Vraag

• Joeri1980
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik zoek een nieuwe telefoon voor mijn moeder.
Ze heeft al jaren een Motorola G4 maar die is nu wel een beetje op. Aangezien ze er lang mee doet moet het toestel wel een beetje toekomstbestendig zijn, qua hardware en updates. Ze doet er geen spellen op, het gaat vooral om whatsapp, wat foto's en browsen. Een groot, en vrij helder scherm is wel zeer welkom.

Qua budget is de max €150.

Hierbinnen heb ik diverse modellen gevonden:

Xiaomi Redmi 9 - ik lees alleen veel over MIUI, dat die niet lekker werkt, erg aanwezig is, en veel bloatware en reclame bevat?

Xiaomi Redmi 9A - behoorlijke aanbieding direct bij Xiaomi maar zijn die paar tientjes voordeel wel wat t.o.v. wat krachtiger toestellen?

Xiaomi 7A - voor 69 echt een koopje, maar heb je er wel wat aan op de langere termijn?

Motorola G9 Play - dit zal bekend voor haar zijn, kale Android, maar hoe is het updatebeleid tegenwoordig?

Motorola One Macro - die camera doet er niet zo toe, maar misschien qua hardware en software een alternatief?

Nokia 2.4 en 3.4 - vroeger was ik groot fan van Nokia, maar hoe zijn ze nu? Updatebeleid lijkt prima. Verder zie ik enorm veel modellen in deze prijsrange naast deze twee. Nog een 'verborgen' juweeltje?

Samsung A10 en A20e - ik heb goede ervaringen met Samsung, maar alleen de S-serie. Deze A lijken wat 'ondergemotoriseerd' t.o.v. bovenstaande?

Andere alternatieven zijn natuurlijk welkom, ze is niet merkvast. Zolang het maar Android is met Play store.

Thanks alvast!

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Xiaomi levert redelijk lang updates met een scherpe prijs, en de bloatware, is een kwestie van goed instellen en eventueel wat uitschakelen, niet erger dan de bloatware op een Samsung.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:52

_Apache_

For life.

Heb hier nog een Huawei P10 lite liggen. Mag voor een zacht prijsje weg.
Doet het prima, maar mocht van de baas een nieuwe uitzoeken :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: Nokia 7.1 (3GB ram) Single Sim Blauw
pricewatch: Xiaomi Mi A3 64GB Blauw

zgn kale OS(oh buiten budget)

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 28-10-2020 17:10 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
iphone blijft de ideale moeder smartphone.

• Joeri1980
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-06-2024
swhnld schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:02:
Xiaomi levert redelijk lang updates met een scherpe prijs, en de bloatware, is een kwestie van goed instellen en eventueel wat uitschakelen, niet erger dan de bloatware op een Samsung.
Dat is goed nieuws, nog een aanrader binnen de Redmi modellen? Zijn bijvoorbeeld de 7A en 9A de moeite t.o.v. de reguliere 9?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:41
*excuses buiten prijs range.

Gebruik ook kimovil voor prijzen vergelijken van China webshops.

[ Voor 73% gewijzigd door 99ruud99 op 28-10-2020 18:12 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Joeri1980 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:06:
[...]

Dat is goed nieuws, nog een aanrader binnen de Redmi modellen? Zijn bijvoorbeeld de 7A en 9A de moeite t.o.v. de reguliere 9?
Google adviseerde momenteel minimaal 3 GB geheugen voor Android, en de 9a heeft maar 2 GB plus een veel mindere processor, dus ik zou gewoon voor de 9 gaan.
Pagina: 1