Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KekoDK
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17-01-2022
Hallo

Ik heb een paar dagen geleden een noisecanceling headphone gekocht, namelijk de JBL Live 650BTNC. Via de telefoon werkt alles prima, maar als ik 'm met bluetooth connect op mijn laptop (acer aspire 7 a715-71g-70gd) ontstaat er een probleempje. Bij het afspelen van filmpjes geeft de verbinding ongeveer elke 5 -10 seconden een kleine hapering, bij Spotify gebeurt dit soms ook maar net iets minder. Het probleem is volledig weg als ik de headphone met de snoer verbindt, maar dat is natuurlijk niet de beste oplossing.

Batterijen zijn opgeladen, daar is het probleem niet. Afstand is ook het probleem niet, want ik zit pal voor m'n laptop. Ik heb hetzelfde probleem als ik de USB van m'n draadloze muis eruit haal, dus daar zit denk ook het probleem niet. Laptop zelf heeft alleen met deze headphone problemen, alle andere audio-apparatuur wat ik met bluetooth kan verbinden aan m'n laptop in huis werkt gewoon vlekkeloos.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee :) Alvast erg bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:24
Ik heb eenzelfde headphone recent aangeschaft en heb ook wat verbindingsissues. Die hapering komt bij mij sneller voor en de kwaliteit is soms echt om te huilen.
Had wat tips online gezien om te resetten naar fabrieksinstellingen en te kijken wat de ANC aan/uit doet, maar beide geen verschil.
Las ook ergens dat het te maken kon hebben met de bluetooth driver in de laptop.

Ik merk dat, als ik andere devices (andere oordopjes, telefoon, muis, etc) die via bleutooth werken verder weg leg, de verbinding beter is. De haperingen lijken dan minder vaak op te treden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Helpt je niet, maar veel headsets leveren nog steeds dongles voor de computer omdat het op de een of andere manier nog steeds raketwetenschap lijkt te zijn om een BT audio device direct aan Windows te hangen.

Update sowieso de driver van je BT device in je laptop en kijk eens of er een firmware update is van de headset, maar dan ben je al snel door de opties heen.

Probeer alle andere BT apparaten die pairen met je laptop uit te hebben staan om te kijken of dat een verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KekoDK
Dank voor de reacties

Ik heb alle overige BT apparaten verwijderd en vooralsnog lijkt het probleem daarmee te zijn opgelost. Hopen dat het zo blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Alle overige BT apparaten die met je pc gekoppeld waren verwijderd, of alle apparaten die ooit gepaired waren met je JBL ontkoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KekoDK
BiggyB schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:58:
Alle overige BT apparaten die met je pc gekoppeld waren verwijderd, of alle apparaten die ooit gepaired waren met je JBL ontkoppeld?
Alle BT apparaten die met mijn laptop gekoppeld waren

EDIT: Zucht, never mind, zet 'm nu opnieuw aan en de hapering is er weer. Ik ga vanmiddag dan maar even op zoek naar updates

[ Voor 17% gewijzigd door KekoDK op 28-10-2020 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Ah oke. Hoop dat het blijft werken zo!

• Caresser
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-11-2023
Ik heb hetzelfde probleem, echt heel irritant! Windows en verbindingen... Ik heb zelf een HP Elitebook 830 G5 en de geluidskwaliteit is om te janken. Er zijn aan deze laptop verder geen bluetooth apparaten verbonden(nooit geweest) maar toch het probleem. Heb de headphone al geupdate en naar fabrieksinstellingen terug gezet. Helaas zonder resultaat.

Updaten van de Bluetooth drivers moet ik nog proberen, weet alleen niet hoe en waar ik kan zien welke ik heb en welke ik moet installeren. Er staan er meerdere op de site van HPhttps://support.hp.com/nl...0-g5-notebook-pc/18477184 en ik ben echt een noob wat dat betreft. Iemand hiervoor een tip?

Maar heeft iemand toevallig al contact gehad met JBL en gevraagd of zij een oplossing hebben?
Ik hoor dat graag, anders ga ik hen maar eens contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-03 08:39
Ik heb hem ook 5 minuten gebruikt. Hij haperde ook toen ik een mp3 afspeelde op mijn telefoon. Na een minuut was het weg. Maar de anc vind ik ook tegenvallen. Ruist behoorlijk en filtert amper hoge tonen. Ongeveer gelijk aan mij Xiaomi in ear oordopjes. Ik ga overwegen of ik en duurdere het waard vind. 200+ vind ik een beetje duur. Jammer. Ik stuur hem terug.
Pagina: 1