Vraag

• Nevel3135
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-10-2020
Mijn vraag
.Weet iemand of het FB wachtwoord in de root staat?
ik ben mijn wachtwoord kwijt maar mijn telefoon maakt wel zelf verbinding dus het wachtwoord moet ergens geregistreerd staan. Als dit mogelijk is met welk programma kan ik dan de root bekijken??
graag een antwoord..

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via 13art op 28-10-2020 14:16)

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-11 21:19
Nevel3135 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:33:

ik ben mijn wachtwoord kwijt maar mijn telefoon maakt wel zelf verbinding dus het wachtwoord moet ergens geregistreerd staan.
Eh, nee. Dat is niet hoe sessions werken. Je wachtwoord staat _niet_ op je telefoon opgeslagen. Het enige wat er opgeslagen is, is een random gegenereerd session-token.

Als je je wachtwoord voor een dienst vergeten bent, gebruik je de optie "wachtwoord vergeten" om deze te resetten.

Alle reacties

• jack zomer
  • Niet online
Fb inloggen op de pc.
Knopje wachtwoord kwijt en een mailtje ontvangen.
Opnieuw inloggen met je nieuwe wachtwoord.

Maar op je vraag, geen idee.
Het idee alleen al lijkt me meer tijd te kosten dan wachtwoord herstel toepassen.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:32

Mavamaarten

Omdat het kan!

"in de root". Dat is volgens mij geen bestaand begrip. Ik kan je wel vertellen dat je facebook-wachtwoord nergens opgeslagen wordt in een formaat dat jij terug kan herleiden naar je wachtwoord.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Nevel3135
jack zomer schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:36:
Fb inloggen op de pc.
Knopje wachtwoord kwijt en een mailtje ontvangen.
Opnieuw inloggen met je nieuwe wachtwoord.

Maar op je vraag, geen idee.
Het idee alleen al lijkt me meer tijd te kosten dan wachtwoord herstel toepassen.
Gaat niet ik heb me geregistreed met tel nummer zonder email dus krijg geen knopje wachtwoord kwijt

• Nevel3135
Mavamaarten schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:37:
"in de root". Dat is volgens mij geen bestaand begrip. Ik kan je wel vertellen dat je facebook-wachtwoord nergens opgeslagen wordt in een formaat dat jij terug kan herleiden naar je wachtwoord.
De Root bestaat wel degelijk zowel in je computer als in je telefoon. Daar wordt informatie opgeslagen die belangrijk is om te kunnen werken.

• jack zomer
  • Niet online
Nevel3135 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:45:
[...]

Gaat niet ik heb me geregistreed met tel nummer zonder email dus krijg geen knopje wachtwoord kwijt
Misschien kan je hier wat mee

https://m.facebook.com/help/100530880039294?locale2=nl_NL

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Nevel3135 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:48:
[...]

De Root bestaat wel degelijk zowel in je computer als in je telefoon. Daar wordt informatie opgeslagen die belangrijk is om te kunnen werken.
Iets met een klepel en klok, maar goed, zoals hij al aangaf staat het sowieso niet plain text in een file/database. Zinloze zoektocht dus. Zal anders wel heel makkelijk zijn voor kwaadwillende om even al je wachtwoorden bij elkaar te pakken.

Default blanke hetero

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:11

13art

Moderator Mobile
Welkom op GoT, de vragen als je een topic start staan er niet voor niks. De vraag wat je zelf geprobeerd hebt heb je leeg gelaten. Dit is niet de bedoeling. Op GoT hanteren we, eerst zelf zoeken en proberen dan pas vragen. Graag dat dus aanvullen, anders gaat het topic dicht.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Nevel3135 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:48:
[...]

'de root' is gewoon bovenin de structuur zoals C:\... Ook Windows staat dus niet echt in de root maar in C:\Windows (hoewel de bootpartitie anders is) en hetzelfde zal bij iOS en Android het geval zijn, het is dus niet een digitale kast waar 'alles' staat. Komt van het Engels van 'wortel' oftewel de basis, net zoals een boom de basis heeft in zijn wortels is dat niet de plaats waar de boom zijn bladeren groeit...

Je hebt dan waarschijnlijk geen Facebook wachtwoord, het staat iig zeker niet op je telefoon. Ook op de Facebook servers zal het niet leesbaar staan maar gehasht (kan je niet zo terugdraaien naar een leesbaar wachtwoord). Je telefoon zal ergens een app-specifieke key hebben waarmee jouw telefoon op Facebook kan, die kan je niet zomaar uitlezen en vrijwel zeker niet hergebruiken voor andere telefoons/computers.

Je probleem is niet om een wachtwoord uit 'de root' te halen maar dat jouw account geen wachtwoord reset optie heeft, tijd om te proberen in contact met Facebook te komen ipv iets te proberen wat gewoonweg niet bestaat.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • Beste antwoord

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-11 21:19
Nevel3135 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:33:

ik ben mijn wachtwoord kwijt maar mijn telefoon maakt wel zelf verbinding dus het wachtwoord moet ergens geregistreerd staan.
Eh, nee. Dat is niet hoe sessions werken. Je wachtwoord staat _niet_ op je telefoon opgeslagen. Het enige wat er opgeslagen is, is een random gegenereerd session-token.

Als je je wachtwoord voor een dienst vergeten bent, gebruik je de optie "wachtwoord vergeten" om deze te resetten.

• Nevel3135
dat heb ik geprobeerd maar je houdt het niet voor mogelijk, ze vragen dan om eerst je wachtwoord in te vullen. bedankt voor het meedenken

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11 19:36
Als je telefoon nog inlogt. Kun je daarin niet een emailadres invoeren? Of kan dat niet in de app?

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Als ik op 'Facebook wachtwoord vergeten' zoek op Google is bij mij de eerste hit een optie om je wachtwoord te herstellen. Vul ik daar mijn nummer in kom ik gewoon verder.

Zucht...

• Nevel3135
13art schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:06:
[mbr] Welkom op GoT, de vragen als je een topic start staan er niet voor niks. De vraag wat je zelf geprobeerd hebt heb je leeg gelaten. Dit is niet de bedoeling. Op GoT hanteren we, eerst zelf zoeken en proberen dan pas vragen. Graag dat dus aanvullen, anders gaat het topic dicht. [/]
Hoe doe ik dat?

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:11

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Antwoord op de vraag is gegeven, wachtwoord is niet terug te vinden in de root. Wachtwoordherstel is de enige optie. Topic gaat dicht.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.