Toon posts:

RIP my dear MSI :'(

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze wil ik jullie op de hoogste stellen van het overlijden van mijn geliefde MSI K7T Turbo, Rest In Peace ;(

Het ongeluk gebeurde toen ik met hardware aan het stoeien was. C-MOS gecleared, maar vergeten terug te zetten. Toen stroom erop, en power-switch gedrukt. Hij POSTe wel, maar zag mijn TB1.2GHz als een 1600MHz :9~ , daarna begon 'ie helemaal te flippen.

Toen heb ik hem snel uitgedaan en gekeken waar het door kwam, ohja shit clear CMOS-jumper niet teruggezet. Alsnog gedaan, maar nu deed hij helemaal niks, ook de fans etc. gingen niet aan. Stroom er helemaal af, alle hardware eruit... allemaal geprobeerd maar met de jumper op de juiste plek, zelfs geen piepjes of ledjes (4xrood geloof ik).

;( :'( ... |:(

Hij wordt morgen eervol begraven in mijn tuin.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
R.I.P :'(

hij zal het vast nog wel doen toch?
geef de hoop nog niet op

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik durf mijn mooie AXIA er niet meer op uit te proberen, evenals mijn CAS2 256MB brand-memory.

Kan hem proberen naar MSI te sturen, eens kijken of er nog garantie op zit, vrees van niet. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Net even in de handleiding gekeken. Er staat het volgende in over de Clear CMOS-jumper:

Warning: You can clear CMOS by shorting 1-2 pin, while the system is off. Then, return to 2-3 pin position. Avoid clearing the CMOS while the system is on, it will damage the mainboard. Always unplug the power cord from the wall socket.

Er staan natuurlijk 1000 waarschuwingen in het boekje, die ik niet altijd even serieus neem. Meestal zetten ze die zooi erin zodat als je de boel toch opblaast je niet kunt reclameren. Maarja, er staat wel "it will damage the mainboard" en niet "can".

FuckinDamnSodeGodverdeTyfusTeringFuckedupCodeRedShitzooi. Pardon.

• happy3736
blaas je dan je bios kaduk of alles..... ?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik rook, hoorde of zag niets vreemds ofzo en ik zat er met m'n neus bovenop. Maarja ik denk dat de BIOS-chip geliquideerd (cool woord) is.

Misschien kan ik van MSI wel een BIOS chip toegestuurt krijgen ofzo, ik ga in elk geval bellen.

Nog een klein vraagje: kan ik beter MSI of mijn postorder-bedrijf (Gistron) bellen?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
MSI

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 08:36 schreef dennisdotcom het volgende:
MSI
:?

Verwijderd

misschien heb je het wel gelezen.. dat mijn radeon kapot is... nou daar zaten dus heatsinkjes op.. winkel gaf geen garantie.. en nu moet ik ff wachten op een RMA nummer en dan gaat mijn kaart het vliegtuig in naar Ierland (ATi)... volgens ATi mag dat namelijk gewoon want het is 'beter' voor de kaart.

wat ik dus wil zeggen is: Probeer MSI en niet Gistron :)

(winkel waar mijn radeon vandaan komt noem ik geen naam van.. vind het anders ook zielig voor ze..)

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
denk eerder dat je TB naar de klote is maargoed

4x rode led betekent geen reactie van de processor , geen beeps betekent ook processor overleden ...

als je mobo kapot is en wel diagnostic leds load dan zou ie op zn minst moeten beepen
Op zaterdag 11 augustus 2001 08:16 schreef CiPHER het volgende:
Bij deze wil ik jullie op de hoogste stellen van het overlijden van mijn geliefde MSI K7T Turbo, Rest In Peace ;(

Het ongeluk gebeurde toen ik met hardware aan het stoeien was. C-MOS gecleared, maar vergeten terug te zetten. Toen stroom erop, en power-switch gedrukt. Hij POSTe wel, maar zag mijn TB1.2GHz als een 1600MHz :9~ , daarna begon 'ie helemaal te flippen.

