Interne blu-ray extern maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:02
Hoi allemaal,

Ik heb een mooie blu-ray brander/speler liggen die niet in mijn huidige PC past. Toch wil ik hier gebruik van maken. Is er een mogelijkheid om deze door middel van een kabeltje of iets dergelijks te verbinden met mijn pc?

Ik weet dat er behuizingen zijn om er een externe speler van te maken, maar het probleem is dat deze vaak te traag zijn (USB 2) en daarnaast ook nog eens slecht leverbaar. Mijn idee is dus om de speler door middel van een kabeltje te verbinden met mijn pc en dan kan ik de speler gewoon op de bovenkant van mijn kast leggen en alsnog gebruiken. De speler bevat gewoon sata aansluitingen overigens.

Moederbord huidige pc:

Gigabyte AORUS WIFI X570 PRO

SiberischeHusky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-04 13:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Ziet er mooi uit. Iemand enig idee of dat goed werkt?

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
CryptoNL schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:22:
[...]

Ziet er mooi uit. Iemand enig idee of dat goed werkt?
OWC is wel een bekend merk, zie niet in waarom het niet zou werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
418O2 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:23:
[...]

OWC is wel een bekend merk, zie niet in waarom het niet zou werken
Als ik Google op dit apparaat OWC Mercury Pro 5.25" Optical Drive External Enclosure dan zie je bij reviews wel wat opmerkingen betreffende het inpassen van de speler. Daar moet ik even goed naar kijken.

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Zeker, maar dit was een hele dure en die ga ik niet weggooien ;)

Is het overigens niet mogelijk om gewoon 2 sata kabels achterin de speler te prikken en hem te verbinden aan de achterkant van mijn pc?

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:01

br00ky

Moderator Harde Waren
CryptoNL schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:28:
[...]
Is het overigens niet mogelijk om gewoon 2 sata kabels achterin de speler te prikken en hem te verbinden aan de achterkant van mijn pc?
2 sata kabels? Welk model heb je? En welke case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
br00ky schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:47:
[...]

2 sata kabels? Welk model heb je? En welke case?
De bluray-speler zat in mijn vorige pc wel gewoon intern trouwens met 2 rode sata kabels verbonden, maar ik vraag mij dus af of je de speler dus ook aan de achterkant van je pc kunt verbinden. Immers heeft dit moederbord wel sata aansluitingen (zie specificaties pricewatch: Gigabyte Aorus X570 I PRO WIFI )

Op die manier kan ik de bluray-speler gewoon op de bovenkant van mijn pc leggen zeg maar.

Het is een LG MoDisc BD-Rom / DVD-RW speler. Modelnummer CH12NS30

SiberischeHusky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
CryptoNL schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:51:
[...]

De bluray-speler zat in mijn vorige pc wel gewoon intern trouwens met 2 rode sata kabels verbonden,
Ja een data en voedingskabel.
maar ik vraag mij dus af of je de speler dus ook aan de achterkant van je pc kunt verbinden. Immers heeft dit moederbord wel sata aansluitingen (zie specificaties pricewatch: Gigabyte Aorus X570 I PRO WIFI )
Maar niet aan de achterkant, dus moet je de interne header naar achter verbinden. Daar heb je wel oplossingen voor maar dan ben je wel erg omslachtig bezig.
Het is een LG MoDisc BD-Rom / DVD-RW speler. Modelnummer CH12NS30
Geen bijzonder model imo om dure toeren mee uit te gaan uithalen. Maar welke case heb je dan dat die er niet in past? Een zonder extern 5''25 slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
br00ky schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:01:
[...]

Ja een data en voedingskabel.

[...]

Maar niet aan de achterkant, dus moet je de interne header naar achter verbinden. Daar heb je wel oplossingen voor maar dan ben je wel erg omslachtig bezig.

[...]

Geen bijzonder model imo om dure toeren mee uit te gaan uithalen. Maar welke case heb je dan dat die er niet in past? Een zonder extern 5''25 slot?
Ik heb een hele kleine kast. Een NZXT H210 denk ik dat het is? Maar geen ruimte. Zit ook waterkoeling en een RTX 2070 SUPER in dus vandaar. Dan moet ik inderdaad voor zo'n externe case gaan denk ik.

Maar ik dacht altijd dat je zo'n speler dus 1 op 1 kon verbinden aan een van die aansluitingen aan de achterkant van je moederbord, maar dat is dus niet zo begrijp ik.

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
CryptoNL schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:07:
[...]

Maar ik dacht altijd dat je zo'n speler dus 1 op 1 kon verbinden aan een van die aansluitingen aan de achterkant van je moederbord, maar dat is dus niet zo begrijp ik.
Nope, tenzij je dus met interne of externe verloopjes aan de gang gaat.
Pagina: 1