Eerst Tweakers, dan shoppen. Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aanschaf occasion (Peugeot 208 of VW polo/Seat Ibiza)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Moniquevandorst
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-01-2021
Beste,

Ik ben opzoek naar een nieuwe tweedehands auto van rond de 10.000 euro... ik heb een aantal verschillende auto's gezien maar weet dus niet wat de "beste" optie is. De adviezen lopen echt alle kanten op dus ik was benieuwd wat jullie ervan vinden... Zoals jullie in de titel al kunnen lezen ben ik nog niet eens uit over het merk...

Mijn eerste optie is een Peugeot 208 uit 2016 met 62,002 km voor 11950 euro. kenteken KP-424-J
Over deze Peugeot 208 1.2 PURETECH 82PK ALLURE, PANORAMADAK, TREKHAAK, AUTOMATISCH INPARKEREN, CAMERA, NAVIGATIE

Volkswagen Polo uit 2017 met 89000 km voor 9500 euro. Kenteken J-042-TL
Over deze Volkswagen Polo 1.0 MPI 2017 Airco PDC Climate-control

Volkswagen Polo uit 2016 met 100696 km voor 10950 euro. Kenteken J-475-TR
Volkswagen Polo 1.2TSI Highline Airco Bluetooth Cruise Clima

Nu is mijn vraag eigenlijk wat de "beste" optie zou zijn... de Peugeot is natuurlijk een stuk duurder dan de polo maar deze heeft wel veel meer opties en extra's die er bij de polo niet opziiten... maar wegen deze opties en extra's op tegen de prijs en het aantal kilometers? of vallen de kilometers en prijs misschien nog wel mee voor deze opties/extra's?

Ik zou dus graag van jullie weten hoe jullie er over denken... persoonlijk ben ik erg van "luxe" (voor zover je dat kan verwachten voor de prijs natuurlijk) zoals digitale airco etc.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Bedankt!
...

Alle reacties

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat zoek je in de auto? Waarom wil je een auto? Wat zoek je erin. Wat is belangrijk voor je.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Moniquevandorst
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-01-2021
Ik heb dagelijks (normaal gesproken) ongeveer 50 km enkele reis woon werk verkeer.. dus een degelijke auto zou prettig zijn..

Verder zoek ik een beetje een "stoere" auto. (geen Aygo etc. maar maatje groter.) zoals degene hierboven genoemd. ik ben ook altijd wel van de extraatjes..zoals airco, parkeerhulp etc. is allemaal geen must natuurlijk maar ik vind het leuk als de auto wat luxe heeft (zoals de peugeot bijvoorbeeld)

ik hoor alleen zulke tegenstrijdige verhalen...Franse auto's zijn niet betrouwbaar... teveel kilometers... VW is degelijk maar te duur voor weinig opties...

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 12:56
Polo's zijn auto's met vrij nieuwe kentekens. Dit zijn dus import auto's.
Er is dus een verhoogde kans dat kilometerstanden zijn teruggedraaid. Wel iets om even goed naar te kijken/controle op uit voeren, zover dat kan.

Over de 208:
https://www.ad.nl/auto/wa...ouwbaarste-auto~a35a9650/

Die arme Franse autobouwers krijgen er in de meeste pechstatistieken ongenadig van langs. Maar er is ook goed nieuws: in het meest recente J.D. Poweronderzoek (2018) komt de Peugeot 208 juist als allerbeste uit de test in de categorie ‘kleine auto’s’, nog voor de Hyundai i20 en Toyota Yaris

Dat klinkt goed! ;)

[ Voor 47% gewijzigd door atomix9 op 29-10-2020 13:29 ]

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
atomix9 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:24:
Polo's zijn auto's met vrij nieuwe kentekens. Dit zijn dus import auto's.
Er is dus een verhoogde kans dat kilometerstanden zijn teruggedraaid. Wel iets om even goed naar te kijken/controle op uit voeren, zover dat kan.
Laat je leiden door je gevoel en blijf weg in geval van twijfel. @atomix9 is scherp: kentekens komen niet overeen met leeftijd van de auto. Tellerstandfraude komt voor bij 10 tot 30% van de geïmporteerde auto's. https://eenvandaag.avrotr...e-bij-duitse-importautos/

Ga in zee met een bekende dealer, die ook het onderhoud doet. Ik denk dat je behoorlijk blij gaat worden van een goed aangeklede 208. Er worden er ook genoeg aangeboden. Je kunt vast een iets goedkopere 208 met minder opties vinden om binnen budget te blijven.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:05

steveman

Comfortabel ten onder

Sowieso niet de Peugeot driecilinder nemen.

