Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:41

joeri1

Cloud Engineer

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

Context:
Ik heb een nieuwe iPhone 11 van mijn werkgever welke een sim heeft van KPN (zakelijk) en een esim van Vodafone (privé). Hiervoor had ik een aparte telefoon (Android) voor de normale Vodafone sim.

Probleem:
Ik heb de normale sim om laten zetten naar een esim zodat ik de Android telefoon niet meer nodig heb. Activeren en instellen was zo gebeurd en data/bellen werken prima. Echter merkte ik dat sms'jes (voor 2FA, maar ook van vrienden als test) niet binnen kwamen, althans, na pak hem beet 15 minuten ontvang ik ze pas. Voor de KPN sim is dit geen probleem, sms'jes komen direct binnen.

Wat heb ik al gedaan?

[Zelf]
- esim verwijderd en opnieuw toegevoegd
- esim opnieuw aanmelden op Vodafone netwerk
- iPhone herstarten

[Vodafone chat]
Zij leken niet bekend met het probleem en konden ook geen problemen zien aan hun kant.

[Apple Support]
Uitzetten van de KPN sim, dit lijkt echter niks op te lossen. Ook Apple lijkt niet bekend met het probleem.

Iemand bekend met dit probleem?

Bedankt,

Joeri

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vadom
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 31-10-2020
Hi, ik ben daar zelf niet bekend mee. Wat ik zelf adviseer is om in de winkel even te vragen om een simwissel naar een fysieke simkaart. Test dan even of sms’jes wel binnenkomen. Vervolgens vraag je of de medewerker weer een simwissel kan doen naar een e-sim en test je weer de ontvangstsnelheid van sms’jes uit.

Ik kan uit ervaring vertellen dat een simwissel best wat rare foutjes kan verhelpen, omdat je dan opnieuw aangemeld wordt op het netwerk. Of dit ook een fout is, kunnen we dan snel uitsluiten. Zelf heb ik ook een iPhone 11 met vf e-sim en herken je problemen verder niet.