LG 70UN71006LA - 70 inch voor 650 euro. Is het wat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-01 22:41
Goedemiddag,

Ik was van plan een basis uhd toestel van 65 inch aan te schaffen, totdat ik de lg70un7100la tegenkwam.

Ik wil rond de 600,- euro uitgegeven. Dus dan kom je bij de basic Lg's en Samsungs terecht.

Ik denk dat dat voor mij wel oke is. Ik zeg dit omdat ik niet zo'n fanatieke filmkijker of gamer ben. Tv kijken en YouTube, thats it.
De interface e.d. boeit ook niet omdat ik de formuler z8 gebruik om tv via iptv te kijken. Daar zit dan ook alles op. Youtube, kodi enz..

pricewatch: LG 70UN71006LA Zwart

Ik kom van een Samsung ue46es6710 100hz. Prima beeld maar 2012/13. Hij is verkocht dus zit al een week zonder tv. 😁

Ik kan tot black friday wachten, no problem. Zou ik een 70 inch voor deze prijs kunnen krijgen op die dag? (Geen glazen bol ,maar uit ervaring van voorgaande jaren)
Voor mijn doeleinden, zou dit prima zijn ?

Mijn dank is groot

Beste antwoord (via Badr op 29-10-2020 17:40)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Badr De 65" heeft wel 4k-IPS https://www.lg.com/nl/televisies/lg-65un71006lb#pdp_where

Ik zou zelf 55" kiezen als je van 43" komt

[ Voor 20% gewijzigd door Hackus op 29-10-2020 17:41 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

van 46" naar 70 " ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:36
Voor jouw doeleinden zal het prima zijn, je hebt geen specifieke of lastige wensen.
Badr schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:39:
Ik wil rond de 600,- euro uitgegeven.

Ik zeg dit omdat ik niet zo'n fanatieke filmkijker of gamer ben. Tv kijken en YouTube, thats it.
De interface e.d. boeit ook niet omdat ik de formuler z8 gebruik om tv via iptv te kijken. Daar zit dan ook alles op. Youtube, kodi enz.."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:59
Ik zou zeggen kijk eens met keepa in de prijshistorie van Amazon.de. Dan kun je inschatten wat de aanbiedingen waren. Tweakers PW kan ook natuurlijk.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
Canonball, Nee idd geen speciale wensen. Groot en mooi beeld, enkel de dikte van de lg is wat aan dikke kant.

Crahsystor, hartelijk dank, ga ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
Vanwege verhuizing meer ruimte..👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
@Badr Aan de amazon prijshistorie heb je toch niks aangezien je die niet kan bestellen groter dan 43".
Eigenlijk zou je prima deze tv kunnen kopen voor dit bedrag, is gewoon veel scherm voor het geld. Ken zelf iemand met een 65" instapmodel van LG, eerst op misschien 2-2,5 meter (nu verder) en viel me eigenlijk best mee, met gewoon HD zenders is het prima te doen. 65" is wel een IPS paneel tegen de VA in de 70" dus hoe die met snelle beweging omgaat hoeft niet per se hetzelfde te zijn ...
IPTV is dan misschien wel een ander verhaal, dat beeld is gewoon niet zo goed als normale kabel-tv of officiële iptv van de provider.

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 28-10-2020 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
apis29 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:56:
@Badr Aan de amazon prijshistorie heb je toch niks aangezien je die niet kan bestellen groter dan 43".
Eigenlijk zou je prima deze tv kunnen kopen voor dit bedrag, is gewoon veel scherm voor het geld. Ken zelf iemand met een 65" instapmodel van LG, eerst op misschien 2-2,5 meter (nu verder) en viel me eigenlijk best mee, met gewoon HD zenders is het prima te doen. 65" is wel een IPS paneel tegen de VA in de 70" dus hoe die met snelle beweging omgaat hoeft niet per se hetzelfde te zijn ...
IPTV is dan misschien wel een ander verhaal, dat beeld is gewoon niet zo goed als normale kabel-tv of officiële iptv van de provider.
Bedankt voor je uitleg!
Ik heb afgelopen 7 jaar op 3 meter gezeten met 46 inch. Groot zat haha.
Nieuwe woning nieuwe kansen.

