Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden om op 1440p 144hz te gamen. Vooralsnog op 1 monitor, namelijk deze: https://tweakers.net/pric...qqu-zilver/specificaties/ . Maar ik sluit niet uit daar nog een monitor aan toe te voegen of de reeds thuis staande up te graden in de loop der tijd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kan nog +/- 400 euro uit trekken voor een processor. Ik zit op het moment dus net iets boven m'n vooraf bepaalde budget (1700 +/-), maar ik heb er inmiddels vrede mee
. Desondanks wil ik nog kritisch kunnen kijken waar eventueel op bespaard zou kunnen worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb mijn desktop doorverkocht aan een vriend, componenten gaan dus naar hem. Randapparatuur (muis, keyboard en monitor) behoud ik en hoeven niet gekocht te worden
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb onderstaand reeds een build in elkaar gepuzzeld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, totaal niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is de bedoeling dat ik jaren vooruit kan met deze build. Een zekere mate van future proofing is dus belangrijk voor me. Ik heb het idee dat zoals de build er nu voor staat ik wel aan deze eis voldoe.
Ga je overklokken?
Het lijkt me leuk daarmee te experimenteren. Ik heb er weinig ervaring mee maar het is zeker iets waar ik mee zou willen beginnen
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een aantal vraagjes:
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden om op 1440p 144hz te gamen. Vooralsnog op 1 monitor, namelijk deze: https://tweakers.net/pric...qqu-zilver/specificaties/ . Maar ik sluit niet uit daar nog een monitor aan toe te voegen of de reeds thuis staande up te graden in de loop der tijd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kan nog +/- 400 euro uit trekken voor een processor. Ik zit op het moment dus net iets boven m'n vooraf bepaalde budget (1700 +/-), maar ik heb er inmiddels vrede mee
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb mijn desktop doorverkocht aan een vriend, componenten gaan dus naar hem. Randapparatuur (muis, keyboard en monitor) behoud ik en hoeven niet gekocht te worden
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb onderstaand reeds een build in elkaar gepuzzeld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, totaal niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is de bedoeling dat ik jaren vooruit kan met deze build. Een zekere mate van future proofing is dus belangrijk voor me. Ik heb het idee dat zoals de build er nu voor staat ik wel aan deze eis voldoe.
Ga je overklokken?
Het lijkt me leuk daarmee te experimenteren. Ik heb er weinig ervaring mee maar het is zeker iets waar ik mee zou willen beginnen
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een aantal vraagjes:
- Ik zit een beetje in de clinch met de keuze van de processor. 3de of 4de generatie AMD? En dan de 5600x of 5800x / 3700x of 3800x? Jullie inzichten zouden mij denk ik enorm helpen op dit gebied
- Qua koeling zit ik op het moment goed vermoed ik, mijn vraag is alleen; Is het overkill? Ik begrijp dat dit waarschijnlijk ook zal afhangen van de processorkeuze, maar ben benieuwd hoe jullie denken over de huidige stand van zaken. Geld dat ik hier misschien teveel besteed zou misschien naar meer geheugen of opslag kunnen
- Naast deze wat meer specifieke vragen zou ik graag willen weten hoe jullie tegen deze build aankijken. Wat zou jij absoluut aanpassen? Wat bevalt je aan de build? Hoe meer perspectieven hoe beter! (denk ik)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X (BOX) Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 181,05 | € 181,05 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3080 Eagle OC 10G | € 846,40 | € 846,40 |
| 1 | Behuizingen | Corsair Carbide 275R Tempered Glass Zwart | € 79,35 | € 79,35 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X53 | € 122,90 | € 122,90 |
| 2 | Ventilatoren | Noctua NF-A14 PWM chromax.black.swap, 140mm | € 20,95 | € 41,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 63,90 | € 63,90 |
| 1 | Voedingen | Gigabyte Aorus P750W | € 98,- | € 98,- |
| 1 | Solid state drives | XPG Gammix S50 Lite 1TB | € 145,45 | € 145,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.578,95 | ||