Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
OK, dit is wellicht een beetje een vreemd topic, maar ik zoek dus een betrouwbare draadloze deurbel die niet hip cloud Ring-achtig is (ik heb al Homeassistant, en als ik de bel kan integreren is het leuk, maar het is absoluut geen vereiste)

Ik heb nu een Honeywell draadloze deurbel. Toen ik hier twee jaar geleden kwam wonen was de bedrading van het belsysteem (de meterkast zit niet direct naast de voordeur maar een meter verder) in slechte staat was, de beltrafo was ook nog origineel gigantisch 1976 vintage. Op aanraden van de electriciën die mijn meterkast heeft vernieuwd hebben we toen alles weggehaald en deze honeywell neergezet.

Helaas hapert de belknop nu al, en als ik recensies lees over die Honeywell dingen is dat een structureel probleem (dus als ik een nieuwe koop heb je na een tijd wederom hetzelfde probleem). Een onbetrouwbare deurbel is wat mij betreft nutteloos.

Ik heb best wel spijt van het weghalen van de bekabeling, maar dat is nu eenmaal gebeurd, dus ik moet nu opnieuw zoeken naar een manier om de deurbel weer draadloos betrouwbaar te maken op een manier die niet al te lelijk is. Ik vind een enorme lading el-cheapo 433mhz deurbelsetjes, maar ze zijn niet al te fraai helaas. Verder kom je dan uit op dingen als Ring, maar dat is me veel te duur, plus er hangt al een camera aan mijn voorgevel en ik heb Homeassistant.

Heeft iemand van jullie misschien ervaringen met een betaalbaar product voor zoiets simpels als een deurbel? ;(

Hier stond een dode link.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:42
Wat moet ie kunnen dan dat een ouderwetse trekbel niet kan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8YD2816QGs0pc7WpH_msxmBt5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GBzKmZ89WyI3EI0jCtRz0cJv.jpg?f=fotoalbum_large?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rw9222
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ik heb nu een jaar de draadloze deurbel van Tecknet in gebruik. Destijds via bol.com gekocht. Paar tientjes. Plug & play. Bevalt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:44
Hier al zo’n 10 jaar probleemloos een Grothe Mistral in het gebruik.

[ Voor 9% gewijzigd door guido66 op 28-10-2020 21:28 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
ASW1 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:23:
Wat moet ie kunnen dan dat een ouderwetse trekbel niet kan?
[Afbeelding]?
Gezien de constructie van mijn hal is dit niet te monteren helaas. Ik had het serieus nog overwogen.

Ik zal de overige suggesties eens onderzoeken. Ik had er wel misschien even bij moeten vermelden dat ik geen afdakje heb, en weerstechnisch de drukker op de minst gunstige plek ooit hangt (alle regen waait er de hele herfst & winter tegenaan, en in de zomer braadt hij in de zomerzon voor een uur of zeven minstens). Kunnen ze daar wel tegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:37
@strandbal Wij hebben op grote schaal (lees enkele honderden) die Honeywell rommel toegepast. Niets dan ellende, vooral als het buiten wat kouder begint te worden haperen die dingen.
Sinds een jaar of 1,5 zijn we overgestapt op de Mistral 200 van Grothe en sindsdien geen enkel probleem meer.
Bij de Mistral set heb je ook nog de mogelijkheid om de beldrukker bedraad aan te sluiten en de gong draadloos te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rw9222
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
strandbal schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:41:
[...]