Je hebt grote kwaliteitsverschillen tussen iptv aanbieders, maar je hebt gelijk. Dreambox met schotel was nog het beste wat ik ooit heb gehad haha.

Ik dacht dat er in deze 70 ook een ips zat.. verkeerd gelezen denk ik. Is er zichtbaar verschil tussen die twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mxpxCJ_wz65wfkiIty_0QweCxLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YvRc4SRYDnNVdefYrxN1sM3S.jpg?f=fotoalbum_large

Ips staat er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
@Badr 70" IPS panelen bestaan simpelweg niet, zoveelste fout in de pricewatch ... (heb nu een verbetering doorgestuurd). Had dezelfde aanbieding eerst ook naar iemand doorgestuurd maar die heeft nog niet gehapt O-) . Kijkt nog op een 40" maar de laatste keer dat ik er was leek het net of die gekrompen was naar 32" :+ .
Zou kunnen dat er eenzelfde paneel in zit als bij de 50": https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/un6950

Kom toevallig dit filmpje tegen:

[ Voor 85% gewijzigd door apis29 op 28-10-2020 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
apis29 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:34:
@Badr 70" IPS panelen bestaan simpelweg niet, zoveelste fout in de pricewatch ... (heb nu een verbetering doorgestuurd). Had dezelfde aanbieding eerst ook naar iemand doorgestuurd maar die heeft nog niet gehapt O-) . Kijkt nog op een 40" maar de laatste keer dat ik er was leek het net of die gekrompen was naar 32" :+ .
Zou kunnen dat er eenzelfde paneel in zit als bij de 50": https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/un6950

Kom toevallig dit filmpje tegen:

[YouTube: LG 70UM7100 VA PANEL LG 75UM7110 IPS PANEL]
Hahahaa, die 70" naast die 75" in dat filmpje lijkt ook klein. Het wennen aan een groot scherm gaat snel.
Ik wil hem wel bestellen alvast ,maar ben bang dat hij over een paar weken met black friday nog goedkoper is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Zijn 'voorloper' (UM) had een paneel van Sharp met RGB sub-pixel layout. Ik verwacht dat ze hetzelfde paneel in dit model gebruiken.
Badr schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:04:
[...]

Ik wil hem wel bestellen alvast ,maar ben bang dat hij over een paar weken met black friday nog goedkoper is..
70'' is een niche formaat en €649,- is al een best scherpe prijs. MM hanteert €749,- als normale prijs en CB zo te zien €899,- Ik gok dat 'ie met BF niet (heel) veel goedkoper zal worden. Dat gezegd hebbende deze is bij de buren €613 geweest.

Houd er wel rekening mee dat iptv en de bewegingsscherpte kan tegenvallen met dit formaat (afhankelijk ook van de kijkafstand). Goede kwaliteit content in sdr zal er wel goed uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
benbaba schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:00:
[...]

Zijn 'voorloper' (UM) had een paneel van Sharp met RGB sub-pixel layout. Ik verwacht dat ze hetzelfde paneel in dit model gebruiken.
[...]

70'' is een niche formaat en €649,- is al een best scherpe prijs. MM hanteert €749,- als normale prijs en CB zo te zien €899,- Ik gok dat 'ie met BF niet (heel) veel goedkoper zal worden. Dat gezegd hebbende deze is bij de buren €613 geweest.

Houd er wel rekening mee dat iptv en de bewegingsscherpte kan tegenvallen met dit formaat (afhankelijk ook van de kijkafstand). Goede kwaliteit content in sdr zal er wel goed uit zien.
613 wow. Ik denk dat ik toch even wacht op black friday, wellicht gaat er een zaak gek doen met Qled of de nano 65" .. Bij de buren kijken ga ik ook wat vaker doen. Tnx.