Toen heb ik hem snel uitgedaan en gekeken waar het door kwam, ohja shit clear CMOS-jumper niet teruggezet. Alsnog gedaan, maar nu deed hij helemaal niks, ook de fans etc. gingen niet aan. Stroom er helemaal af, alle hardware eruit... allemaal geprobeerd maar met de jumper op de juiste plek, zelfs geen piepjes of ledjes (4xrood geloof ik).

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:03
hmmm strange... Een kennis van me heeft een tijdje geleden ook dit bordje gekocht en dacht toen dat die jumper dus op de clear stand stond en heeft gewoon de stroom er op gegooid. Ding wilde voor geen meter posten.. Jumper terug gezet en draait nu als een zonnetje (1GHz Athlon).

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 09:20 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
hmmm strange... Een kennis van me heeft een tijdje geleden ook dit bordje gekocht en dacht toen dat die jumper dus op de clear stand stond en heeft gewoon de stroom er op gegooid. Ding wilde voor geen meter posten.. Jumper terug gezet en draait nu als een zonnetje (1GHz Athlon).
Bij mij precies hetzelfde. Ook opgestart zonder dat jumpertje en niets aan de hand daarna. MSI zal waarschijnlijk wel garantie geven, het staat immers verkeerd in de handleiding.
Wij Tweakers moeten het eens niet zo snel opgeven met garantiekwesties. Ik zat drie maanden geleden met een gekraakte TB 1200. Ik heb gemaild met AMD en met Spire (fabrikant K*Tkoeler) en het iig zover gekregen dat Computerland de CPU alsnog terugnam voor inspectie. Helaas heb ik geen nieuwe gekregen, maar ik heb het iig geprobeerd. Spire heeft sinsdien een uitgebreide installatiebeschrijving op haar website gezet.

BTW Woon je toevallig in de buurt van Eindhoven? Zag laatst dat daar een vestiging van MSI zit op bedrijventerrein Ekkersrijt.

Grtzzz

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Is je CPU niet gewoon hardstikke d00d. Dat hij die 1600 MHz niet heeft overleeft???

Verwijderd

Topicstarter
*UPDATE* Geloof het of niet, maar mijn mobo doet het weer! Dit is er gebeurd:

Ik was aan het knutselen met hardware, en ook CMOS gecleared enzo. Toen ik hem aanzette gebeurde er niks, vergeten terug te zetten, dacht ik. Jumper verplaatst.. toen kreeg ik te zien dat de BIOS mijn TB1.2GHz als 1.6GHz zag, dus meteen computer uit. In de handleiding gekregen, oh inderdaad de CMOS CLEAR-jumper stond verkeerd. Toen heb ik die jumper teruggezet, maar nu bootte de computer helemaal niet meer, ook de fans gingen niet meer aan. En met de jumper op pin 1-2 (CMOS CLEAR) zag hij mijn processor als 1600MHz. Mobo fucked dacht ik dus.

Maar ik heb bij een vriendin, die ook hetzelfde MSI mobo heeft, gekeken waar de jumper bij haar stond (i'm thorough), en fuck damnit! Die stond dus gewoon op pin 2-3, en dat werkte al maanden, dus dat was gewoon de goede setting! Maar nu nog het mysterie waarom mijn mobo mijn proc dan als 1600MHz zag, dat kwam omdat ik mijn FSB op 133MHz had lopen (jumper onder memory banks), terwijl mijn proc eigenlijk een gewoon 200MHz (100MHz) is, en geen 266MHz (133MHz). Dus toen liep mijn proc op 1.2 x 133 = 1600 MHz.

Allemaal wel verklaarbaar, toch is dit de fout van MSI, want het staat gewoon KEIHARD verkeerd in de handleiding! En ik heb mijn mobo echt niet gekocht toen het net uit was, ze hadden dus alle tijd dit te veranderen. BAD GIRL MSI! |:(

Maar het goede nieuws is dat mijn mobo en alle andere hardware het nog doet! En ik weet nu ook dat mijn AXIA proc op 1600MHz kan POSTen >:)

I should try watercooling :9 :9~

Verwijderd

Topicstarter
Nog even voor de duidelijkheid:

Ik had mijn systeem eerst als 9.0 x 133 = 1200MHz lopen. Maar ik heb eigenlijk een 100MHz FSB proc, geen 133MHz FSB proc. Dus als ik de CMOS clear, gaat de multiplier terug naar 1.2. Maar de DRAM Clock (100/133) wordt bestuurt met een jumper, en wordt dus niet teruggezet bij een CMOS clear. Op deze manier draaide mijn proc dus 1.2 x 133 = 1600MHz :9. Maar niet stabiel want het BIOS begon aardig te flippen.

