Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thuiswerk/ gamepc RTX 3070, 5120x1440

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LiquiD-AciD
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-11 08:49
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het voornaamste is thuiswerken. Ik speel savonds nog wel eens een spelletje GTA5 maar games zijn bij mij meer een ding van ik ben er tijdelijk aan verslaafd of niet. Dat is soms ineens COD of iets. Het systeem moet futureproof zijn als in ik wil weer zo'n 5 jaar vooruit.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget zonder videokaart tussen 1000 en 1500 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
* 2x 4TB harde schijf S-Ata
* LC49RG90SSUXEN (ja zo'n scherm waarvan mensen vinden dat hij relatief groot is)
* RTX3070

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik hoef geen fancy verlichting of glazen paneeltjes, dan is mijn OCD veel te lang bezig om het perfect er uit te laten zien.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, vroeger hield ik alle hardware dingen bij. Nu is dat veel minder.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
* Een beetje rust is fijn en de pc staat eigenlijk altijd aan. Omdat ik bezig ben met energie opslag en stilstaande meter etc is een niet te enorm verbruik fijn maar absoluut geen must.
* Ik vind de Fractal Design Refine R6 wel mooi, wellicht is er iets waarin je ook nog een SD lezer hebt? Ik kan daarvan niet zoveel vinden.

Ga je overklokken?
Nee, tenzij dat een enorme prestatiewinst geeft zonder dat ik weer met dingen als waterkoeling of vloeibaar stikstof aan de slag hoef :P

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een paar dingen die me onduidelijk zijn. Het merk qua CPU en Moederbord maakt me niet echt uit. Het gaat mij erom dat het beeld vloeiend wordt weergegeven op mijn monitor waar ik meer dan 8 uur per dag voor zit en ook wanneer ik dus eens lekker zit te gamen. Ik lees in de aankooptopics vaak dat er voor bepaalde verversingssnelheden bepaalde cpu/gpu combinaties handig zijn, daarin laat ik me heel graag informeren.

Het plan is om vanmiddag in elk geval een 3070 te bestellen wat ongeveer mijn uiterste budget voor een videokaart is. Ik kan deze in de toekomst altijd nog eens upgraden mocht dat nodig zijn.

* Is de voeding een goede keuze?
* Bestaat er een Scythe mugen koeler voor de S1200?
* Graag nog een algemene checkup of het zo goed komt

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-10700K Boxed€ 379,-€ 379,-
1MoederbordenGigabyte Z490 Gaming X€ 156,61€ 156,61
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Define S - Window€ 79,90€ 79,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 154,90€ 154,90
1VoedingenFractal Design ION+ 660W Platinum€ 106,-€ 106,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 105,90€ 105,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 982,31

[ Voor 9% gewijzigd door LiquiD-AciD op 29-10-2020 23:24 ]

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Er zijn wel kasten met SD card reader., maar die zijn bijna allemaal via USB 2.0 wat je liever niet wilt hebben om bestanden te kopieren.

Je hebt te duur RAM gekozen, wat echt niet heel veel beter is dan 3200CL16. Het zou imo niet meer dan 80 euro moeten kosten. Alternatieven:
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB (fors goedkoper en sneller / meer heb je eigenlijk niet nodig voor games momenteel)
pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G36C16U4B (beter en goedkoper)
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK (2x zo veel en maar 10e duurder)
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-4000C18D-16GVK (heel snel en als nog goedkoper, maar niet interessant voor een Zen 2 processor)

Voeding is te duur en heeft teveel vermogen. Kan rustig naar
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 650W
pricewatch: Enermax Revolution D.F. 650 watt
pricewatch: Super Flower Leadex III Gold 650W
pricewatch: Fractal Design ION+ 660W Platinum
pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart
waarbij de eerste de beste is en de 2e de beste koop. 550W is trouwens ook al voldoende, maar met 650W heb je wat meer ruimte voor de toekomst.

PCIe 4.0 SSD biedt geen enorme verbetering in games.

Moederbord is ook niet bepaald goedkoop. Waarom deze keuze? Heb je Wifi nodig?

Misschien nog een ander processorkoeler? (stiller en koeler)
pricewatch: be quiet! Pure Rock 2 Zilver
pricewatch: Gelid Solutions Phantom Black

• LiquiD-AciD
Inmiddels iets meer in verdiept. Ben benieuwd wat jullie er van vinden zo!

Ik mis alleen nog een CPU koeler.

[ Voor 88% gewijzigd door LiquiD-AciD op 29-10-2020 23:25 ]

• LiquiD-AciD
@Djarune Inmiddels is alles behalve de behuizing veranderd. Dit is de basis waar ik vanuit wil gaan na overleg en uitzoekwerk. Het lijkt dat jij een goed idee hebt qua memory en voedingen, zou je misschien een blik willen werpen op de huidige config?

• LiquiD-AciD
Zou iemand mij misschien nog een tip kunnen geven omtrent de voeding? Verder ben ik al blij met het lijstje tenzij er iets raars tussen zit. De RTX3070 ligt hier al een paar daagjes in zijn doosje te wachten op zijn nieuwe onderkomen.

Thanks alvast!

• maxkranendijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:26
LiquiD-AciD schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:01:
Zou iemand mij misschien nog een tip kunnen geven omtrent de voeding? Verder ben ik al blij met het lijstje tenzij er iets raars tussen zit. De RTX3070 ligt hier al een paar daagjes in zijn doosje te wachten op zijn nieuwe onderkomen.

Thanks alvast!
Waar heb je deze kunnen kopen?

• LiquiD-AciD
Besteld bij cdromland op de dag dat hij uit kwam.

• kerath
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:33
LiquiD-AciD schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:01:

Thanks alvast!
Welke vragen heb je naar aanleiding van de post hierboven van @Djarune?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@LiquiD-AciD Alle LGA 1151 koelers passen ook op 1200. maar ik zou zelf een (AMD build)Ryzen 5600X overwegen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Eens met hierboven. De 5600x is sneller voor games, goedkoper, gebruikt minder stroom, wordt minder warm en dus heb je geen deftige koeler nodig. Thuiswerken heb je ook geen 8 cores voor nodig.
Pagina: 1