In file vind ik hem irritant bokkig, en continu olie bij moeten vullen... welk jaar is dit? oh, 2012 trouwens

Distributierriem die in olie draait en dus bij de minste teken van veroudering gelijk vervangen moet worden is ook achterlijk. Been there.

Koop nooit een Peugeot.

[ Voor 4% gewijzigd door steveman op 29-10-2020 16:23 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:56
Als je de Peugeot overweegt zou ik ook naar deze kijken: https://www.alphabetoccas...-parkeersensoren.-tv216x/

Half zo oud en de helft van de km's voor dezelfde prijs. Volgens mij doen ze niet echt aan onderhandelen bij alphabet occasions, maar standaard scherp geprijsd en volgens de normen onderhouden. Verder geen idee of je een Franse auto moet nemen, zelf verschillende gehad zonder grote problemen, maar auto's blijft een kwestie van geluk.

Voordeel van ex-lease auto's is dat ze verkocht worden omdat het contract op is, niet omdat ze slecht zijn.

Ps. Automatisch inparkeren heb ik ook op mijn huidige auto, maar nog nooit gebruikt, tenzij je parkeren lastig vindt zou ik daar geen geld aan uitgeven.

[ Voor 19% gewijzigd door peter13579 op 29-10-2020 16:47 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Touchdomex schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:11:
Wat zoek je in de auto? Waarom wil je een auto? Wat zoek je erin. Wat is belangrijk voor je.
Een winnend lot van de staatsloterij :P

@Moniquevandorst Volkswagen Polo uit 2016 met 100696 km voor 10950 euro. Kenteken J-475-TR Polo 1.2TSI Highline Airco Bluetooth Cruise Clima

Airco = Clima
Cruisecontrol

Mooie sportieve witte auto met zonnedak ;)

@Marly Niet iedere import voertuig is een schadeauto.
Wrak sowieso niet want dan is de Fahrzeugbrief afgeknipt.

[ Voor 39% gewijzigd door Hackus op 29-10-2020 16:49 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Beide Polo's hebben wel een erg lage BPM, dat zou kunnen betekenen, dat ze als wrak geïmporteerd zijn. Staan ze bij dezelfde handelaar?

Denk dat je 't beste een auto van een betrouwbare dealer koopt, die liefst ook door deze verkocht en onderhouden is. Dus 'gewoon' een eerlijke auto, die iemand ingeruild heeft op zijn volgende exemplaar. Vaak zijn die wat duurder, maar toch de betere koop, wanneer je niet al te veel verstand van auto's hebt.

@Hackus
Dat weet ik, maar een BPM van 313, respectievelijk 348 euro (volgens de RDW-kentekencheck) is wel erg weinig.

[ Voor 12% gewijzigd door Marly op 29-10-2020 16:55 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Marly schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:45:
Beide Polo's hebben wel een erg lage BPM, dat zou kunnen betekenen, dat ze als wrak geïmporteerd zijn. Staan ze bij dezelfde handelaar?

Denk dat je 't beste een auto van een betrouwbare dealer koopt, die liefst ook door deze verkocht en onderhouden is. Dus 'gewoon' een eerlijke auto, die iemand ingeruild heeft op zijn volgende exemplaar. Vaak zijn die wat duurder, maar toch de betere koop, wanneer je niet al te veel verstand van auto's hebt.

@Hackus
Dat weet ik, maar een BPM van 313, respectievelijk 348 euro (volgens de RDW-kentekencheck) is wel erg weinig.
Dus moet het maar een wrak zijn ?
Weet niet waar je die logica weghaalt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Voor de prijs van die 208 rij je ook een 308:
https://www.alphabetoccas...ren-panorama-dak.-gs910t/

Netjes onderhouden, en qua kilometerstand zou ik me er niet druk om maken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-10 22:52
@Hackus

Betekend wel vaak dat er schade is opgegeven bij het importeren, waardoor de BPM lager uitvalt.