Maargoed alles werkt nu weer, *sigh*.

Micro Suck International :r

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op zondag 12 augustus 2001 20:41 schreef CiPHER het volgende:
Nog even voor de duidelijkheid:

Ik had mijn systeem eerst als 9.0 x 133 = 1200MHz lopen. Maar ik heb eigenlijk een 100MHz FSB proc, geen 133MHz FSB proc. Dus als ik de CMOS clear, gaat de multiplier terug naar 1.2. Maar de DRAM Clock (100/133) wordt bestuurt met een jumper, en wordt dus niet teruggezet bij een CMOS clear. Op deze manier draaide mijn proc dus 1.2 x 133 = 1600MHz :9. Maar niet stabiel want het BIOS begon aardig te flippen.

Maargoed alles werkt nu weer, *sigh*.

Micro Suck International :r
\
How the hell heb je je multiplier zo gekregen 9*133mpikt een 1,2 200fsb toch niet ?
Altans niet bij mij |:( |:(
Me 900@1104 ging wel op 140fsb..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:05

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 12 augustus 2001 21:03 schreef Speedy-J het volgende:

[..]

\
How the hell heb je je multiplier zo gekregen 9*133mpikt een 1,2 200fsb toch niet ?
Nou, ik heb ook een TB 1200 Mhz (200 fsb). Die kan ik gewoon op 9*133 draaien. Nu vrolijk op 8*150 :)

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op zondag 12 augustus 2001 21:08 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Nou, ik heb ook een TB 1200 Mhz (200 fsb). Die kan ik gewoon op 9*133 draaien. Nu vrolijk op 8*150 :)
Hij heeft een MSI geen Asus...

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 21:03 schreef Speedy-J het volgende:

[..]

\
Je hebt me nog verkeerd begrepen :)

Ik draaide altijd al 9*133/266 terwijl 12*100/200 de factory setting is. Maar na de CMOS CLEAR wilde hij 12*133/266 = 1600MHz lopen, dàt lukte dus niet (goed).

Bij een CMOS Clear gaat de processor weer op de factory setting lopen, maar de FSB was op 133/266 ingesteld d.m.v. een jumper. Zodoende liep het mobo dus 12x133 :(

Ik heb inmiddels kontakt gehad met MSI, waarbij ze zich verontschuldigden voor de fout in de handleiding. Ik vergeef ze, want verder ben ik zeer tevreden over mijn MSI plankje. :) Nu hopen dat ze binnenkort met een AMD 760MP-oplossing komen. :9

*edit* Ik heb jouw message trouwens ook verkeerd begrepen, LOL :)

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op maandag 13 augustus 2001 07:53 schreef CiPHER het volgende:

[..]

Je hebt me nog verkeerd begrepen :)

Ik draaide altijd al 9*133/266 terwijl 12*100/200 de factory setting is. Maar na de CMOS CLEAR wilde hij 12*133/266 = 1600MHz lopen, dàt lukte dus niet (goed).

Bij een CMOS Clear gaat de processor weer op de factory setting lopen, maar de FSB was op 133/266 ingesteld d.m.v. een jumper. Zodoende liep het mobo dus 12x133 :(

Ik heb inmiddels kontakt gehad met MSI, waarbij ze zich verontschuldigden voor de fout in de handleiding. Ik vergeef ze, want verder ben ik zeer tevreden over mijn MSI plankje. :) Nu hopen dat ze binnenkort met een AMD 760MP-oplossing komen. :9

*edit* Ik heb jouw message trouwens ook verkeerd begrepen, LOL :)
Wat ik nu niet begreep is dat je je cpu op 9*133 heb staan .
Ik loop al weken te kloten om hem op 9*133 te zetten ,het lukt me echt niet.
Wat ik dan begrapen had van andere tweakers ,is dat hij simpelweg niet naar 9*133 kon.
Jij ben ook de eerste die ik tegenkom met die setting op een MSI bord.
Ik heb de zelfde combo als jij ,nu snap ik dus niet waarom de cpu steenkoud blijft bij 9*133.
4maal rood licht en het ding warmt niet eens op .
Weet jij hier een oplossing voor ?
brugje inkleuren ofzo ,ik noem maar wat
Greetz

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:59
Op maandag 13 augustus 2001 10:12 schreef Speedy-J het volgende:

[..]

