Free inductie kookplaten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie91
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-11-2024
Hallo Allemaal,

Hebben jullie ervaring met free inductie kookplaten? Ze zien er erg fancy uit maar werkt het ook echt? Zijn er nadelen aan? Gaggenau, Siemens en Miele bieden ze aan waarbij er een enorm prijsverschil zit tussen Miele en de andere 2. Ben voornamelijk opzoek naar mensen die ze hebben er wat van vinden.

Onze keukenzaak zegt dat Gaggenau niet een chille fabrikant is zodra iets het niet doet. Dus op basis daarvan staat die voor mij al wat achter. Maar de Siemens is duizend duur en de Miele lijkt een kleiner oppervlak te hebben omdat het "maar" 38 cm hoog is. Keuzes Keuzes..

Iemand met een goede mening?
Alvast bedankt

https://www.siemens-home....734/Togglebox=-209429152/

https://www.miele.nl/c/ko...=11205690&name=KM_7897_FL

https://www.gaggenau.com/...7009254/Tabs=tab-5800533/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-04 21:23

Freakie1NL

Grote Baas

Misschien moet je je vraag even anders stellen. Free Inductie kookplaten zegt mij namelijk helemaal niets. Gezien het gebrek aan reactie ben ik waarschijnlijk niet de enige.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Inberdaad, veel slechter geschreven kan je een vraag niet stellen.....

Maar vooruit. Het gaat hier dus over een inductiekookplaat met een flexibele indeling. M.a.w. je hoeft je pan niet in een specifiek gebied te zetten maar de gehele plaat is flexibel te gebruiken. Werkt prima maar is ook een beetje een gimmick. De gewone kookplaten werken ook goed en je hebt in de praktijk zelden behoefte aan een flexibele plaatsing van je pannen.

Een beetje elke wat betere kookplaat heeft al zones met verschillende grootes en/of de mogelijkheid 2 zones te koppelen. Meer heb je in de praktijk niet of hoogst zelden nodig. Ook alleen maar een beetje nuttig bij de grotere platen en dan kun je al pannen genoeg kwijt, de flexibele platen hebben vaak hetzelfde maximum.

En wat betreft de merken... tja, als een keukenzaak iets roept over een "chille fabrikant" dan moet je niet weglopen maar wegrennen ;-). En de keukenzaak is verantwoordelijk voor de garantie, niemand anders.

[ Voor 3% gewijzigd door Yowzawood op 30-10-2020 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Freakie1NL schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:10:
Misschien moet je je vraag even ander stellen. Free Inductie kookplaten zegt mij namelijk helemaal niets. Gezien het gebrek aan reactie ben ik waarschijnlijk niet de enige.
Ik zou ook liever wat meer betalen. Het hoeft ook geen Miele te zijn, maar wel een bekend merk. Het wordt toch dagelijks gebruikt en ingebouwd in je aanrechtblad en geeft een hoop gedoe als het voortijdig kapot gaat.

Desnoods Ikea ofzo (dat is Wirlpool) als het goedkoper moet.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 30-10-2020 15:39 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMolT.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:21
Wij hebben een kookplaat waarbij dit deels het geval is, wat ik vooral merk is dat de coils eronder toch op specifieke plekken zitten en je de pan toch op een specifieke plek moet zetten omdat anders de coil niet geactiveerd wordt. Ik heb alleen geen ervaring met een volledig vrije plaat, maar ook daar zal zoiets spelen verwacht ik.
Wij hebben 2,5 jaar terug besloten om niet het extra geld uit te geven hiervoor.

Verder kan ik zeggen dat wij Neff apparatuur hebben (onderdeel van BSH-Group net als Siemens, Bosch en Gaggenau), onlangs hadden wij onze stoomoven stuk (achterkant compleet door geroest). Deze is (buiten de garantie) kostenloos, binnen 2 weken vervangen door een nieuwe variant.
De nieuwe versie had nu zelfs wifi (home connect), iets dat er voorheen niet op zat.

Ze zijn eerder ook al een keer wezen kijken, toen was er een ander probleem (wat achteraf in het stroomnetwerk zat), maar ook daar waren ze binnen een paar weken langs geweest en hebben ze actief meegedacht.