Hmm, Mijn iptv met formuler z8 kastje is altijd zo mooi (dacht ik ) . Met 46 inch that is..

Misschien toch bij max 65" houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Badr schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:20:
[...]

613 wow. Ik denk dat ik toch even wacht op black friday, wellicht gaat er een zaak gek doen met Qled of de nano 65" .. Bij de buren kijken ga ik ook wat vaker doen. Tnx.

Hmm, Mijn iptv met formuler z8 kastje is altijd zo mooi (dacht ik ) . Met 46 inch that is..

Misschien toch bij max 65" houden..
Voor VA moet je dan bij Hisense of TCL zijn en inderdaad een QLED. LG gebruikt eigen IPS panelen bij 65 inch. Je tv was een stuk kleiner en er vond upscaling plaats naar 1080p. Dat zal dan naar 2160p moeten wat altijd ten koste gaat van een beetje kwaliteit. Hoeft overigens geen probleem te zijn maar is afhankelijk van het bronmateriaal en je kijkafstand. Kwestie van uitproberen, voorkeur en verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
benbaba schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:00:
[...]

Ergens bewijs van te vinden? 70" is overigens niet meer exclusief Sharp territorium, in Philips 70" modellen zit vrijwel net zo'n paneel als in die 50" LG (ben de naam even kwijt maar het hoorde bij de TP Vision groep waar de panelen door gemaakt worden in 43, 50, 58 en 70")
Volgens de 'lettercodes' zie ik idd een M bij de 70UM7100 (niet deze M maar die in de volledige modelnaam) en bij die 50" op Rtings en andere LG modellen met 50" een L.

Dat iptv is toch gewoon 1080i (of 720p) al zitten er vast ook sd kanalen tussen. Heb het wel eens in actie gezien maar op een stuk kleinere tv idd. Upscaling factor moet ook niet zo zwaar aan getild worden bij een fatsoenlijke kijkafstand zoals hier met 3-3,5 meter, volgens de pixelpeep chart zou je met een 70" op 1.35m moeten zitten om de individuele pixels te kunnen onderscheiden. Bij 3-3.5m zit je gewoon in 1080 gebied en qua 'field of view' nog onder de 30 graden https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship

€649 is idd gewoon echt een goede prijs al maar zal best nog een keer voorbij komen. De genoemde 70UM7100 voorganger is iig nooit goedkoper geweest aan de prijshistorie daarvan te zien ... (en met Duitsland vergelijken ga je nooit vrolijk van worden, tenzij je een beetje in de buurt van de grens woont natuurlijk).

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 29-10-2020 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Je komt van een 100hz tv en zou nu naar een 70” gaan voor die prijs. Ik hoop echt dat je niet teveel verwacht van het beeld... Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
stevenleemans schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 07:32:
Je komt van een 100hz tv en zou nu naar een 70” gaan voor die prijs. Ik hoop echt dat je niet teveel verwacht van het beeld... Succes!
Daar maak ik mij ook zorgen over haha. Bij mijn schoonouders een samsung 55" geïnstalleerd met tmobile tv box. Ik schrok me rot van het kwaliteitsverschil tussen mijn tv en een nieuwe 55 ".
Daarom mischien toch indimmen en max 65" gaan.

Apis29,
Voornamelijk hd kanalen tenzij je veel Marokkaans/Turkse kanalen kijkt, dan heb je echt sd. Npo, canal +, espn enz allemaal hd. Ik ben echt zeer tevreden met iptv van de locale Marokkaanse satalietboer.

De kijkafstand zit wel goed bij mij.

BenBaba, tnx ! Ik ben zoals meeste mensen een beetje huiverig om merken te kopen buiten de grote drie. Het is idd een kwestie van proberen. Vaak kan je hem nog voor de 30 dagen terugsturen.

pricewatch: Samsung TU7172 65" (buitenlands model) Zwart

Zouden jullie eerders voor deze gaan of die 70 van lg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
apis29 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 02:19:
[...]