Wat ik dan begrapen had van andere tweakers ,is dat hij simpelweg niet naar 9*133 kon.
Ik heb de zelfde combo als jij ,nu snap ik dus niet waarom de cpu steenkoud blijft bij 9*133.
Greetz
DUH, je moet natuurlijk wel de l1 bruggen sluiten! DUH!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op maandag 13 augustus 2001 12:24 schreef -OverSoft- het volgende:

[..]

DUH, je moet natuurlijk wel de l1 bruggen sluiten! DUH!
Ja ja zeker bij een T-bird 1,2 (die is al unlocked)
n00p!! ik ben geen leek hoor |:(

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:31

freshy98

Atari

Ik had ff geen zin om alles helemaal door te lezen, maar ik weet dat wanneer je je CMOS cleared d.m.v. de jumper en die weer terug zet het meestal een tijdje duurt voor ie weer gaat booten. Kweenie precies waarom, maar goed. Heb dit nl. zelf al een aantal keer meegemaakt, en meestal na een uur maximaal ofzo zou ie toch wel weer moeten booten.

[A] Moon 4K Ultra HD: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337998

Verwijderd

Topicstarter
Speedy-J zei het volgende:

Greetz
Je moet ook niet in je BIOS de FSB tot 132MHz gaan verhogen! Je moet een jumper van je mobo afhalen. Vlak onder je DIMM banken zit een 100/133MHz DRAM Clock jumper. Als je deze er vanaf haalt, zal de FSB op 133MHz gaan lopen, die je eventueel nog kunt verhogen in je bios. Vóór je dit doet moet je echter wel de multiplier van je 1.2GHz Athlon op 9.0 zetten. Als je na het verwijderen van de jumper de stroom er weer opzet, zal je proc. op 9.0 x 133 = 1200MHz lopen. :)

P.S. Sorry voor late reply, druk druk druk.. ;)

Verwijderd

Heh ik wou al een brul geven dat 4 rode lampjes een dode proc betekent...
Maargoed,hij doet het weer...
Je kan trouwens uptodate handleidingen voor je mobo dl'en op de site van MSI...
moet je eens kijken of die wel klopt :)

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 13:00 schreef Tom Weustink het volgende:
ik weet dat wanneer je je CMOS cleared d.m.v. de jumper en die weer terug zet het meestal een tijdje duurt voor ie weer gaat booten. Kweenie precies waarom, maar goed.
Dat komt door condensatortjes die ff leeg moeten lopen :)

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 08:16 schreef CiPHER het volgende:

Nou Gecondoleerd dan
heb je weer een goed excuus om hem weer lekker te upgraden ;)

• happy3736
Op donderdag 16 augustus 2001 06:51 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

Nou Gecondoleerd dan
heb je weer een goed excuus om hem weer lekker te upgraden ;)
hij werkte alweer staat ook op de vorige bladzijde :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 06:53 schreef happy3736 het volgende:

hij werkte alweer staat ook op de vorige bladzijde :)
Ja, maar ik blijf me aan die fout in de manual ergeren! Best een grove fout, ze hadden ook alle tijd de manual te wijzigen.. niet gedaan. En dit voor misschien het meest verkochte KT133A SocketA mobo! |:(

Maar perfectionisme kom je zelden voor bij Taiwanezen. Maar ze doen verder wel goed werk. :)

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:31

freshy98

Atari

Op donderdag 16 augustus 2001 05:46 schreef I.M.Weasel het volgende:

[..]

Dat komt door condensatortjes die ff leeg moeten lopen :)
I are knowing that! ;) Daar doelde ik dus ook op.

[A] Moon 4K Ultra HD: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337998

Pagina: 1