Oftewel, ik ben erg goed te spreken over de service van BSH :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
DeMolT. schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:47:
Wij hebben een kookplaat waarbij dit deels het geval is, wat ik vooral merk is dat de coils eronder toch op specifieke plekken zitten en je de pan toch op een specifieke plek moet zetten omdat anders de coil niet geactiveerd wordt. Ik heb alleen geen ervaring met een volledig vrije plaat, maar ook daar zal zoiets spelen verwacht ik.
Dus niet, aan foute verwachtingen hebben mensen niet zoveel...... de plaatsing van je pannen is echt vrij (binnen de grote zone of zones).

Gewoon veel kleine coils die in groepen schakelen zoals dit: YouTube: Siemens' 80cm premium free induction cook top - Appliances Online

Alleen in de praktijk voor de meesten nogal zinloos.

[ Voor 25% gewijzigd door Yowzawood op 30-10-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-04 21:23

Freakie1NL

Grote Baas

Marzman schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:38:
[...]

Ik zou ook liever wat meer betalen. Het hoeft ook geen Miele te zijn, maar wel een bekend merk. Het wordt toch dagelijks gebruikt en ingebouwd in je aanrechtblad en geeft een hoop gedoe als het voortijdig kapot gaat.

Waarom citeer je mij hier?

Ben het overigens wel met je eens. Dit jaar overgestapt naar inductie. Hoewel ik in de keuken alles van Siemens wil (Miele is way overrated, been there done that) voor kookplaat voor AEG gekozen. Die maken ze m.i. net even wat strakker. Met mooi TFT scherm, want inderdaad moet jaaarreeen meegaan.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMolT.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:21
Yowzawood schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:09:
[...]

Dus niet, aan foute verwachtingen hebben mensen niet zoveel...... de plaatsing van je pannen is echt vrij (binnen de grote zone of zones).

Gewoon veel kleine coils die in groepen schakelen zoals dit: YouTube: Siemens' 80cm premium free induction cook top - Appliances Online

Alleen in de praktijk voor de meesten nogal zinloos.
Ziet er niet uit als kleine coils...maar goed de conclusie die we trekken is hetzelfde...waarschijnlijk zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie91
Freakie1NL schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:10:
Misschien moet je je vraag even anders stellen. Free Inductie kookplaten zegt mij namelijk helemaal niets. Gezien het gebrek aan reactie ben ik waarschijnlijk niet de enige.
Yowzawood schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:36:
Inberdaad, veel slechter geschreven kan je een vraag niet stellen.....

Maar vooruit. Het gaat hier dus over een inductiekookplaat met een flexibele indeling. M.a.w. je hoeft je pan niet in een specifiek gebied te zetten maar de gehele plaat is flexibel te gebruiken. Werkt prima maar is ook een beetje een gimmick. De gewone kookplaten werken ook goed en je hebt in de praktijk zelden behoefte aan een flexibele plaatsing van je pannen.

Een beetje elke wat betere kookplaat heeft al zones met verschillende grootes en/of de mogelijkheid 2 zones te koppelen. Meer heb je in de praktijk niet of hoogst zelden nodig. Ook alleen maar een beetje nuttig bij de grotere platen en dan kun je al pannen genoeg kwijt, de flexibele platen hebben vaak hetzelfde maximum.

En wat betreft de merken... tja, als een keukenzaak iets roept over een "chille fabrikant" dan moet je niet weglopen maar wegrennen ;-). En de keukenzaak is verantwoordelijk voor de garantie, niemand anders.
Sorry voor mijn slechte vraagstelling. Mijn vriend wil graag een free inductie kookplaat, en ik kan weinig vergelijkingen of info erover vinden behalve van de desbetreffende aanbieder. Dus ik dacht misschien heeft hier iemand er ervaring mee en kan ik op basis daarvan wat meer en beeld krijgen over de zin/onzin ervan.

De chille kookplaat is ook meer in mijn woorden. Hij vertelde dat hij de Gaggenau kookplaat niet graag verkocht omdat hij een aantal keren bij een klant er gedoe mee had gehad wat ze niet goed oplosten.
[...]

De Miele is in dit geval de goedkopere voor 2949,- tegenover 5769,- en 5000,- bij de andere fabrikanten.

Maar wat ik tot nu toe lees is dus, leuk idee, maar voegt qua dagelijkse bezigheden weinig toe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Voor die €2000 die de EZ977KZY1E extra kost tov een EH975LVC1E ben ik best bereid wat beter te kijken waar ik mijn pan neerzet en heb ik direct een 11,1 kW plaat ipv een 7,4 kW plaat.

