Refurbished Toshiba Portege i5 of nieuwe celeron laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:15
Wat ga je met je laptop doen?
Mijn dochter gaat de laptop gebruiken voor schoolopdrachten (Havo 2). Dan boven, dan in de keuken, of bij een vriendin

Wat is je budget?
300 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Vooralsnog niet. Haar school gebruikt alleen iMacs voor kunst en media. Voor de rest is het een 'analoge' school

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Gebruikt: Dell, HP, Lenovo, Toshiba

Ik ben op zoek naar een eenvoudige studielaptop voor mijn dochter. Bij een kleine computerzaak kan ik een Toshiba Portege Z930 voor 260 euro kopen. Specs:
  • 13.3inch UltraBook
  • Intel® Core™ i5-3317 processor
  • 4GB werkgeheugen
  • 128GB SSD opslag
  • HDMI & VGA aansluiting
  • USB3.0
  • WiFi AC 5Ghz Dual Band
  • UTP verbinding
  • Verlicht toetsenbord
  • Windows 10 Professional
Keurig zes maanden garantie. Voor dat geld koop ik ook een instap Celeron laptop, maar dan nieuw. Ik weet het even niet. Wat is wijsheid?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-10 21:23
Als je echt maar € 260 wil uitgeven, is het waarschijnlijk geen slechte keuze. Maar ik zou toch net iets meer uitgeven, al was het maar omdat je dan 8 GB RAM hebt, 4 GB hield 10 jaar geleden al niet over, laat staan nu.

Welke nieuwe laptops heb je op het oog?

Edit: Iets als de Lenovo X240 is al beter, al is het scherm daarvan wel aan de kleine kant.

[ Voor 26% gewijzigd door LievenD op 29-10-2020 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
@107mb voor het geval je nog geen keus hebt gemaakt, zou ik het volgende adviseren:
Koop een refurbished laptop en vervang de accu. Een celeron is poeptraag. Dan kun je beter een oudere generatie i5 + SSD nemen.

Op V&A staan ook hele mooie laptops die een appel en een ei kosten. Koop je een nieuwe (originele) accu bij, eventueel een SSD erin als die er nog niet in zit en je hebt een hele mooie laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:15
hoi1234 schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:08:
@107mb voor het geval je nog geen keus hebt gemaakt, zou ik het volgende adviseren:
Koop een refurbished laptop en vervang de accu. Een celeron is poeptraag. Dan kun je beter een oudere generatie i5 + SSD nemen.

Op V&A staan ook hele mooie laptops die een appel en een ei kosten. Koop je een nieuwe (originele) accu bij, eventueel een SSD erin als die er nog niet in zit en je hebt een hele mooie laptop.
ik heb een soortgelijk iets gedaan. Mijn dochter heeft inmiddels een iPhone 8 (gekregen van haar tante), iPad, earpods en zit dus behoorlijk in het Apple ecosysteem. Ze is er blij mee dus dat is uitstekend! Nu heeft ze vorige week van dezelfde tante een Macbook Pro (mid 2009) gekregen. Nieuwe accu erin en nieuwe voetjes eronder en het ding (met 240 GB SSD en 4 GB ram) loopt als een zonnetje. Voor minder dan 40 euro is ze helemaal het dametje. En het is inderdaad geen snelheidsmonster, maar voor een 11 jaar oude laptop werkt het verbazingwekkend goed. Uitstekend voor office en internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

107mb schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:33:
[...]

ik heb een soortgelijk iets gedaan. Mijn dochter heeft inmiddels een iPhone 8 (gekregen van haar tante), iPad, earpods en zit dus behoorlijk in het Apple ecosysteem. Ze is er blij mee dus dat is uitstekend! Nu heeft ze vorige week van dezelfde tante een Macbook Pro (mid 2009) gekregen. Nieuwe accu erin en nieuwe voetjes eronder en het ding (met 240 GB SSD en 4 GB ram) loopt als een zonnetje. Voor minder dan 40 euro is ze helemaal het dametje. En het is inderdaad geen snelheidsmonster, maar voor een 11 jaar oude laptop werkt het verbazingwekkend goed. Uitstekend voor office en internet.
Persoonlijke tip als je er nog goedkoop aan kan komen is om het ram uit te breiden naar 8GB. Dat scheelt zeker bij browsergebruik een hoop.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:05
In de V&A zie ik hoop laptops rond de 300 euro zitten, met een i5 en 8 gb RAM, wat perfect is voor je doel.
Hoe vaak zit uw dochter zonder stroom? en hoe lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-10 17:31
zeven jaar oude rommel apparaat, als budget echt de limit is, dan is dat vaak waar je op uit komt.
Probleem hierbij is dat je weinig van de accu kan verwachten. Als die redelijk werkt heb je zeg maar mazzel.
Iets meer budget, maar vele jaren plezier heb je naar mijn idee met een
nieuwe HP met 8GB en no nonsense voor €400,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
107mb schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:33:
[...]

Als je die laptop gratis kunt krijgen is het natuurlijk een no-brainer. Mocht de laptop achteraf toch niet voldoen, dan kun je nog altijd iets beters kopen. In ieder geval heel wat anders dan 300 euro uitgeven aan een instapmodel laptop.
99ruud99 schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:42:
In de V&A zie ik hoop laptops rond de 300 euro zitten, met een i5 en 8 gb RAM, wat perfect is voor je doel.
Hoe vaak zit uw dochter zonder stroom? en hoe lang?
Er is dus al een macbook uit 2009 beschikbaar gekomen.
PROnline schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:04:
zeven jaar oude rommel apparaat, als budget echt de limit is, dan is dat vaak waar je op uit komt.
Probleem hierbij is dat je weinig van de accu kan verwachten. Als die redelijk werkt heb je zeg maar mazzel.
Iets meer budget, maar vele jaren plezier heb je naar mijn idee met een
nieuwe HP met 8GB en no nonsense voor €400,-
Ik heb anders liever een degelijk gebouwde laptop in plaats van z'n plastic prul. 128GB SSD is ook echt een nadeel. Ook vraag ik me af hoe goed het LCD is, maar de zakelijke modellen van 5-10 jaar geleden hebben ook standaard een bagger LCD, dus dat zou ik dan maar niet als argument nemen.

Ik heb nu een 8 jaar oude Elitebook. Nieuwe accu erin, SSD'tje erin en voor ~200 euro was ik klaar (inclusief aankoop). Dan heb ik dus een degelijke laptop die echt een stootje kan hebben en een accuduur van 8 uur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Ah, daar had ik overheen gelezen, waarvoor is heel dit topic? Tonen hoe lief de tante is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

99ruud99 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:18:
Ah, daar had ik overheen gelezen, waarvoor is heel dit topic? Tonen hoe lief de tante is?
Nee omdat je alle posts daadwerkelijk moet lezen om te begrijpen wat er is gebeurd :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
ah zie nu de timestamps :) vandaar :P vond t al zo raar overkomen om iets nieuws te zoeken terwijl je net wat hebt gevonden :)
Pagina: 1