Ergens bewijs van te vinden? 70" is overigens niet meer exclusief Sharp territorium, in Philips 70" modellen zit vrijwel net zo'n paneel als in die 50" LG (ben de naam even kwijt maar het hoorde bij de TP Vision groep waar de panelen door gemaakt worden in 43, 50, 58 en 70")
Volgens de 'lettercodes' zie ik idd een M bij de 70UM7100 (niet deze M maar die in de volledige modelnaam) en bij die 50" op Rtings en andere LG modellen met 50" een L.
Geen pixel foto, maar een bewering van een Poolse tv-redacteur/tester. Het overgrote deel van 70'' panelen komt van Foxconn waar Sakai Display en Sharp onder vallen. Daarnaast heb je nog het Chinese CEC Panda welke wel een BGR structuur gebruiken: vermoedelijk ook in de 70pus7xx. Jij doelt denk ik op Innolux, maar die maken geen 70'' panelen.
Badr schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:19:
[...]

Daarom mischien toch indimmen en max 65" gaan.
BenBaba, tnx ! Ik ben zoals meeste mensen een beetje huiverig om merken te kopen buiten de grote drie. Het is idd een kwestie van proberen. Vaak kan je hem nog voor de 30 dagen terugsturen.
pricewatch: Samsung TU7172 65" (buitenlands model) Zwart
Zouden jullie eerders voor deze gaan of die 70 van lg?
Enigszins begrijpelijk, maar niet nodig. Hisense en TCL bieden, zeker in het instapsegment, veel waar voor je geld met dezelfde kwaliteit. Samsung is een gok wat paneel betreft totdat je bij de QLED modellen komt. Alles daaronder kan PLS of VA zijn afhankelijk van batch, zie bijv. hier. Hisense en TCL (en 70'') zijn zeker weten VA, maar zullen dezelfde beeldkwaliteit hebben als de eerder genoemde LG, enkel op een kleiner oppervlak. Als je betere motion wilt in dit segment ten koste van contrast moet je naar IPS modellen kijken van LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
benbaba schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:52:
[...]

Geen pixel foto, maar een bewering van een Poolse tv-redacteur/tester. Het overgrote deel van 70'' panelen komt van Foxconn waar Sakai Display en Sharp onder vallen. Daarnaast heb je nog het Chinese CEC Panda welke wel een BGR structuur gebruiken: vermoedelijk ook in de 70pus7xx. Jij doelt denk ik op Innolux, maar die maken geen 70'' panelen.
Uiteraard geen Innolux aangezien ze ook geen 43" panelen maken, het was CHOT (die Poolse site raadpleeg ik idd ook altijd, daar kan je ook een recente 70" Philips vinden met duidelijk geen Sharp paneel; edit²: hier een 70" Philips https://www.ebay.co.uk/it...0273d8:g:5ZUAAOSwl5hfOtwU)
De 70" LG van vorig jaar zal vast nog een Sharp zijn ja, 60" versie bestond ook nog maar aangezien er in die van dit jaar al CHOT verschijnen in iig de 50" kan het mogelijk ook voor de 70" gaan gelden.

Edit: was alweer een tijd geleden dat ik het op AV Forums had gepost, dan was 43" al dan niet van een ander (al lijkt dit https://ultrahd.su/tv/philips/43pus7805-obzor.html precies op https://geex.x-kom.pl/rec...izora-4k-z-duzym-ekranem/ en https://www.lesnumeriques...8pus7304-p50735/test.html https://www.ebay.co.uk/it...02533e:g:2xMAAOSw3ZRfOtom
Denk dat het vorig jaar in de 7303 alweer nog van AUO was de 43" in de eerst batch 7304)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljWG89kCtSOnTtKrC1SpL8IRjQk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rwpYII1Lz8AieZdYevcsUQtN.jpg?f=user_large

[ Voor 43% gewijzigd door apis29 op 29-10-2020 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
benbaba schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:52:
[...]

[...]