Ik zal de overige suggesties eens onderzoeken. Ik had er wel misschien even bij moeten vermelden dat ik geen afdakje heb, en weerstechnisch de drukker op de minst gunstige plek ooit hangt (alle regen waait er de hele herfst & winter tegenaan, en in de zomer braadt hij in de zomerzon voor een uur of zeven minstens). Kunnen ze daar wel tegen?
Ja, hoor. Bij mij exact dezelfde situatie. Eerlijk is eerlijk er zijn vast mooiere deurbel systemen qua looks, maar hij doet wat het moet doen. En de bel zit in een onopvallend stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
205Gutmann schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:42:
@strandbal Wij hebben op grote schaal (lees enkele honderden) die Honeywell rommel toegepast. Niets dan ellende, vooral als het buiten wat kouder begint te worden haperen die dingen.
Sinds een jaar of 1,5 zijn we overgestapt op de Mistral 200 van Grothe en sindsdien geen enkel probleem meer.
Bij de Mistral set heb je ook nog de mogelijkheid om de beldrukker bedraad aan te sluiten en de gong draadloos te plaatsen.
Precies wat ik overal lees, en daarom voel ik er niet zoveel voor om die drukker te vervangen als je er niks mee opschiet... Helaas hebben ze wel het design voor elkaar, waar merken als Grothe er wat meer 1990 uitzien. WAF he?

Ik ga het nog eens bekijken en bespreken, wat mij betreft is het functie boven vorm voor iets basaals als een deurbel... Dank voor de tips alvast.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:09
Ik heb een KAKU draadloze deurbel met 3 ontvangers verspreid door het huis, En als ik achter in de tuin zit neem ik één van die ontvangers mee en prik hem daar in het stopcontact. Ik heb de deurbel ook gekoppeld aan Domoticz dus krijg ook daar een bericht als de bel gaat. En ik kan vanuit Domiticz de deurbel ook aansturen, ideaal met Sinterklaas. Je zet gewoon een timer, hoef je geen buurman te vragen om aan te bellen op pakjesavond <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:04
chacon draadloze deurbel nu ruim een jaar in gebruik. De ontvanger zit in een stopcontact binnen in de hal.
de drukknop (zonder batterij) zit buiten aan het hek in weer en wind (en in de zomer in de volle zon) op 25m afstand (ivm een erg waakse en hapgrage hond).
Ik wilde een bel waarbij ik niet de batterijen van een drukknop of van de gong moest vervangen.
Gekocht bij de plaatselijke gereedschapswinkel voor ca €25
Vanwege een camera gericht op de oprit en voordeur was een bel met camera niet noodzakelijk.

het geheel werkt nog steeds probleemloos, ik heb nog geen storingen ervaren

zie ook topic Gezocht: Betrouwbare, waterdichte draadloze deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-08 20:15
Ik heb zelf erg veel plezier van een draadloze Byron. Ik heb 2 sets samengevoegd waardoor ik door het huis heen 3 ontvangers heb. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:17
Ik had een Aqara Zigbee deurschakelaar ( 9 eur) gemodificeerd en die aan de bestaande bel gehangen. Presto, draadloze deurbel die je kan koppelen aan Home Assistant. Als iemand belt triggert een automation die een mooie dingdong.mp3 afspeelt op alle Sonos speakers + een push notificatie naar mijn iPhone.

Werkte prima, maar heb nu een (hippe cloud) Ring deurbel die je ook simpel kan koppelen aan Home Assistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 12:29
Thy... schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:08:
Ik heb een KAKU draadloze deurbel met 3 ontvangers verspreid door het huis, En als ik achter in de tuin zit neem ik één van die ontvangers mee en prik hem daar in het stopcontact. Ik heb de deurbel ook gekoppeld aan Domoticz dus krijg ook daar een bericht als de bel gaat. En ik kan vanuit Domiticz de deurbel ook aansturen, ideaal met Sinterklaas. Je zet gewoon een timer, hoef je geen buurman te vragen om aan te bellen op pakjesavond <+:)
Ik heb deze ook. Werkt prima. Ik heb de startsset (1x knop + 1x stekkergong) aangevuld met een tweede starterset, maar dan dat je de bestaande knop bij de voordeur kan gebruiken. Dan kan je een mooie RVS beldrukker buiten ophangen. De draden naar de meterkast doe je dan in een module ipv beltrafo. Eigenlijk nog zoeken naar een vaste prikoplossing daarvoor, maar goed. Bevalt meer dan prima en gebruik twee gongen. Eén in de woonkamer en één boven zodat je altijd hoort of er iemand aanbelt. Met thuiswerken en de haldeur dicht, wilde ik de bel nog weleens missen dus toen een tweede erbij gekocht.. Eveneens met gong in de gang en zitten in de achtertuin hoorde je ook niks.
L0we schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:26:
Ik heb zelf erg veel plezier van een draadloze Byron. Ik heb 2 sets samengevoegd waardoor ik door het huis heen 3 ontvangers heb. Werkt perfect!
Deze heb ik gehad en wat een *** ding. Batterijen gingen nog geen halfjaar mee van de knop en gong, spookbellen, geen bellen, alles ermee gehad. Was er snel klaar mee en heb toen het Kaku systeem gekocht. Bij bouwmarkten geregeld met 25% korting te krijgen.

