZPer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMytz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-02-2024
Goedemiddag allemaal,

Ik heb sinds 2012 een internet onderneming. Nu heb ik voor mijn doen een flinke lijst met domeinen verzameld (150 .nl / .com / .org / .de. / .be)

De meeste zijn .nl en .com

Nu vraag ik me af; is het prijstechnisch interessant om mezelf als Registrar aan te melden bij SIDN of is dit vrij prijzig? En hoe zit het met .com domeinnamen; heeft iemand een goed plek die goedkoop is? De meeste domeinen zijn alleen maar placeholders, sommige laat ik redirecten naar andere domeinen; heb een paar eigen servers (Cpanel) dus als er gratis DNS/Nameserver optie bij zit, kan ik zelf de redirects instellen.

Ik heb de afgelopen jaren veel afgenomen bij commerciële partijen als TransIP en Neostrada maar deze zijn behoorlijk in prijs gestegen de afgelopen zes jaar, voornamelijk Neostrada is zo'n 300% gestegen in prijs, sinds dat ik in 2015 klant bij hen werd.

Ik begrijp dat er al veel oudere topics zijn en ik heb ook zitten struinen op google, maar ik kan niet echt een eenduidig antwoord vinden. Het ziet er naar uit dat ik nog wel wat ga groeien qua domeinnamen; denk tot 200 domeinnamen in 2021.

Door corona ben ik de kosten wat strenger onder de loep aan het nemen. Ik zou het waarderen als kleine zelfstandigen/freelancers of andere techneuten goede suggesties hebben waar ik kan kijken.

Ik ben dus voornamelijk op zoek naar een kostenreductie voor domeinregistratie. Hosting servers die ik nu afneem zijn ook nog behoorlijk aan de prijs, maar dat is voor iets later (heb al betaald tot 08/2021)

Mijn dank is groot _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik zit zelf bij OpenProvider met een discount pakket.

Jij zit dan in Staffel 3:
.nl € 4,95
.com € 7,05
etc.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 57963

Open Domain Registry

Al heel lang tevreden klant. Geen gedoe en altijd snel antwoord op vragen (niet dat je ze nu zo vaak nodig hebt, want m.b.t. domeinregistraties is het allemaal eenvoudig). Geen poespas, maar gewoon prima. Een .nl kost je daar € 3,80 prepaid en € 3,85 postpaid. Je kunt een .nl bij hun ook per 3 maanden registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMytz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-02-2024
Inmiddels bekend gemaakt dat Neostrada weer 4x duurder gaat worden per januari met betrekking tot het resellerpakket, dit betekent een stijging van €720 voor één pakket.

Ik ga daar sowieso zo snel mogelijk weg! Ben nog steeds aan het kijken naar een partij voor voordelige domein registratie.

Heb al veel vergeleken, maar de meeste zijn erg wazig over de prijzen; in de meeste gevallen betaal je vanaf het tweede jaar beduidend meer, en sommige andere partijen passen ieder jaar hun prijzen aan. Nog even een zoektocht dus. Ik hou me nog steeds van harte aanbevolen om ervaringen van mede Tweakers te ontvangen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:59
DJMaze schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:16:

.nl € 4,95
.com € 7,05
etc.
Openprovider met een "tegen kostprijs" abonnement, heb je een .nl voor 2,98 excl BTW.

Staffel 3 is toch als je daar 1000 euro per keer stalt aan prepaid saldo? Had dat voorheen maar uiteindelijk gingen de prijzen fors omhoog en kwamen die abonnementen, ben toen overgestapt op een "S" abonnement.

Verder heb je dan voor 1 euro per maand per domein spamexperts (2 euro voor ook uitgaand), daarvoor ga ik niet kutten met een eigen filter en zeurende klanten omdat MS weer eens aan het zieken is met hun spamfilter.

Edit: leuke van openprovider is dat ze de datum overnemen bij verhuizing, je betaalt dus niets totdat het domein verlengd moet worden.

[ Voor 8% gewijzigd door _JGC_ op 22-11-2020 19:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:13
Ik zit zelf bij Oxxa. Een .nl krijg je dan voor het eerste jaar voor 2,99 en daarna 3,99. Geen abonnement zoals bij openprovider, maar wel veelal dezelfde functies.

https://www.oxxa.com/domeinnamen/tld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
DJMaze schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:16:

.nl € 4,95
.com € 7,05
etc.
@DJMaze Zijn die bedragen na het eerste jaar ook dezelfde prijs per jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@Djerique prijzen fluctueren.
.com is namelijk afhankelijk van de USD, etc.
Verder gooit SIDN ook de prijzen omhoog.
Je weet nooit of de prijs het zelfde zal blijven.
Vandaar dat bedrijven meestal hogere prijzen dan inkoop hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
@DJMaze ik bedoelde mee of die prijzen die je daar noemde elk jaar hetzelfde zijn.

Want de meeste prijzen zijn alleen het eerste jaar aantrekkelijk.

Zie bijvoorbeeld hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEbdjTSfnXDNk-vc8EUcrnITaKk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1U2bR8s2koNUzJSrsze3pOmr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@Djerique die zijn altijd ongeveer het zelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerique
Nou, zo te zien verschillen de prijzen van het eerste jaar behoorlijk met die van de volgende jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Nou, ik betaal echt geen €8,44 voor een .nl bij OpenProvider, eerder €2,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCS2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-06 23:41
Ik kende www.opendomainregistry.net niet.

Zie dat Administrative affairs: deb.beheer@i-s-e.nl
ik ken ....@i-s-e.nl ergens van ...

aantekening 13-02-2006:
- opdracht verhuizen (15-2 gaat stekker uit Etrade-site)
- nieuwe CCC brengt domijnen onder bij : Internet Service Europe Ltd \ Nieuweweg 2a \ 4751 TG Oud Gastel
account matters: accountbeheer@i-s-e.nl

Site:
Internet Service Europe BV is ... grootschalig professioneel webhosting bedrijf met meer dan 20 actieve dochterondernemingen in Europa.

Zou opendomainregistry.net ook dochter zijn?

Zou het met verhuizen van de ene dochter, naar de andere makkelijker of anders zijn?

- If I could do that, I would do it better -

Pagina: 1