Enigszins begrijpelijk, maar niet nodig. Hisense en TCL bieden, zeker in het instapsegment, veel waar voor je geld met dezelfde kwaliteit. Samsung is een gok wat paneel betreft totdat je bij de QLED modellen komt. Alles daaronder kan PLS of VA zijn afhankelijk van batch, zie bijv. hier. Hisense en TCL (en 70'') zijn zeker weten VA, maar zullen dezelfde beeldkwaliteit hebben als de eerder genoemde LG, enkel op een kleiner oppervlak. Als je betere motion wilt in dit segment ten koste van contrast moet je naar IPS modellen kijken van LG.
Ik heb de linkjes bekeken en wat verder gaan zoeken.
Door leden als jullie hou ik zo van tweakers.
Maar, op een geveven moment ga je een hele andere keus maken, zoals ik nu denk ik ga doen.
Bij foka staat een hisense Oled 55" voor 999,-. Bf dagen hoop ik op 650 😁.
Of anders Qled van Samsung ivm paneel enzo bij witgoedoutlet met bf..
55 of max 65" maar met beter beeldscherm.
Ik weet dat jullie het met me eens zijn haha.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Badr De 65" heeft wel 4k-IPS https://www.lg.com/nl/televisies/lg-65un71006lb#pdp_where

Ik zou zelf 55" kiezen als je van 43" komt

[ Voor 20% gewijzigd door Hackus op 29-10-2020 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-05 21:51
Badr schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:33:
[...]
Bij foka staat een hisense Oled 55" voor 999,-. Bf dagen hoop ik op 650 😁.
Ik hoop dat dit een grapje is? BF is in Nederland vooral heeeeeeel veel marketing en weinig daadwerkelijk goede aanbiedingen zoals in de VS. Wil je een nieuwe tv, dan kan je die imho net zo goed nu kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
Brammos85 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:43:
[...]

Ik hoop dat dit een grapje is? BF is in Nederland vooral heeeeeeel veel marketing en weinig daadwerkelijk goede aanbiedingen zoals in de VS. Wil je een nieuwe tv, dan kan je die imho net zo goed nu kopen.
Deels..
Niemand kent dit merk in Nederland. Willen ze enigszins concurreren met lg , samsung e.d. dan moeten ze stunten! Haha.
Je weet nooit wat je tegenkomt, al is het een meier minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-05 22:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Droomt u gerust verder!

Televisies zijn momenteel niet aan te slepen, er is dan ook geen enkele noodzaak om ze zwaar onder de prijs te verkopen. Uiteraard zullen winkels op Black Friday om aan het festijn mee te doen de prijs een paar tientjes lager zetten dan de dagen ervoor (wellicht verhogen ze 3 weken van te voren eerst), maar op significante kortingen hoef je echt niet te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Badr schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:35:
Canonball, Nee idd geen speciale wensen. Groot en mooi beeld, enkel de dikte van de lg is wat aan dikke kant.

Crahsystor, hartelijk dank, ga ik doen!
Voor dit bedrag koop je geen 70" met mooi beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:33:
[...]

Voor dit bedrag koop je geen 70" met mooi beeld.
Een goed basis paneel en goed beeldmateriaal krijg je prima beeld mee met een instapper (met VA paneel); ... uiteraard niet voor HDR.

@Badr Die Hisense komt echt niet in de buurt van de €650. €999 is al 300 goedkoper dan de meeste andere aanbieders op het moment die nog aan de adviesprijs zitten, de lage adviesprijs van €1299 is al hun 'actie' om met de prijs op te vallen. Misschien dat richting de 900 er nog in zit maar kan ook zo maar pas volgend jaar gebeuren als de nieuwe modellen komen.
Ja ESPN en zo zag er nog wel aardig uit maar ze hadden het ook voor de Aziatische zenders, en sommigen leken net wat je met een webstream gratis kan kijken :/ (ik zat wel op 1-1,5 meter toen, tv zal iets van 43" zijn geweest).
Die naar een 65" waren gegaan kwamen overigens ook van een 40" af om aan te sluiten bij hieronder.