Noot, ik woon vrijstaand, dus heb niet snel last van bellen van de buren door de afstand. In een drukke rijtjesstraat kan dat anders zijn.

Tikje naar domotica trouwens

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Het probleem is dat ik dus geen bedrading naar mijn voordeur meer heb, en die zonder breekwerk ook niet meer makkelijk kan aanleggen. Ik ga eens kijken naar een Grothe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elekit
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-08 05:44
Señor Sjon schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:03:
[...]

Ik heb deze ook. Werkt prima. Ik heb de startsset (1x knop + 1x stekkergong) aangevuld met een tweede starterset, maar dan dat je de bestaande knop bij de voordeur kan gebruiken. Dan kan je een mooie RVS beldrukker buiten ophangen. De draden naar de meterkast doe je dan in een module ipv beltrafo. Eigenlijk nog zoeken naar een vaste prikoplossing daarvoor, maar goed. Bevalt meer dan prima en gebruik twee gongen. Eén in de woonkamer en één boven zodat je altijd hoort of er iemand aanbelt. Met thuiswerken en de haldeur dicht, wilde ik de bel nog weleens missen dus toen een tweede erbij gekocht.. Eveneens met gong in de gang en zitten in de achtertuin hoorde je ook niks.

[...]
Ik heb deze set ook, werkt perfect. Ik gebruik m ook met een bedrade knop die er al zat. Ze hebben de set ook met een "draadloze knop". Ons huis is split level met een aantal betonnen vloeren (gewapend) zender zit in de meterkast, tot op zolder bereik. Ook tot achterin de tuin, zeker 20m nooit een gemiste bel gehad.

Tevens ook erg betaalbaar en makkelijk uit te breiden met een extra ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
strandbal schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:42:
Het probleem is dat ik dus geen bedrading naar mijn voordeur meer heb, en die zonder breekwerk ook niet meer makkelijk kan aanleggen. Ik ga eens kijken naar een Grothe.
Daar heb je juist deze variant voor:
https://www.praxis.nl/ger...kknop-acdb-7000ac/5311936

De knop is draadloos.

ACDB-7000AC draadloze knop + stekkergong
ACDB-7000BC bestaande knop met draad naar draadloze module + stekkergong
ACDB-7000C extra stekkergong (maar koop dan een extra starterset. De batterij die je erbij krijgt maakt het prijsverschil vaak al goed + je hebt een reserveknop).

Bij toerbeurt Gamma, Praxis of Karwei hebben deze in de aanbieding met 15-25% korting.

[ Voor 28% gewijzigd door Señor Sjon op 11-11-2020 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:23

heuveltje

KoelkastFilosoof

peter-rm schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:23:
chacon draadloze deurbel

de drukknop (zonder batterij) zit buiten aan het hek in weer en wind (en in de zomer in de volle zon) op 25m afstand (ivm een erg waakse en hapgrage hond).
OK ik ben zwaar intrigued.
Waar haalt die drukknop zijn stroom vandaan om een signaal te versturen ?

