LG OLED 55 GX - strak tegen muur > past een Chromecast nog?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triqper
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-08-2023
Een vraag die mij al enige tijd bezig houdt is of er in de uitsparing achter de GX serie van LG nog een Chromecast past?

Gezien de LG's niet een native Chromecast aan boord hebben zou ik deze graag willen combineren met een externe Chromecast.

Het lukt me niet om erachter te komen wat de diepte is van de uitsparing achter de tv.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:29
Bij een 65gx kan dit zeker. Ik heb er zelfs een externe HD achter hangen. Er zit een flinke uitsparing rond de hdmi en USB poorten voor de kabels en zeker ook voor een chromecast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:18
Ben ook het kijken voor deze tv en had dezelfde vraag. Aanvullend ook nog de wens voor apple tv. Maar alles wat ik nu stream via de chromecast zit als app op deze tv. Youtube, Netflix, Apple Tv+, NLZiet, etc.
Misschien heb je er iets aan...

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triqper
martijn k. schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:54:
Bij een 65gx kan dit zeker. Ik heb er zelfs een externe HD achter hangen. Er zit een flinke uitsparing rond de hdmi en USB poorten voor de kabels en zeker ook voor een chromecast.
Thanks! Goed te weten. Een Chromecast, of de Google TV variant zometeen ervan, maakt de tv echt compleet 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:29
triqper schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:29:
[...]

Thanks! Goed te weten. Een Chromecast, of de Google TV variant zometeen ervan, maakt de tv echt compleet 😊
Ik heb de chromecast juist niet meer aangesloten op de GX. Wij deden enkel Netflix en YouTube casten en dat kan ook zonder een chromecast bij deze tv.

Maar ik begrijp dat het soms handig kan zijn met andere apps (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triqper
martijn k. schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:53:
[...]

Ik heb de chromecast juist niet meer aangesloten op de GX. Wij deden enkel Netflix en YouTube casten en dat kan ook zonder een chromecast bij deze tv.

Maar ik begrijp dat het soms handig kan zijn met andere apps (y)
Begrijp ik goed dat je dus vanaf de mobiele app van Youtube vanaf een android toestel kan casten naar de LG tv? Ik dacht dat dit niet ging werken zonder Chromecast!

Wij zoeken graag op mobiel uit wat we willen kijken om het dan naar de tv te casten, vooral op YouTube navigeert dat veel fijner.

Daarnaast zullen we de Chromecast vooral blijven gebruiken om F1 uit de Ziggo app te casten 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:29
Je moet beter lezen wat martijn zegt!

Hij zegt dat hij de Chromecast alleen gebruikte om Netflix en YouTube te casten.

Netflix en YouTube draaien native op de LG tv, er zijn WebOS apps voor, het is dus niet nodig om te casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:48
Nvm.

[ Voor 99% gewijzigd door NotSoSteady op 30-10-2020 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:02
NotSoSteady schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 00:13:
[...]

Hoezo niet? Casten is toch veel makkelijker. Ik kan 10x beter zoeken met mijn smartphone/laptop dan met de afstandsbediening van mijn televisie.
Wat er bedoelt wordt is dat er dus native WebOS YouTube en Netflix apps draaien op de tv.

Je kunt dus via je YouTube app op je telefoon aangeven, met het cast-icoontje, dat je jouw YouTube-filmpje wilt afspelen op je LG TV. Zo geldt dit ook voor Netflix en andere apps.

Je cast officieel dus niet maar geeft aan dat de WebOS-versie van die bepaalde app afspeelt wat jij wilt.

Helaas geen echte Chromecast dus want dan zou je elke app kunnen gasten die het ondersteunt. Een gemiste kans van LG.

Apple's airplay wordt wel ondersteund. Wel slechte kwaliteit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:48
Errieseeka schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 00:19:
[...]

Wat er bedoelt wordt is dat er dus native WebOS YouTube en Netflix apps draaien op de tv.

Je kunt dus via je YouTube app op je telefoon aangeven, met het cast-icoontje, dat je jouw YouTube-filmpje wilt afspelen op je LG TV. Zo geldt dit ook voor Netflix en andere apps.

Je cast officieel dus niet maar geeft aan dat de WebOS-versie van die bepaalde app afspeelt wat jij wilt.

