Portable USB-C hub/dock

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-01 13:20
Hey,

net een nieuwe laptop bij de klant gekregen (HP EliteBook 830 G6), maar spijtig genoeg geen dockingstation.
Voor die laptop, maar ook toekomstige laptops zoek ik een USB hub of dock.
Dit om aan te sluiten thuis op mijn Dell schermen: P2421DC (via USB-C) en P2421D (via HDMI) en op andere plaatsen.

Vereisten:
- HDMI aansluiting (om P2421DC aan te sluiten)
- minstens 1 USB-C 'uitgang' (om P2421D aan te sluiten)
- minstens 2 USB-A aansluitingen (om toetsenbord en muis aan te sluiten)

Graag ook:
- power delivery over USB naar de computer toe vanaf het scherm
- netwerk poort
- full size SD kaart aansluiting
- (mini) DisplayPort aansluiting

Welke werken goed, welke zijn compatibel met veel devices?
Ik zie door de bomen het bos niet meer: zoveel hubs met gigantische prijsverschillen.

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De meeste van die docks zijn universeel en werken met DisplayLink technologie. Dat werkt onder windows 10 direct.
Heb zelf een Dell D6000 dock. Doet alles wat je wilt :)

Verder: welke dingen had je zelf al gevonden? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Chris_147
Bedankt, ik had eigenlijk iets meer portable in gedachte (en liefst iets minder duur, want over enkele jaren is dat ook weer outdated vrees ik)

Bvb:
i-tec USB-C Pocket Dock
i-tec USB-C Metal Nano -> deze lijkt me nog het meest aan mijn eisen te voldoen. Ik vraag me wel af of ik mijn monitor op de USB-C PD poort kan steken en zowel beeld binnenkrijgen en laptop kan laden.
i-tec USB-C 4K Mini Docking Station -> zelfde vraag.
i-tec USB-C Flat Docking Station -> deze lijkt me door de vorm ook zeer handig, maar zelfde vraag.
Sharkoon USB 3.0 Type C Combo Adapter

Geen idee waarom ik telkens op i-tec uitkom, die lijkt me het meest te bieden voor de juiste prijs. Maar geen ervaring met het merk.

[ Voor 12% gewijzigd door Chris_147 op 28-10-2020 14:10 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move OH -> CAA

(en aub een topic waarin je een vraag stelt als vraag- en niet discussietopic openen, pas ik ook aan)

Oslik blyat! Oslik!

• Chris_147
Ondertussen dus het i-tec USB-C Flat Docking Station gekocht, maar ik kan niet de laptop via het scherm laden.

Wat werkt:
- dock via USB-C aan laptop aansluiten en aan dock: monitor via HDMI, netwerk en toetsenbord/muis via USB dongle.

Wat werkt niet:
- 2e monitor via USB-C aan dock aansluiten. Geeft geen kick als ik hem aansluit op de USB-C DATA poort. Als ik hem aansluit via de USB-C PD poort, dan zegt Windows dat de computer niet genoeg stroom levert voor het USB device. Ook als ik de voeding van de laptop aansluit, maakt dit geen verschil.

Mijn monitor (Dell Dell P2421DC) zou 65W via de USB-C poort kunnen leveren.

Dus ik vermoed dat ik ofwel:
- externe voeding moet aansluiten. 5V, maar vermeld echter niet hoeveel Ampere.
- externe USB-C voeding moet aansluiten. Maar hoeveel moet dat dan zijn? En welke zijn goede? Ik neem aan dat als mijn monitor 65W kan leveren, dat de telefoon voedingen die ik heb liggen onvoldoende gaan zijn.

Het is ook niet zeker of de dock USB-C video die binnenkomt kan doorgeven naar USB-C en HDMI tegelijk.