Zegt overigens nog steeds niks, origineel NL kenteken heeft wel altijd de voorkeur natuurlijk.

Verwijderd

Koop een yaris als je iets zoekt in dat segment. Of een Hyundai, mazda. Of een mini. (gek genoeg)

Uit het laatste onderzoek is maar weer gebleken dat je frans, duits, italiaans beter kan laten staan.

https://www.autoblog.nl/n...rouwbaar-anno-2020-184672

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

steveman schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:22:
Sowieso niet de Peugeot driecilinder nemen.

In file vind ik hem irritant bokkig, en continu olie bij moeten vullen... welk jaar is dit? oh, 2012 trouwens

Distributierriem die in olie draait en dus bij de minste teken van veroudering gelijk vervangen moet worden is ook achterlijk. Been there.

Koop nooit een Peugeot.
Jaren met een 108 gereden met dat blok. Heerlijk motortje.

Zolang je de goede olie erin gooit is er weinig aan de hand. Doe je dat niet, dan ben je de lul inderdaad.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jeroenneman schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:02:
Voor de prijs van die 208 rij je ook een 308:
https://www.alphabetoccas...ren-panorama-dak.-gs910t/

Netjes onderhouden, en qua kilometerstand zou ik me er niet druk om maken.
308 diesel is wel wat anders dan Polo benz 1.2 ;)

@Glashelder is gelijk aan Aygo

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 29-10-2020 17:12 ]

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05-11 15:33
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:11:
Koop een yaris als je iets zoekt in dat segment. Of een Hyundai, mazda. Of een mini. (gek genoeg)

Uit het laatste onderzoek is maar weer gebleken dat je frans, duits, italiaans beter kan laten staan.

https://www.autoblog.nl/n...rouwbaar-anno-2020-184672
Wat moet je met een onderzoek waar er naar merk gekeken wordt en dan ook nog eens naar alles wat er de afgelopen 10 jaar uit de fabriek is gerold?
PSA heeft een hele tijd 1.6THPs verkocht, VAG heeft een hele poos dramatische 1.4 TSI's en DSG's verkocht. Renault had slechte 1.2TCe motoren.
Die halen het gemiddelde in zo'n onderzoek enorm naar beneden. Zijn alle PSA's, VAG's en Renaults dan rommel?
Alle merken maken hele goede auto's. Een recente 208 is een goed voorbeeld van een degelijk product. Vooral als je een uitvoering neemt van na 2015 (toen de facelift kwam).

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nope. Ik had een 1.2 PT uitvoering ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hackus schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:12:
[...]

308 diesel is wel wat anders dan Polo benz 1.2 ;)

@Glashelder is gelijk aan Aygo
Klopt, maar ze zoekt volgens mij "stoer, luxe en rond de 10K".

Nou, een 308 is een segment hoger dan een Polo, een diesel rijdt veel lekkerder dan zo'n 1.2TSi, en "stoer"? Tja, ik vind een C-segmenter toch echt stoerder dan een B-segment Polo. ;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

Aomi schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:24:
[...]

Wat moet je met een onderzoek waar er naar merk gekeken wordt en dan ook nog eens naar alles wat er de afgelopen 10 jaar uit de fabriek is gerold?
PSA heeft een hele tijd 1.6THPs verkocht, VAG heeft een hele poos dramatische 1.4 TSI's en DSG's verkocht. Renault had slechte 1.2TCe motoren.
Die halen het gemiddelde in zo'n onderzoek enorm naar beneden. Zijn alle PSA's, VAG's en Renaults dan rommel?
Alle merken maken hele goede auto's. Een recente 208 is een goed voorbeeld van een degelijk product. Vooral als je een uitvoering neemt van na 2015 (toen de facelift kwam).
Als je nu ook even daadwerkelijk naar dat onderzoek kijkt, dan zie je dat er prima naar bouwjaar en serie gekeken word. Aan de hand daarvan kan je dus prima een keuze maken uit een merk met een speciefiek bouwjaar.

Domweg kan je daaruit opmaken dat je bij alle scenics en megane's weg moet blijven. Net zoals een passat van een bepaalde serie.

