DSL verbinding verbeteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Beste,

Ik heb de afgelopen 3 jaar gebruik gemaakt van NLE -> Budget alles-in-1 internet en ben lange tijd tevreden geweest.
Echter, de laatste tijd is vooral de upload erg beroerd en ben ik opzoek gegaan naar mogelijke problem die ik zelf kan fixen. Het enige werk dat ik heb gedaan dat met de telefoonlijn te maken heeft, is dat ik oude kabels heb weggehaald. Deze zaten door het hele huis en worden vervangen door UTP.
De enige bekabeling die er nog is, is die vanaf de straat tot in zo'n 'buisje', waar de kabel voor het DSL modem uitkomt en aan de andere kant een los kabeltje van zo'n 20cm zonder stekker.
Zoals je ziet krijgt mijn modem een zeer beroerde SNR, kan dit losse kabeltje zonder stekker hier nog iets mee te maken hebben? Dat deze storing oppikt ofzoiets?
Afbeeldingslocatie: https://houbenweb.nl/images/storage/09d96e0ef18c74b315a37d0fe8f715db/600.png

Ik vraag dit omdat, als ik geen betere upload kan krijgen over deze verbinding, ik sowieso moet overstappen naar ziggo, wat ik wegens ervaringen uit het verleden graag wil voorkomen :+

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:01
De snr van 5/6 dB is netjes. Bij ADSL zou die netjes zijn op 4 dB, maar bij VDSL is dat dus 5 a 6 dB.

De lage snelheid komt door de afstand tot de centrale/wijkkast. Momenteel weet ik even niet meer de berekening, maar uit mijn modem haal ik een Line attenuation van 13 dB en dat is volgens het modem ongeveer 250 meter. Zou je een schatting maken van jouw 28 dB kom je uit op iets van 500 tot 750 meter. En dus een lagere snelheid. Kan je daar zelf iets aan doen? Nee. Als je zelf thuis je modem direct op het IS/RA hebt aangesloten met een korte kabel dan heb je alles al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:51

slaay

Natuurbeleven.com

De verhouding 55 mbit down en 1,6 mbit up is wel erg vreemd! Bij een grote afstand zou je dan ook geen 55 mbit kunnen halen.
Geeft je modem ook CRC errors aan?

Op https://www.breedbandwinkel.nl/ kun je je postcode en huisnummer invullen. Als je vervolgens in het lijstje met resultaten op de verwachten snelheid gaat staan dan zie je de afstand van je aansluiting tot aan de wijkcentrale/wijkkast.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 11:52
Post eens een foto van je aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
slaay schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:30:
De verhouding 55 mbit down en 1,6 mbit up is wel erg vreemd! Bij een grote afstand zou je dan ook geen 55 mbit kunnen halen.
Geeft je modem ook CRC errors aan?
Nee
Op https://www.breedbandwinkel.nl/ kun je je postcode en huisnummer invullen. Als je vervolgens in het lijstje met resultaten op de verwachten snelheid gaat staan dan zie je de afstand van je aansluiting tot aan de wijkcentrale/wijkkast.
Ik heb de afstand tot de wijkcentrale gecheckt...en dat is bijna 1800m!
Dat was eerst < 100m
Dat verklaart het wel dan..

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:01
Als de afstand eerst minder dan 100 meter was en nu bijna 1800 meter gaat er wel iets verkeerd. Zorg ervoor dat je gaat testen met alleen je modem aangesloten op het IS/RA punt. Doe dit met een telefoonkabel van maximaal 2 meter. Als er nog andere kabels aan het IS/RA zitten verwijder je die.
Heb je dan nog problemen kan je het beste je provider bellen. Mogelijk dat er iets verkeerd gaat in de centrale of buitenbekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:13
Op 1800 meter haal je met VDSL echt geen 55Mbit meer. Dus het lijkt een rotte aansluiting/kabel te zijn, zeker als die upload zo beroerd is.

Provider bellen en vragen of dit hersteld kan worden is de snelste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 13:53
Er is inderdaad zeker iets mis met de aansluiting. 55Mbit down en ruim 1Mbit up is een niet kloppende snelheidsverhouding en in het geval van 55Mbit is het zeker niet mogelijk om op 1800m te zitten. Vanaf zo'n 1500m wordt al ADSL door KPN op de lijn geactiveerd i.p.v. VDSL en daarmee haal je maximaal 24Mbit. Op 1000m afstand is rond de 30Mbit gebruikelijk. De attenuation(lijndemping) is veel te hoog voor een lijn van <100m. Laten nakijken door de aanbieder dus!

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Pagina: 1