speakerset focus op films max 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finalking1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-08 14:53
Hallo allen,

Ik zou graag advies/hulp willen voor het zoeken van de juiste speakerset voor voornamelijk films en series. Ik zit de denken aan een 5.1 setup Ik zoek een setje voor circa 1000 euro max. Bijvoorbeeld de https://teufelaudio.nl/ultima-40-surround-51-set-105789000

Daarnaast heb ik op dit moment een Denon AVR-1513. Mijn vraag is of dit nog volstaat voor bijvoorbeeld de speakersset van teufelaudio? of een andere speakerset van circa 1000 euro. Hoe kan ik dit zien? Heb het e.e.a. opgezocht op internet maar vind dit behoorlijk lastig.

Mocht iemand anders nog een leuke set weten dan hoor ik dit graag. iemand ervaring met de ultima 40 5.1 set?

Tips of handige sites met reviews zijn altijd handig.

Alvast bedankt allen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

finalking1 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:00:
Mijn vraag is of dit nog volstaat voor bijvoorbeeld de speakersset van teufelaudio? of een andere speakerset van circa 1000 euro.
Of de receiver nog voldoet is vooral kijken naar de bronnen en tv/beamer en andere eisen. Denk bijvoorbeeld aan of je HDMI 2.1 (de huidige standaard) gaat missen of dat je met de HDMI 1.4 van de AVR-1513 nog uit de voeten kan. Wil je in de toekomst naar 9.2.4 dan ook zal je moeten vervangen, houd je het bij 5.1 is er niets aan de hand. Et cetera. Puur qua vermogen hoef je nergens op te letten.
Hoe kan ik dit zien?
Zoals gezegd niet op vermogen of weerstand focussen. Enige echt harde eis is dat de set die je gaat kopen een actieve subwoofer heeft. Passief zou je werkend kunnen krijgen maar dat brengt extra kosten met zich mee. Moet ook gezegd worden dat de kans dat je een set vindt met passieve subwoofer zeer klein is. Maar voor de volledigheid is dat eigenlijk het enige waar je op moet letten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finalking1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-08 14:53
Thanks :) Voor mijn xbox series x die ik heb besteld is HDMI 1.4 niet optimaal. Dus dan ga ik tegelijkertijd ook kijken voor een nieuwe versterker