Vervolgens doen ze een optelsommetje. En daar zal je zelf uit moeten gaan filteren.

• Aomi
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:15:
[...]

Als je nu ook even daadwerkelijk naar dat onderzoek kijkt, dan zie je dat er prima naar bouwjaar en serie gekeken word. Aan de hand daarvan kan je dus prima een keuze maken uit een merk met een speciefiek bouwjaar.

Domweg kan je daaruit opmaken dat je bij alle scenics en megane's weg moet blijven. Net zoals een passat van een bepaalde serie.

Vervolgens doen ze een optelsommetje. En daar zal je zelf uit moeten gaan filteren.
Wat ik bedoel (wellicht onhandig verwoord) is dat je in dat onderzoek niet kan afleiden of het een Megane 1.2TCe of een 1.5dCi betreft. Waar die eerste inderdaad heel veel problemen kent is die 2e oerbetrouwbaar. Dat maakt het wel een beetje krom. Maar je kunt niet alles eruit filteren natuurlijk.

Overigens lees ik ook nergens hoeveel er van een bepaald type onderzocht is. De Lexus CT scoort erg hoog (verbaast me niets) maar er waren volgens het onderzoek maar 6 defecten. Als je 50 CT bezitters hebt ondervraagd is dat natuurlijk erg goed. Hebben er maar 7 man gereageerd dan is dat al een heel ander beeld natuurlijk.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je luxe wilt, waarom dan niet een paar jaar oudere Audi of BMW kiezen? Voor rond de 10k heb je mooie A1's/A3's/1-series met mooie opties, dat is véél luxer dan welke Polo of 208 dan ook. Ook zie ik nergens terug wat het onderhoud mag kosten, of hoe betrouwbaar het geheel is/waarvoor het gebruikt wordt (ben je ervan afhankelijk elke dag?)

Anders is een Mito ook een gave optie, of een 500.

Moeten er ook vier mensen en veel spullen mee kunnen? Anders zou ik kijken voor een cabrio, dat is pas "luxe"

[ Voor 46% gewijzigd door pagani op 29-10-2020 18:28 ]

• peter13579
pagani schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:24:
Als je luxe wilt, waarom dan niet een paar jaar oudere Audi of BMW kiezen? Voor rond de 10k heb je mooie A1's/A3's/1-series met mooie opties, dat is véél luxer dan welke Polo of 208 dan ook.
Volgens mij kom je dan wel uit bij een andere kosten categorie....

Voor dezelfde aanschafprijs heb je veel verschillende auto's van groot naar klein. Nieuwere auto's en grotere auto's hebben een hogere afschrijving. Hoe groter of ouder de auto hoe hoger het onderhoud. Wegenbelasting is afhankelijk van het gewicht en de brandstof.

Een auto van aanschaf 10.000 euro kan per maand 250 euro of 1000 euro kosten afhankelijk van bovenstaande factoren en wat (on)geluk.

Verwijderd

Aomi schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:23:
[...]

Wat ik bedoel (wellicht onhandig verwoord) is dat je in dat onderzoek niet kan afleiden of het een Megane 1.2TCe of een 1.5dCi betreft. Waar die eerste inderdaad heel veel problemen kent is die 2e oerbetrouwbaar. Dat maakt het wel een beetje krom. Maar je kunt niet alles eruit filteren natuurlijk.

Overigens lees ik ook nergens hoeveel er van een bepaald type onderzocht is. De Lexus CT scoort erg hoog (verbaast me niets) maar er waren volgens het onderzoek maar 6 defecten. Als je 50 CT bezitters hebt ondervraagd is dat natuurlijk erg goed. Hebben er maar 7 man gereageerd dan is dat al een heel ander beeld natuurlijk.
Dat eerste ben ik met je eens. Dat tweede word ook netjes aangehaald in het onderzoek. Zo kwam er 1 Lamborghini in voor maar die is niet meegenomen in het onderzoek want simpelweg te weinig info met 1 auto.

Dat onderzoek is niet heilig en je zal zelf even verder moeten kijken dan je neus lang is. Maar, als je kijkt naar de cijfers zoals die van de scenic en de passat, megane dan is dat voor mij ongeacht het bouwjaar een hele grote red flag. Dan is het meer een kwestie van mazzel hebben of je een goede treft.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2020 18:35 ]

• pagani
  • Niet online
peter13579 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:31:
[...]

