'make' en 'foonrip'

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• paultjeb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

paultjeb

Man, wat 'n boudel!

Topicstarter
Ik heb zojuist 'make' gedaan in de dir waarin ik foonrip heb uitgepakt. Schijnt prima te werken (geen foutmelding ofzo)
Vervolgens verschijnen er een aantal nieuwe bestanden in de genoemde dir. Een van die bestanden heet foonrip (zonder extensie). Hoe kan ik nu foonrip 'runnen'?

Alvast bedankt!

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

zit er geen readme file bij?

Anders misschien ./foonrip ?

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 11:10
moet je hem niet toevallig eerst 'make install'en?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Ik heb zojuist 'make' gedaan in de dir waarin ik foonrip heb uitgepakt. Schijnt prima te werken (geen foutmelding ofzo)
Vervolgens verschijnen er een aantal nieuwe bestanden in de genoemde dir. Een van die bestanden heet foonrip (zonder extensie). Hoe kan ik nu foonrip 'runnen'?
./foonrip

Alles wat executable is (+x) kun je op die manier uitvoeren. Staat het in je pad kun je de ./ weglaten.

Je moet je KPN CD mounten, en dan foonrip naar een dir / bestand wijzen. Gewoon runnen dat ding, hij zegt vanzelf wat ie wil hebben.

Er komen iig 3 textbestanden uit die ongeveer 300 MB ruimte vreten :)

• paultjeb
  • Niet online

paultjeb

Man, wat 'n boudel!

Topicstarter
Ik voel me zo dom....... :?
Het is me dus gelukt om het bestandje te 'runnen'!!! BEDANKT!!!!

maaaarrrrr: nu vindt-ie die bestandjes nie...
De benodigede bestanden heb ik naar de harde schijf in /home/public/ gekopieerd (gewoon wanaf m'n windows-pc onder samba).
Zegt dat kreng:
Please enter the location of kpnwin.exe (eg. /cdrom/win32/kpnwin.exe) :
->/home/public/kpnwin.exe
Invalid file or DES key not found!

Heeelllluupp!!!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

maaaarrrrr: nu vindt-ie die bestandjes nie...
De benodigede bestanden heb ik naar de harde schijf in /home/public/ gekopieerd (gewoon wanaf m'n windows-pc onder samba).
Zegt dat kreng:
Please enter the location of kpnwin.exe (eg. /cdrom/win32/kpnwin.exe) :
->/home/public/kpnwin.exe
Invalid file or DES key not found!
Welke versie van de CDFoongids is dit ?

• paultjeb
  • Niet online

paultjeb

Man, wat 'n boudel!

Topicstarter
2001. Ik heb evt ook de cd van 2000 beschikbaar.... Kan ik ook wel 'ns even proberen.
Hoewel.... Ze werken allebei wel met het foonrip voor windows. Foonrip voor windows sloopt echter een aantal records en exporteert lang niet alle 'subscribers'. Ik kan bijvoorbeeld 80% van mijn kenissenkring niet opvragen terwij deze wel via de 'legale' interface van de cdfoongids te benaderen zijn.

• paultjeb
  • Niet online

paultjeb

Man, wat 'n boudel!

Topicstarter
Update----update---update
de cd staat dus in mnt/cdrom/enzenzenz (Ik leer zo best wel een beetje van lunux! Bevalt me wel!) Hij leest de eerste twee bestanden (town en street) en bij de subscribertable krijg ik een segmentation fault (telegids van 2000) Ik zal die van 2001 eens proberen. Of heeft iemand een beter idee?
Pagina: 1