Helaas geen echte Chromecast dus want dan zou je elke app kunnen gasten die het ondersteunt. Een gemiste kans van LG.

Ah, op die manier. Dat is zeker een gemiste kans, niks fijner dan wanneer het gewoon zit ingebouwd in het OS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• triqper
Errieseeka schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 00:19:
[...]

Helder! Ik wist niet dat de mobiele youtube app een native webos app zou herkennen. Fijn 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidAxe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 11:50
Voor het 65" model is deze vraag nu beantwoord, maar is inmiddels ook al bekend of een Chromecast ook op het 55" model past?
Bij voorkeur van het nieuwste Chromecast model met GoogleTV.

HDM verlengkabels gaan niet verder dan HDMI versie 1.4, dus daarmee valt ook geen oplossing te verzinnen. (om eerlijk te zijn snap ik niet waarom alle techniek nog steeds in de TV wordt verwerkt, i.p.v. een plat scherm + break-out box... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• triqper
Inmiddels al enige tijd de 55" GX aan de muur. De Chromecast zit hier ook aangesloten. Paste zonder probleem in de uitsparing achter de tv!

Dit is wel een oude Chromecast nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-06 10:29

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wellicht dat ik het draadje hiermee kaap, maar vraagje: Lukt het nog iemand om vanaf zijn laptop een Youtube-filmpje op de TV te starten? Enige tijd geleden is het koppelen van de TV met een code verdwenen en het vervangende mechanisme heeft bij mij nooit gewerkt.

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06 16:48
Ook ik wil graag nog een vraag stellen hierover.

Het is fijn om te horen dat de Chromecast achter de tv past maar kan ik em ook voeden via de USB poorten van de tv zelf ipv de eigen adapter?

Bij mijn huidige Samsung (F8000) kan dat namelijk wel. Ik weet niet wat het output amperage is van de poorten...

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• td22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05-2024
triqper schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:05:
Inmiddels al enige tijd de 55" GX aan de muur. De Chromecast zit hier ook aangesloten. Paste zonder probleem in de uitsparing achter de tv!

Dit is wel een oude Chromecast nog.
Ook ik zoek nog bevestiging dat de nieuwe Chromecast met GoogleTV netjes in de uitsparing past van een 55GX. Hopelijke kan iemand dat nog bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciperen
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:34
DaTiezl schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:32:
Ook ik wil graag nog een vraag stellen hierover.

Het is fijn om te horen dat de Chromecast achter de tv past maar kan ik em ook voeden via de USB poorten van de tv zelf ipv de eigen adapter?

Bij mijn huidige Samsung (F8000) kan dat namelijk wel. Ik weet niet wat het output amperage is van de poorten...
Ik zit met dezelfde issue. Heb je dit inmiddels geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaTiezl
Jazeker, werkt perfect. Zo heb ik em nu zitten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Nt4QtCwqZiOm2rBpoM3X_krR2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QyvswKWlTm5mSSpNisTB2cvG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33
DaTiezl schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:34:
Jazeker, werkt perfect. Zo heb ik em nu zitten:

[Afbeelding]
Ik krijg het benauwd van hoe strak zowel de HDMI-kabel als de USB-kabel van je Chromecast staan :X

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaTiezl
Ik begrijp je gevoel. In werkelijkheid staan ze niet zo strak als het lijkt. Die Chromecast kabel is stijf en moet een kwartslag draaien ivm de connector. Die witte kabel is ooit gedrukt geweest op de connector maar zit hier niet onder spanning. Maar ik had wellicht een langere kabel kunnen pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33
DaTiezl schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:45:
Ik begrijp je gevoel. In werkelijkheid staan ze niet zo strak als het lijkt. Die Chromecast kabel is stijf en moet een kwartslag draaien ivm de connector. Die witte kabel is ooit gedrukt geweest op de connector maar zit hier niet onder spanning. Maar ik had wellicht een langere kabel kunnen pakken ;)
Haha, maakt ook niet uit, en als het niet beweegt zal er niet zo snel iets kapot gaan. Plus USB-kabels zijn vaak of 10 cm, of gelijk 30+ cm...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Een ander zou ik adviseren om gewoon de eerste (meest rechtse) HDMI poort te pakken haha

[ Voor 10% gewijzigd door DaTiezl op 12-12-2021 12:05 ]

Pagina: 1