Volgens mij kom je dan wel uit bij een andere kosten categorie....

Voor dezelfde aanschafprijs heb je veel verschillende auto's van groot naar klein. Nieuwere auto's en grotere auto's hebben een hogere afschrijving. Hoe groter of ouder de auto hoe hoger het onderhoud. Wegenbelasting is afhankelijk van het gewicht en de brandstof.

Een auto van aanschaf 10.000 euro kan per maand 250 euro of 1000 euro kosten afhankelijk van bovenstaande factoren en wat (on)geluk.
Zonder enige info m.b.t. het bedoelde gebruik kun je dan ook niets zinnigs zeggen over welke auto de beste keuze is.

• peter13579
pagani schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:33:
[...]

Zonder enige info m.b.t. het bedoelde gebruik kun je dan ook niets zinnigs zeggen over welke auto de beste keuze is.
Wat ik lees voornamelijk voor 100km woon-werk per dag.

• Aomi
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:32:
[...]

Dat eerste ben ik met je eens. Dat tweede word ook netjes aangehaald in het onderzoek. Zo kwam er 1 Lamborghini in voor maar die is niet meegenomen in het onderzoek want simpelweg te weinig info met 1 auto.

Dat onderzoek is niet heilig en je zal zelf even verder moeten kijken dan je neus lang is. Maar, als je kijkt naar de cijfers zoals die van de scenic en de passat, megane dan is dat voor mij ongeacht het bouwjaar een hele grote red flag. Dan is het meer een kwestie van mazzel hebben of je een goede treft.
Dat van die Urus las ik inderdaad. Maar waar men de grens wel trekt kan ik er dan niet uit afleiden. 1 is duidelijk te weinig, maar zijn 6 reacties wel genoeg?

Hoe dan ook, bepaalde modellen staan over het algemeen als erg slecht te boek en dat bewijst dit onderzoek wederom.

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:23
Iets heel anders om over na te denken.
Een hele nieuwe auto een paar jaar private leasen voor een leuk bedrag en die daarna overkopen als hij bevalt?

Wij wilde dit 3 jaar geleden ook zo doen via anwb private lease. Dat is heel goed bevallen met een ford fiesta en een hoop luxe erop. Na die 3 jaar kregen we een scherp aanbod om de auto over te kopen.

Al hebben wij dat helaas toch niet kunnen doen. Maar dat kwam omdat hij te klein voor ons was geworden met 3 kids 😳

• Smobbo
  • Laatst online: 08-11 16:32
wPlayNL schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:56:
Iets heel anders om over na te denken.
Een hele nieuwe auto een paar jaar private leasen voor een leuk bedrag en die daarna overkopen als hij bevalt?

Wij hebben dit 3 jaar geleden ook zo gedaan via anwb private lease. Dat is heel goed bevallen met een ford fiesta en een hoop luxe erop. Na die 3 jaar kregen we een scherp aanbod om de auto over te kopen.

Al hebben wij dat helaas toch niet gedaan. Maar dat kwam omdat hij te klein voor ons was geworden met 3 kids 😳
Tja, dat is natuurlijk ‘gewoon’ duurder dan een tweede hands optie.

Ik zou als ik @Moniquevandorst was vooral een paar proefritten gaan maken.
Welke auto vind je lekker rijden / zitten ? Rijdt een polo 1.0 bijvoorbeeld al prima of wil je perse minimaal een 1.2? Daarna binnen dat model (of een paar modellen die overblijven) kijken welke opties en uitvoeringen er zijn. Wat zijn dan harde eisen? Climate controle ipv airco? Cruise control? Apple CarPlay?

Dan kom je vanzelf op een paar uitvoeringen uit die overblijven en dan kan je kiezen (obv onderhoudshistorie, km-stand, leeftijd, etc).

Nu heb je 3 random auto’s van het internet geplukt :+

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Glashelder schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:11:
[...]

Jaren met een 108 gereden met dat blok. Heerlijk motortje.

