[Windows 10] Nieuwe installatie bevat sporen oude User

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-07 21:24
Mijn vraag:
Met het uitvoeren van de volgende command kom ik sporen tegen van de vorige gebruiker: dir /al /s | findstr "<JUNCTION>"
Hoe kan dit? Waar staat dat? Hoe krijg ik dat weg?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik heb een PC van iemand over genomen, deze heb ik voorzien van een nieuwe windows10 installatie. Niet vanaf een boot-medium, maar vanaf een microsoft-download-hulpprogramma (link).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Norton cleanup gedraaid
Ccleaner gedraaid
Nog steeds komen de oude sporen voor... Zie printscreen in bijgevoegd plaatje.

Oude user: Bart (Jul-2020)
Nieuwe user: Niels (ik) (Sept-2020)
Er komt zelfs een spoor voor van Dec-2019......
Voor mij is dit heel vreemd en heb al van alles op het internet proberen te vinden, maar ik kom er niet uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F30X1Nkb3JdOeubWZ9R5wzLusyI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zqkoAfcagp4BLnNHdq2kLlqn.png?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Alfa op 03-11-2020 19:43)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Bor schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:12:
[...]

Weghalen is 1 ding maar het lijkt er gewoon op dat er geen complete herinstallatie is gedaan.
Het lijkt er niet alleen op; het is zo. De TS zegt
Alfa schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:21:
... een nieuwe windows10 installatie. Niet vanaf een boot-medium, maar vanaf een microsoft-download-hulpprogramma...
De c:-schijf is dus nooit gewist. Daarom blijven junctions intact. Junctions zijn verwijzingen van een directory naar een andere directory en staan in de metadata van het NTFS file systeem. Die worden niet gewist als je de target directory weghaalt.

De TS doet het nu voorkomen alsof alle virussen en de pr0n-collectie van de vorige eigenaar nog steeds op de schijf staan, maar dat is niet het geval. Alleen de omleidingen naar een aantal profile folders staan nog in de metadata van het filesysteem

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je de installatie gestart vanaf een draaiende Windows en heb je daarmee misschien een upgrade uitgevoerd ipv een echte herinstallatie van het hele OS of ben je kaal geboot?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je hebt ze toch al gevonden? Dan zou je ze ook moeten kunnen deleten
Zoek FF op "NTFS delete junction" en het wordt je haarfijn uitgelegd

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Brahiewahiewa schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 04:16:
[...]

Weghalen is 1 ding maar het lijkt er gewoon op dat er geen complete herinstallatie is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 09:19

Croga

The Unreasonable Man

Brahiewahiewa schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 04:16:
Ik zie daar, onder andere, een link naar Application Data staan. Ik zou niet durven gokken dat als je dat weg haalt, alles nog normaal werkt.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:08
Ik zou met de Media Creation Tool een Boot USB maken en bij de installatie van de nieuwe Windows het alles met Disk 0 verwijderen en dan nieuwe disken aanmaken, op deze manier :

https://www.groovypost.co...ate%20a%20new%20partition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-07 21:24
Hmm... Dat is jammer.

Er zitten 4 schijven in RAID 0 en 2 schijven in RAID 1 (deze partities heb ik niet aangeraakt)
Er zit een M2 opstart SSD in waar ik de windows installatie op heb gedaan. Vanaf een bestaande windows installatie, niet vanuit een USB boot.

Eigenlijk zit ik niet te wachten op een hele herinstallatie omdat ik net klaar ben...
Hebben jullie het idee dat het kwaad kan of ergens tot uiting kan komen?
Want tot het moment dat ik vanwege iCloud bezig ben met Junctions, wist ik niet eens van die sporen...
Ik kan ze zelf ook nergens vinden als ik rondklik, ook niet eens in Hidden folders...

Waar staan die dingen eigenlijk dan?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Bor schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:12:
[...]

Het lijkt er niet alleen op; het is zo. De TS zegt
Alfa schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:21:
... een nieuwe windows10 installatie. Niet vanaf een boot-medium, maar vanaf een microsoft-download-hulpprogramma...
De c:-schijf is dus nooit gewist. Daarom blijven junctions intact. Junctions zijn verwijzingen van een directory naar een andere directory en staan in de metadata van het NTFS file systeem. Die worden niet gewist als je de target directory weghaalt.

De TS doet het nu voorkomen alsof alle virussen en de pr0n-collectie van de vorige eigenaar nog steeds op de schijf staan, maar dat is niet het geval. Alleen de omleidingen naar een aantal profile folders staan nog in de metadata van het filesysteem

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Brahiewahiewa schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:14:
[...]
Als je een upgrade doet staat er mogelijk wel degelijk nog alle info van de vorige eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Bor schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:29:
[...]

Als je een upgrade doet staat er mogelijk wel degelijk nog alle info van de vorige eigenaar.
Ja, maar de TS zegt dat hij een nieuwe installatie heeft gedaan

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1