Misschien nog hier rondspeuren naar de ervaringen met de Philips 70" (had er daar wel een paar voorbij zien komen) https://www.avforums.com/...t-pus8505.2290249/page-43

[ Voor 62% gewijzigd door apis29 op 30-10-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 13:11
Ben zelf van 47 naar 82 gegaan, begrijp niet precies hoe de stap 'te groot' kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

apis29 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:53:
[...]

Een goed basis paneel en goed beeldmateriaal krijg je prima beeld mee met een instapper (met VA paneel); ... uiteraard niet voor HDR.
Wij hebben blijkbaar andere standaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
apis29 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:53:
[...]

@Badr Die Hisense komt echt niet in de buurt van de €650. €999 is al 300 goedkoper dan de meeste andere aanbieders op het moment die nog aan de adviesprijs zitten, de lage adviesprijs van €1299 is al hun 'actie' om met de prijs op te vallen. Misschien dat richting de 900 er nog in zit maar kan ook zo maar pas volgend jaar gebeuren als de nieuwe modellen komen.
Ja ESPN en zo zag er nog wel aardig uit maar ze hadden het ook voor de Aziatische zenders, en sommigen leken net wat je met een webstream gratis kan kijken :/ (ik zat wel op 1-1,5 meter toen, tv zal iets van 43" zijn geweest).
Die naar een 65" waren gegaan kwamen overigens ook van een 40" af om aan te sluiten bij hieronder.

Misschien nog hier rondspeuren naar de ervaringen met de Philips 70" (had er daar wel een paar voorbij zien komen) https://www.avforums.com/...t-pus8505.2290249/page-43
Duidelijk, dan gewoon een uhd. Jammer ,dacht misschien een black friday corona editie dit jaar. Ik dacht misschien ietsje bijlappen en een basic oled kopen na wat lezen en zoeken..
Maar ik lees over inbranden of pixelgarantie bij kopen enz. 🥴
Plus ik heb vandaag echt ff naar een 55" en 65" gekeken die achter elkaar stonden. 65 of 70 it is!

Ik wil nogmaals enkel een tvvoor het beeld ivm formuler z8, dus slome apps van Philips boeit niet echt..
Ik ga mij ff inlezen over die philips van tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:40:
[...]

Wij hebben blijkbaar andere standaarden.
Of ik maak een onderscheid tussen goed en uitstekend ;) . Als je alle beeldverbeteraars uitzet zoals de 'experts' altijd aanraden blijft er uiteindelijk weinig over dan het paneel zelf, ook in de budget range zitten verborgen pareltjes. Komen uiteraard nog een paar zaken bij qua kleurafstellingsmogelijkheden en bewegingsinstellingen maar met een dure tv gaat iets als iptv er echt niet beter uitzien, zeker niet van zo'n kijkafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

apis29 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:01:
[...]

Of ik maak een onderscheid tussen goed en uitstekend ;) . Als je alle beeldverbeteraars uitzet zoals de 'experts' altijd aanraden blijft er uiteindelijk weinig over dan het paneel zelf, ook in de budget range zitten verborgen pareltjes. Komen uiteraard nog een paar zaken bij qua kleurafstellingsmogelijkheden en bewegingsinstellingen maar met een dure tv gaat iets als iptv er echt niet beter uitzien, zeker niet van zo'n kijkafstand.
De aangekaarte LG 70UN71006LA heeft bijvoorbeeld geen local dimming. Wat dus echt volkomen kansloos is als je donkere content kijkt of content die niet 16:9 is. Bij films zal je altijd dikke grijze balken hebben omdat dit scherm die niet kan dimmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:30:
[...]