Zolang je de goede olie erin gooit is er weinig aan de hand. Doe je dat niet, dan ben je de lul inderdaad.
De 108 heeft een degelijk blok... Want die is door toyota gemaakt dacht ik :+

Distributieketting ipv riem b.v.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

steveman schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:04:
[...]

Gebruik dit alsjeblieft niet als argument. Net zo veel ellende net kettingen als met riemen. Onderhoudsvrij is een grap.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

steveman schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:04:
[...]

De 108 heeft een degelijk blok... Want die is door toyota gemaakt dacht ik :+

1.2 PureTech had ik, zat niets van Toyota in ;)

En die 1.0 die jij bedoeld is een Daihatsu btw.

@steveman ik heb ik 60k km nooit zelf olie bij hoeven vullen..

[ Voor 17% gewijzigd door Glashelder op 29-10-2020 20:14 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:06:
[...]

Gebruik dit alsjeblieft niet als argument. Net zo veel ellende net kettingen als met riemen. Onderhoudsvrij is een grap.
Het laatste wat ik er over ga zeggen: De distributieriem BUITEN de motor is al wat anders dan de pure bagger van de riem IN de motor. Als je de riem en ketting die inwendig in het blok gelijk noemt ... :N 2/3e van de 1.2 PSA driecilinders die ik ken hebben er gezeik mee gehad. En de andere 1/3e rijdt te weinig om het te ontdekken :+

@Glashelder

Dan wilde die vast wel lekker van de plek! Op zich heeft ie wel lekker wat koppel.

Maar stel je nu eens voor dat je geen 0,25L/1000km olie zou hoeven toevoegen?
Toegegeven, sinds het max 100 is overdag is het gedaald naar 0,2.

• pagani
  • Niet online
peter13579 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:41:
[...]

Wat ik lees voornamelijk voor 100km woon-werk per dag.
Die had ik even gemist. Dan is de vraag niet welke polo of 208 je wil, 100km per dag en vijf dagen per week, dan ga je iets ouder in een grotere klasse kijken. Ook is dan de benzinemotor een vreemde keuze. Eerder een diesel (die rij je toch op met die kilometeraantallen, dus restwaarde is bijzaak) of een hybride.

• Aomi
pagani schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:57:
[...]

Die had ik even gemist. Dan is de vraag niet welke polo of 208 je wil, 100km per dag en vijf dagen per week, dan ga je iets ouder in een grotere klasse kijken. Ook is dan de benzinemotor een vreemde keuze. Eerder een diesel (die rij je toch op met die kilometeraantallen, dus restwaarde is bijzaak) of een hybride.
Waarom? Ik rij zelf 150km woon-werk per dag in een 208 diesel. Bevalt prima, genoeg comfort, fijne stoelen.
Een A segment zou ik inderdaad ook afraden met zoveel kilometers maar een B segment kan prima hoor.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
pagani schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:57:
[...]

Ik heb 7 jaar lang een 206 1.4 diesel gereden met 100km woon/werk per dag. Zelfs tripjes naar de randstad waren geen straf en ook 21 uur van Noorwegen terug naar huis was geen ramp in dat ding.
Na de 206 kwam er een 207SW, was veel meer auto. Zou niet weten waarom 100km/dag niet in een 208 kan.

Enige minpuntje is dat ik geen vertrouwen meer heb in PSA na 5 jaar in die 207 gereden te hebben. Olie zuipen, ingewikkelde techniek, dure reparaties en na 5 jaar liep de motor in de soep. Als je dan verhalen leest van olieverbruik, rubber korrels in het carter en vervuild inlaattraject, dan krijg ik niet de indruk dat de motoren veel beter zijn geworden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:06:
[...]

Met dank aan BMW die de goede naam van de ketting naar beneden heeft gehaald. Haal er 1 van, bijvoorbeeld, Toyota en er is niks aan de hand.

Niks mis met een ketting.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:54:
[...]

Met dank aan BMW die de goede naam van de ketting naar beneden heeft gehaald. Haal er 1 van, bijvoorbeeld, Toyota en er is niks aan de hand.

Niks mis met een ketting.
Niet alleen BMW motoren**

Verwijderd

Omdat die motoren zijn gebruikt in meerdere automerken als ik mij niet vergis.
Pagina: 1