Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het voornaamste is thuiswerken. Ik speel savonds nog wel eens een spelletje GTA5 maar games zijn bij mij meer een ding van ik ben er tijdelijk aan verslaafd of niet. Dat is soms ineens COD of iets. Het systeem moet futureproof zijn als in ik wil weer zo'n 5 jaar vooruit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget zonder videokaart tussen 1000 en 1500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
* 2x 4TB harde schijf S-Ata
* LC49RG90SSUXEN (ja zo'n scherm waarvan mensen vinden dat hij relatief groot is)
* RTX3070
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik hoef geen fancy verlichting of glazen paneeltjes, dan is mijn OCD veel te lang bezig om het perfect er uit te laten zien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, vroeger hield ik alle hardware dingen bij. Nu is dat veel minder.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
* Een beetje rust is fijn en de pc staat eigenlijk altijd aan. Omdat ik bezig ben met energie opslag en stilstaande meter etc is een niet te enorm verbruik fijn maar absoluut geen must.
* Ik vind de Fractal Design Refine R6 wel mooi, wellicht is er iets waarin je ook nog een SD lezer hebt? Ik kan daarvan niet zoveel vinden.
Ga je overklokken?
Nee, tenzij dat een enorme prestatiewinst geeft zonder dat ik weer met dingen als waterkoeling of vloeibaar stikstof aan de slag hoef
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een paar dingen die me onduidelijk zijn. Het merk qua CPU en Moederbord maakt me niet echt uit. Het gaat mij erom dat het beeld vloeiend wordt weergegeven op mijn monitor waar ik meer dan 8 uur per dag voor zit en ook wanneer ik dus eens lekker zit te gamen. Ik lees in de aankooptopics vaak dat er voor bepaalde verversingssnelheden bepaalde cpu/gpu combinaties handig zijn, daarin laat ik me heel graag informeren.
Het plan is om vanmiddag in elk geval een 3070 te bestellen wat ongeveer mijn uiterste budget voor een videokaart is. Ik kan deze in de toekomst altijd nog eens upgraden mocht dat nodig zijn.
* Is de voeding een goede keuze?
* Bestaat er een Scythe mugen koeler voor de S1200?
* Graag nog een algemene checkup of het zo goed komt
Het voornaamste is thuiswerken. Ik speel savonds nog wel eens een spelletje GTA5 maar games zijn bij mij meer een ding van ik ben er tijdelijk aan verslaafd of niet. Dat is soms ineens COD of iets. Het systeem moet futureproof zijn als in ik wil weer zo'n 5 jaar vooruit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget zonder videokaart tussen 1000 en 1500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
* 2x 4TB harde schijf S-Ata
* LC49RG90SSUXEN (ja zo'n scherm waarvan mensen vinden dat hij relatief groot is)
* RTX3070
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik hoef geen fancy verlichting of glazen paneeltjes, dan is mijn OCD veel te lang bezig om het perfect er uit te laten zien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, vroeger hield ik alle hardware dingen bij. Nu is dat veel minder.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
* Een beetje rust is fijn en de pc staat eigenlijk altijd aan. Omdat ik bezig ben met energie opslag en stilstaande meter etc is een niet te enorm verbruik fijn maar absoluut geen must.
* Ik vind de Fractal Design Refine R6 wel mooi, wellicht is er iets waarin je ook nog een SD lezer hebt? Ik kan daarvan niet zoveel vinden.
Ga je overklokken?
Nee, tenzij dat een enorme prestatiewinst geeft zonder dat ik weer met dingen als waterkoeling of vloeibaar stikstof aan de slag hoef
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een paar dingen die me onduidelijk zijn. Het merk qua CPU en Moederbord maakt me niet echt uit. Het gaat mij erom dat het beeld vloeiend wordt weergegeven op mijn monitor waar ik meer dan 8 uur per dag voor zit en ook wanneer ik dus eens lekker zit te gamen. Ik lees in de aankooptopics vaak dat er voor bepaalde verversingssnelheden bepaalde cpu/gpu combinaties handig zijn, daarin laat ik me heel graag informeren.
Het plan is om vanmiddag in elk geval een 3070 te bestellen wat ongeveer mijn uiterste budget voor een videokaart is. Ik kan deze in de toekomst altijd nog eens upgraden mocht dat nodig zijn.
* Is de voeding een goede keuze?
* Bestaat er een Scythe mugen koeler voor de S1200?
* Graag nog een algemene checkup of het zo goed komt
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-10700K Boxed | € 379,- | € 379,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z490 Gaming X | € 156,61 | € 156,61 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define S - Window | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 154,90 | € 154,90 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 660W Platinum | € 106,- | € 106,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,90 | € 105,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 982,31 | ||
[ Voor 9% gewijzigd door LiquiD-AciD op 29-10-2020 23:24 ]