Ongebruikelijke aanmeldpoging Facebook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren dat als ik op mijn Iphone 6S mijn Facebook app open ik in een soort startmenu kom.
Hier staat mijn gebruikersaccount en onderaan kan je met een ander profiel inloggen.
Als ik gewoon klik op mijn profielfoto klik gaat hij naar de nieuwsfeed zoals gewoonlijk.

Ik krijg daarna een mail kan Facebook dat er een ongebruikelijke aanmeldpoging is geweest.

Bij de ingelogde apparaten staat ook mijn toestel (6S) als actief en verder geen sessies .

Ik heb 2 stapsverificatie aanstaan.

Zit er een bug in de app die voor de ongebruikelijke aanmeldpoging zorgt of is er iemand aan het proberen in mijn account te komen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CitizenNL
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-12-2020
Ik denk dat je dit zelf bent geweest. Ik kan mij niet voorstellen dat er iemand anders zomaar gebruik van jou profiel wil maken. Bovendien kan je bij Facebook je inlog geschiedenis bekijken. Ook maak je gebruik van 2FA waardoor je waarschijnlijk geen last heb van kwaadwilligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een heel ander IP kan ook als ongebruikelijk worden gezien. Dat is dan niet spannend. De mail heeft zijn werk gedaan - je checkt of je het zelf was.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-07 13:31
Crxtreem schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:53:
Ik heb sinds gisteren dat als ik op mijn Iphone 6S mijn Facebook app open ik in een soort startmenu kom.
Hier staat mijn gebruikersaccount en onderaan kan je met een ander profiel inloggen.
Als ik gewoon klik op mijn profielfoto klik gaat hij naar de nieuwsfeed zoals gewoonlijk.

Ik krijg daarna een mail kan Facebook dat er een ongebruikelijke aanmeldpoging is geweest.

Bij de ingelogde apparaten staat ook mijn toestel (6S) als actief en verder geen sessies .

Ik heb 2 stapsverificatie aanstaan.

Zit er een bug in de app die voor de ongebruikelijke aanmeldpoging zorgt of is er iemand aan het proberen in mijn account te komen?
Ik had zojuist iets soortgelijk.
Deed facebook open op mijn iPhone. Maar zowel wifi als mobiel netwerk stonden nog uit.
En kwam dus op de pagina met foto, ipv normaal scherm.
Daarna wifi aan gezet en dan op de foto geklikt. En kom gewoon in app terecht.

Maar inderdaad ook direct de melding van “ongebruikelijke aanmeldpoging”.
Lijkt me dus iets bij facebook zelf.