En nee, ik zet geen braadschalen op m'n kookplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
In onze keuken zit de voorloper de onderstaande link. Voordeel vind ik dat je met drie pannen naast elkaar kunt koken door de buitenste pannen in het midden van de zone te zetten. En als je het een keer nodig hebt dan kan je er max 5 pannen op kwijt. En je kunt er nog een speciale grillplaat of teppanyaki plaat voor kopen die de hele zone beslaat. Slider werkt soms beetje onhandig omdat je de rechter en midden zone met dezelfde slider bedient. Kijk ook even naar de aansluitwaarde. Bij ons lag er al een 11,1kW aansluiting, waardoor de keuze snel gemaakt was om voor 11,1 te kiezen ipv 7,4.

Ben het overigens met de rest hier eens dat vrije zone keuze er mooi uitziet, maar vooral in je hoofd een voordeel is wat je in de praktijk nauwelijks voordeel biedt.

https://www.siemens-home....ctiekookplaten/EX977LVV5E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
[...]

Ik heb gewoon een Ikea kookplaat. 80cm breed ofzo, 4 identieke kookzones (elke pan past dus overal, geen gezeik met grote en kleine pannen) allen met powerboost. Superding. Was toen afgeprijsd van 699,- voor 499,-

Draait nu al 10 jaar volledig probleemloos.

Mocht hij ermee ophouden is hij binnen 10 minuten verwijderd. Mocht dan blijken dat ik hem niet kan repareren zit er in notime een andere in.

Ga voor jezelf eens even na: Er zijn 1 pits inductieplaatjes te koop voor 40,- incl. BTW. En die werken gewoon goed. Neem er 4 en leg er als fabrikant een grotere glasplaat op. Dan kom je op een totaalplaatje van pakweg 200,-

Vermenigvuldig dat met 5 ivm 'kwaliteitseisen' en andere features, en een goede kookplaat hoeft (incl. het extra geld wat je betaald voor de merknaam) echt niet meer dan 1000,- te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie91
En waarom zou je eerder een 11,1 kiezen ipv 7,4? Hoe meer kW hoe sneller water kookt?

@SnelheidsDuivel Die in jou link hebben we op dit moment in de offerte zitten inderdaad, dus als het niet een free inductie wordt dan wordt het die :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
Birdie91 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:19:
En waarom zou je eerder een 11,1 kiezen ipv 7,4? Hoe meer kW hoe sneller water kookt?

@SnelheidsDuivel Die in jou link hebben we op dit moment in de offerte zitten inderdaad, dus als het niet een free inductie wordt dan wordt het die :)
Bij ons lag er al een 11,1kW (3-fase) aansluiting en ik wist niet zeker of die zomaar omgezet kon worden naar 7,4kW en met max 5 pannen tegelijkertijd leek me een beetje extra vermogen geen kwaad kunnen. We zijn super tevreden met inductie en ‘opliggende’ plaat blijft mijns inziens ook mooier dan gekitte plaat in blad. En is daarnaast makkelijker te vervangen. Mainboard is bij ons keer kapot gegaan (enkele knopjes werkten niet meer) en is toen binnen paar dagen kosteloos vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04 23:16
Misschien is het inmiddels weet anders maar een jaar of 5 geleden heb ik ook gekeken naar deze inductie variant. Die van Siemens vond ik toen lastiger te bedienen dan hun niet-free variant en daarom toch maar voor die laatste gegaan.

Wellicht de moeite waard om mee te nemen in je overweging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:08

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Van de “grote vijf” in je keuken is je kookplaat misschien nog wel het gemakkelijkst te vervangen. Mits dezelfde stroomafsluiting. Maar daar kan je op shoppen :)

Trek je la onder je kookplaat FF open , steek je hand onder de kookplaat en duw naar boven en wees verrast ;)

[ Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 31-10-2020 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Birdie91 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:19:
Met 7,4 kW plaat heb je met 2 grote pannen op boost al het vermogen al opgesnoept. Veelal is het ook maar 1 pit 'per zone' in de boost en dan de andere pit in die zone uit. Als je toch al 3x25A hebt is het een nobrainer om de 11 kW variant te doen.

Maar ik zie het meer als gunstige bijkomstigheid bij het €2000 in de pocket houden.

Alhowel de voorloper EH975SK11E tenminste nog wel vijf sliders had. Maar daar ben ik al aan gewend door een 4-pitter met 1 slider.

[ Voor 19% gewijzigd door kabeltjekabel op 31-10-2020 22:07 ]

Pagina: 1