Ik was al even aan het googlen, maar die ik zie hebben gewoon een stell AAA batterijen in de knop
https://chacon.com/nl/dra...draden-5411478841791.html

Alsnog gevonden. zeer interessant !

Kinetisch opgeladen. Is 1 keer indrukken genoeg om dat te versturen, of moet je eerst meerdere keren drukken ?

[ Voor 20% gewijzigd door heuveltje op 11-11-2020 12:46 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Het is uiteindelijk toch de Grothe Mistral geworden. Kon 'm leuk krijgen via Amazon, anders was 'ie best wel prijzig nog voor een eenvoudige deurbel.
We zullen zien hoe lang hij blijft werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-08 17:38

Freakie1NL

Grote Baas

strandbal schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:42:
De elektricien heeft toen hij bezig was ook daadwerkelijk de bekabeling verwijderd? Meestal is het een kwestie van ergens in meterkast boven hangen en niet aansluiten.

Mocht hij wel de bedrading hebben verwijderd dan loopt daar toch alsnog een leiding naar toe? Lage voltage kabel is zo dun, dat is zo getrokken.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Mijn meterkast zit niet direct tegen de voordeur, maar er een meter of anderhalf vandaan. De oude in slechte staat verkerende bedrading liep los over het plafond (samen met allerlei oude niet meer in gebruik zijnde alarmbekabeling) en is allemaal verwijderd toen het plafond eruit ging om isolatie aan te brengen. Zonder mijn mooie nieuw gestucte plafond te slopen valt er dus geen nieuwe bedrading meer te trekken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
@strandbal Inmiddels al een keuze gemaakt? Sta voor precies hetzelfde probleem maar weet niet waar ik goed aan doe om aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je kan toch wel een klein beetje teruglezen? strandbal in "Betrouwbare draadloze deurbel gezocht"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ja, dat dacht ik gedaan te hebben. Maar lezen is soms moeilijk! Sorry :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-08 10:15
Ik heb deze aangeschaft. https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dFtmQzJ

Bevalt goed, helemaal geen batterijen nodig. Kinetisch aangedreven één keer drukken voldoende.

2 Chimes erbij kun je inpluggen waar je maar wilt.

Als er aangebeld wordt kun je hem bijv. alleen laten oplichten (blauwe ring), alleen geluid laten maken of beide tegelijk, geluid plus licht.

Daarnaast kun je het volume aanpassen en verschillende geluiden laten maken, straks komt de kersttune er weer op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:41
Zat met dezelfde vraag. Nu dit gekozen.

Afbeeldingslocatie: https://www.tuinadvies.nl/shop/foto/sizes/deurklopper_specht_1484054527_1-450.jpg

De Sint brengt 'm wel langs, als het "klopt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
@strandbal bevalt je de Grothe Mistral na een jaar (nog steeds)?

[ Voor 10% gewijzigd door sloth op 28-10-2021 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 23:49
Wij hebben recent een Byron set gekocht. We hadden hier ook een normale bel met trafo die opeens de geest gegeven had. Met dat thuiswerken toch wel fijn als je twee ontvangers hebt en deze doet dat vooralsnog prima.

Ik heb ook nog gedacht aan die Tecknet die eerder in het topic werd aangehaald maar zag daar erg veel negatieve reacties op verschijnen, vooral na enige tijd gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strandbal
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
sloth schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:54:
@strandbal bevalt je de Grothe Mistral na een jaar (nog steeds)?
Hij doet het in ieder geval nog prima! Één keer gehad dat hij soms niet reageerde, maar toen bleken de batterijen in de drukknop niet lekker contact te maken. Een maand of zes geleden de contactjes een klein beetje gebogen zodat de batterijen er strakker in zitten, en daarna nooit meer problemen gehad.

Pagina: 1