Dubbele contacten in iPhone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:16

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Na veel zoeken, toch besloten om hier een topic te openen voor deze (lijkt mij) redelijk eenvoudige vraag.

Ik heb een iPhone (XS) met honderden contacten. Veel staan er dubbel in.

De meeste van deze dubbele contacten zijn identiek aan elkaar wat betreft naam en ook inhoud van het contact (lijkt het), maar ook een aantal verschillend in inhoud (met bv. verschillende telefoonnummers), maar wel identiek aan naam.

Ik heb drie accounts op mijn telefoon (iCloud en 2x Google). Bij de Google accounts staan de contacten op 'uit'.

Als ik op icloud.com naar mijn contacten ga, dan staan daar alleen de dubbele contacten (qua naam) die niet identiek aan elkaar zijn (dus met bv. een ander telefoonnummer). Dat is dus een 'administratiefout' van mij en herstel ik graag...

Maar alle dubbele contacten die identiek aan elkaar zijn qua naam en inhoud van het contact, staan niet op icloud.com, maar wel op mijn telefoon.

En ik wil dus in mijn telefoon ook alleen de icloud-contacten zien. Wat gaat hier mis? Bij de instellingen staat het schuifertje van 'contacten' al uit bij die twee andere accounts.

Iemdan?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:25
Als je op iCloud.com wel de juiste contacten hebt staan, maar bij de instellingen van iCloud contacten uit hebt staan en je dit aan zet: geen idee wat het systeem dan doet. Of je iPhone kopieert zijn gegevens naar iCloud of je iPhone download de gegevens uit iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Er zijn 2 schuifjes, ik weet niet precies welke jij bedoelt in je post.

1:
Instellingen | Contacten | Accounts | Gmail
Schuifje bij Contacten

2:
In de app Contacten linksboven op Groepen.
Vinkje bij Alle Gmail.

[ Voor 51% gewijzigd door Cheesy op 29-10-2020 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Cheesy schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:16:
Er zijn 2 schuifjes, ik weet niet precies welke jij bedoeld in je post.

1:
Instellingen | Contacten | Accounts | Gmail
Schuifje bij Contacten

2:
In de app Contacten linksboven op Groepen.
Vinkje bij Alle Gmail.
1. Daar staat inderdaad het schuifje uit.
2. Er staat geen 'groepen'

Ik snap er niets van...

Wat overigens wel opvalt is dat de 'onlangs toegevoegde' contacten niet dubbel zijn. Het zijn dus vooral (of alleen maar?) oude contacten die al jaren in mijn telefoon staan...

Wellicht simkaart-contacten? Maar waar zijn die dan heen gekopieerd? Of staan ze op de simkaart (zoals vroeger?) en kan ik dat uitzetten/verwijderen?

[ Voor 27% gewijzigd door Galois op 29-10-2020 12:24 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Galois schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:20:
[...]

1. Daar staat inderdaad het schuifje uit.
2. Er staat geen 'groepen'

Ik snap er niets van...
Dat er nu geen 'groepen' staat is dan op zich logisch, gezien je maar 1 bron hebt van contacten en dat is je iCloud.

Maar waarom die dubbele contacten dan blijven verschijnen is mij ook een raadsel. Ik weet wel dat iOS contacten kan combineren. Heb je toevallig nog een iPhone of iPad om te kijken of daar hetzelfde gebeurt?

Voor zover ik weet worden simcontacten 1x geïmporteerd en wordt er verder niets met simcontacten gedaan (zoals vroeger bij oude telefoons wel gebruikelijk was inderdaad)

[ Voor 13% gewijzigd door Cheesy op 29-10-2020 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Het zou hier mee te maken kunnen hebben:
https://smallbusiness.chr...icate-contacts-75154.html

Gmail bood vroeger ook Exchange aan en is daar onlangs mee gestopt waardoor een brakke synchronisatie ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Cheesy schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:29:
Het zou hier mee te maken kunnen hebben:
https://smallbusiness.chr...icate-contacts-75154.html

Gmail bood vroeger ook Exchange aan en is daar onlangs mee gestopt waardoor een brakke synchronisatie ontstaat.
Dat zou inderdaad kunnen...
Maar dan zouden ze dus ook ergens opgeslagen moeten zijn. En waar dan? Niet op iCloud, maar dus ergens op de telefoon, waar je niet bij kunt?

Ik zou ook graag willen zien wat er op mijn simkaart staat. Staan daar nog nummers op? In ieder geval niet die hele oude nummers, want die stonden toentertijd op een andere simkaart (zo'n grote) en deze simkaart is zo'n nanosimkaart. Ik verwacht dat er dus geen contacten op staan...

Maar die dubbele contacten zijn opgeslagen is mij een raadsel.

Pagina: 1