Dag mensen,
Ik wil een inboedelverzekering (All-risk + Buitenshuis) afsluiten waarbij ook telefoons/laptops verzekerd zijn.
Er zijn vast mede-tweakers die het voorwerk al hebben gedaan en inmiddels een verzekering hebben afgesloten en mij wellicht kunnen adviseren hierin.
Met de volgende gegevens, huurhuis, 2 volwassenen, 2000-3000 maandinkomen hoofdkostwinner, kom ik via Independer uit bij:
Aegon
Premie: 17,81
Eigen risico: Eerste schade in een kalenderjaar € 0,- inclusief telefoon (mits gerepareerd door hersteller via Aegon, eigen hersteller = 250 euro eigen risico)
Dekking kostbaarheden:
Audio- en computerapparatuur tot € 12.000
Kunst, antiek, verzameling en muziekinstrumenten tot € 15.000
Sieraden tot € 6.000
Huurdersbelang tot € 6.000
Afschrijvingen:
Mobiele telefoon/smartphone Levensduur 3 jaar, 33,3% afschrijving per jaar.
Desktop, Laptop en Tablet Levensduur 5, 20% afschrijving per jaar
Het vreemde bij Aegon is dat wanneer je een lager inkomen opgeeft, de premie daalt terwijl de verzekerde bedragen hetzelfde blijven. Als ik het inkomen op 9000 euro zet is de premie bijna dubbel, maar het verzekerd bedrag blijft wederom gelijk.
Centraal Beheer
Premie: 23,89 euro
Eigen risico: 0 en bij allrisk 100
Dekking kostbaarheden:
Audio- en computerapparatuur, kunst, antiek en muziekinstrumenten tot € 35.000
Sieraden tot € 5.000
Verzameling Onbeperkte vergoeding
Huurdersbelang Onbeperkte vergoeding
Afschrijvingen:
Smartphones (Apple iPhone) Levensduur 4 jaar, 25% afschrijving per jaar.
Smartphones (overige merken) Levensduur 3 jaar, 33,3% afschrijving per jaar.
Laptop / Notebook (Apple macbook) Levensduur 6 jaar 17% afschrijving per jaar.
Laptop / Notebook tot € 1.200,- Levensduur 4 jaar, 25% afschrijving per jaar.
Laptop / Notebook vanaf € 1.200,- Levensduur 6 jaar, 17% afschrijving per jaar.
Uiteraard zijn er meer dingen waar je rekening mee moet houden, maar dit (telefoon laptop etc) zijn zo'n beetje de gevallen waarmee ik in het verleden mee te maken heb gehad.
Het verschil in premie op jaarbasis is 74 euro. De afschrijvingen en dekking kostbaarheden lijken vrijwel op elkaar. Minpunt kan zijn dat je eigenlijk wordt verplicht je elektronica te laten repareren door Aegon, vanwege het hoge eigen risico indien je elders laat herstellen.
Ik hoor graag de ervaringen van anderen en/of eventuele op/aanmerkingen m.b.t bovenstaande.
Ik wil een inboedelverzekering (All-risk + Buitenshuis) afsluiten waarbij ook telefoons/laptops verzekerd zijn.
Er zijn vast mede-tweakers die het voorwerk al hebben gedaan en inmiddels een verzekering hebben afgesloten en mij wellicht kunnen adviseren hierin.
Met de volgende gegevens, huurhuis, 2 volwassenen, 2000-3000 maandinkomen hoofdkostwinner, kom ik via Independer uit bij:
Aegon
Premie: 17,81
Eigen risico: Eerste schade in een kalenderjaar € 0,- inclusief telefoon (mits gerepareerd door hersteller via Aegon, eigen hersteller = 250 euro eigen risico)
Dekking kostbaarheden:
Audio- en computerapparatuur tot € 12.000
Kunst, antiek, verzameling en muziekinstrumenten tot € 15.000
Sieraden tot € 6.000
Huurdersbelang tot € 6.000
Afschrijvingen:
Mobiele telefoon/smartphone Levensduur 3 jaar, 33,3% afschrijving per jaar.
Desktop, Laptop en Tablet Levensduur 5, 20% afschrijving per jaar
Het vreemde bij Aegon is dat wanneer je een lager inkomen opgeeft, de premie daalt terwijl de verzekerde bedragen hetzelfde blijven. Als ik het inkomen op 9000 euro zet is de premie bijna dubbel, maar het verzekerd bedrag blijft wederom gelijk.
Centraal Beheer
Premie: 23,89 euro
Eigen risico: 0 en bij allrisk 100
Dekking kostbaarheden:
Audio- en computerapparatuur, kunst, antiek en muziekinstrumenten tot € 35.000
Sieraden tot € 5.000
Verzameling Onbeperkte vergoeding
Huurdersbelang Onbeperkte vergoeding
Afschrijvingen:
Smartphones (Apple iPhone) Levensduur 4 jaar, 25% afschrijving per jaar.
Smartphones (overige merken) Levensduur 3 jaar, 33,3% afschrijving per jaar.
Laptop / Notebook (Apple macbook) Levensduur 6 jaar 17% afschrijving per jaar.
Laptop / Notebook tot € 1.200,- Levensduur 4 jaar, 25% afschrijving per jaar.
Laptop / Notebook vanaf € 1.200,- Levensduur 6 jaar, 17% afschrijving per jaar.
Uiteraard zijn er meer dingen waar je rekening mee moet houden, maar dit (telefoon laptop etc) zijn zo'n beetje de gevallen waarmee ik in het verleden mee te maken heb gehad.
Het verschil in premie op jaarbasis is 74 euro. De afschrijvingen en dekking kostbaarheden lijken vrijwel op elkaar. Minpunt kan zijn dat je eigenlijk wordt verplicht je elektronica te laten repareren door Aegon, vanwege het hoge eigen risico indien je elders laat herstellen.
Ik hoor graag de ervaringen van anderen en/of eventuele op/aanmerkingen m.b.t bovenstaande.