De aangekaarte LG 70UN71006LA heeft bijvoorbeeld geen local dimming. Wat dus echt volkomen kansloos is als je donkere content kijkt of content die niet 16:9 is. Bij films zal je altijd dikke grijze balken hebben omdat dit scherm die niet kan dimmen.
Heb je de startpost wel gelezen waar de tv voor gebruikt wordt? Daarnaast valt dat met zwarte balken nog best mee met een VA paneel voor sdr, bij de juiste helderheid en wat bias light (echt in het donker merk je het wel ja, als je er echt recht voor zit nog enigszins oke). In een niet donkere kamer speelt het al helemaal een kleine rol, dan ga je geen 70" inruilen voor een 55" die nog duurder zijn ook.
En er zijn maar een handvol tv's met genoeg zones om specifiek de zwarte balken te dimmen. Bij Samsung krijg je er als bonus bij dat er details verdwijnen in het grensgebied en ondertitels in dat gebied ook te donker worden.
@Badr kleinere versie is er ook overigens om het veilig te spelen }) pricewatch: LG 60UN71006LB Zwart (laagste prijs zo te zien regelmatig rond de €550) of een 58" Panasonic, Philips of Samsung https://tweakers.net/tele...ELPQElHKTexAsgxMwByamtrAQ

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 31-10-2020 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
apis29 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:45:
[...]

Heb je de startpost wel gelezen waar de tv voor gebruikt wordt? Daarnaast valt dat met zwarte balken nog best mee met een VA paneel voor sdr, bij de juiste helderheid en wat bias light (echt in het donker merk je het wel ja, als je er echt recht voor zit nog enigszins oke). In een niet donkere kamer speelt het al helemaal een kleine rol, dan ga je geen 70" inruilen voor een 55" die nog duurder zijn ook.
En er zijn maar een handvol tv's met genoeg zones om specifiek de zwarte balken te dimmen. Bij Samsung krijg je er als bonus bij dat er details verdwijnen in het grensgebied en ondertitels in dat gebied ook te donker worden.
@Badr kleinere versie is er ook overigens om het veilig te spelen }) pricewatch: LG 60UN71006LB Zwart (laagste prijs zo te zien regelmatig rond de €550) of een 58" Panasonic, Philips of Samsung https://tweakers.net/tele...ELPQElHKTexAsgxMwByamtrAQ
Ik zat net naar een paar reviews van Rtings.com te kijken over de samsung tu7000 , 8000 serie en de Qled 60t...65" gewoon doen. Qua prijs zijn ze nu al redelijk haalbaar. Ik wacht toch op blackfriday . I.t.t. wat iedereen hier zegt, ik heb het gevoel dat ze een stuk goedkoper worden..😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
@Badr Black Friday in NL stelt echt niks voor maar er zullen best een paar modellen in de actie gaan. Anders nog wat wachten tot eind januari voor Mediamarkt BTW dagen waar de rest meestal ook in meegaat.
Maar op zich is dit wel het eerste jaar dat Amazon NL bestaat tijdens Black Friday dus die misschien in de gaten houden ... (bij hun eigen bedacht speciale dag van het jaar, Prime Day, viel de NL versie zwaar tegen in ieder geval een paar weken geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:13
Badr schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:39:
Goedemiddag,

Ik was van plan een basis uhd toestel van 65 inch aan te schaffen, totdat ik de lg70un7100la tegenkwam.

Ik wil rond de 600,- euro uitgegeven. Dus dan kom je bij de basic Lg's en Samsungs terecht.

Ik denk dat dat voor mij wel oke is. Ik zeg dit omdat ik niet zo'n fanatieke filmkijker of gamer ben. Tv kijken en YouTube, thats it.
De interface e.d. boeit ook niet omdat ik de formuler z8 gebruik om tv via iptv te kijken. Daar zit dan ook alles op. Youtube, kodi enz..

pricewatch: LG 70UN71006LA Zwart

Ik kom van een Samsung ue46es6710 100hz. Prima beeld maar 2012/13. Hij is verkocht dus zit al een week zonder tv. 😁

Ik kan tot black friday wachten, no problem. Zou ik een 70 inch voor deze prijs kunnen krijgen op die dag? (Geen glazen bol ,maar uit ervaring van voorgaande jaren)
Voor mijn doeleinden, zou dit prima zijn ?

Mijn dank is groot
nee
Pagina: 1