Toon posts:

VIA KT266 of AMD761 of SIS 735 chipset ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Nou ik heb nu 2 weken lang research gedaan voor de juiste mobo. en uiteidelijk ben ik weliswaar dingen helder geworden maar ik zie toch door de bomen de bos niet meer....even op een rijtje...
Ik heb al een TB1,2AXIA en Crucial 512DDR modules.
Het volgende Stap was mobo en VGA:
Welke is nou de beste optie? VIAKT 266 based mobo als A7V266 (NLG 415) of Epox EP8KHA(NLG 374) ....of een AMD761 based solution als Abit KG7(477), Epox8K7A(NLG 389), Asus A7M266(NLG 466)...

Ik kon niet nagaan of er al moederborden met een SiS735 chipset zijn. Deze wordt als beste solution weer gegeven door Tom"s hardware.
Nou voor mijn gevoel gaat iedereen meteen AMD roepen, maar zijn de kosten verantwoord met andere dingen (welke?).....

Ik wil graag de heele boel trowens op 1500 proberen te draaien......

Voor de Grafische kaart......zeer kort ...welke kaart is de beste optie met welke moederbord? Card Asus7100PRO Geforce2 MX met Tvout 64MB of een zelfde van Card expert.???

Verwijderd

Ik zou gaan voor een AMD of SIS based bordje daar VIA nu nogal brak begint te worden . Als videokaart zou ik een Radeon based namen , deze hebben prachtige 2D gecombineerd met krachtige 3D , waar GeForce zich puur op 3D richt !

Verwijderd

VIA valt best mee, je moet ook ff bedenken dat de AMD based boarden een VIA southbridge hebben (via 686b).... er is ook een board die helemaal van amd is maar die vind je nie meer.... althans ik zie ze nie

Verwijderd

ik zou een SiS plank kopen.. maar dat komt omdat ik een beetje slechte ervaring heb met VIA de laatste tijd dus VIA en AMD (<- 686B) vallen af..

als je in mijn sig kijkt zie je dat ik zelf ook geen VIA heb: ALi... nu is dit wel een Intel plank.. Maar ik moet zeggen dat alles stukken sneller/stabieler is dan een VIA 694X... performance die gelijk is met een BX/815! :9
ALi Magik 1.. das de chipset voor AMD, helaas nog een beetje buggy dacht ik... das erg jammer.. want het is een goeie chip... als ze nu niet meer buggy zijn raad ik ze zeker aan.. want stabiel zijn ze

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
De Magic 1 word niet eens ondersteund door Linux.... Zoals altijd met Acer Chipsets... Dus uit principe ga ik al niet voor Acer Labs chipsets. En die ondersteuning is niet het probleem van dfe community, maar omdat Acer niet ze gewillig is met het vrijgeven van Specs, en het maken van Buggy ChipSets.

'tja ik heb alleen VIA, en eigenlijk weinig problemen tot nu toe. Ben zeer tevreden.

Verwijderd

Topicstarter
komop jongens wat zijn dit toch magere antwoorden.......!!!!!!!Ik ben dit zeker niet gewend van de tweakers site .......

• MATANDO
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 21:52
Op zaterdag 11 augustus 2001 11:13 schreef Sunmeet het volgende:
komop jongens wat zijn dit toch magere antwoorden.......!!!!!!!Ik ben dit zeker niet gewend van de tweakers site .......
Ik ook *D

Via en Amd ontlopen elkaar niet veel, maar via's north en southbridge hebben een veel snellere connectie naar elkaar dan bij de amd chipset.

Sis is veelbelovend, maar persoonlijk wacht ik dat nog even af, je weet nooit hoe een bedrijf op zo'n succes reageerd qua service en updates.

Als je heelrijk wilt gaan overklokken dan zou ik voor de Epox 8KHA gaan, die is daar uitermate geschikt voor! :9:9

Wat voor koeler ga je erop zetten btw, ook erg belangrijk

vinifinder.nl

• coffeeaddict
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 16:23
Voor als je hem nog niet gelezen hebt. http://www.tweakers.net/reviews/240

Verwijderd

ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem! enige verschil is dat ik wil upgraden vanaf een athlon classic systeempje en ik dus dingen als cpu en geheugen nog moet aanschaffen!

ik lees zoveel mogelijk van die reviews over die chipsets, maar het ontloopt elkaar weinig, behalve die ALI (die is gewoon gaar als ik de reviews mag geloven)

die AMD761 chipset, op zich leuk, maar heeft weer een VIA686B chipset en daar heb ik niet echt de meest geweldige verhalen over gehoord!
die SIS ken ik helemaal niet, nog niks over gelezen (voor zover ik me kan herinneren :? )

ik ga mooi nog ff wachten met upgraden! tot al die chipsets een tijdje op de markt zijn :)

denk dat je dat ook moet doen :)

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 17:28 schreef Eddo het volgende:
die AMD761 chipset, op zich leuk, maar heeft weer een VIA686B chipset en daar heb ik niet echt de meest geweldige verhalen over gehoord!
nou over die 686B kan ik je veel vertellen alleen het is niet veel goeds... klote ding.. hele config over de zeik.. nu andere plank.. en no probs

Verwijderd

Een moederbord gebaseerd op de SiS 735 chipset is al sinds een paar dagen te koop bij Ledos PC factory.

Het bord is van ECS en kost 215 gulden.

Een review is te vinden op
http://www.ocworkbench.com

In het kort : Goede prestaties, maar niet een bord voor overklokkers.

Verwijderd

Sorry,

type van het moederbord vergeten : K7S5A

Laters.

Verwijderd

Ik zou zowiezo geen compleet VIA-based bord nemen.
'k Heb zelf de Epox 8K7A+(Met HPT370 Raid Controller) met AMD 761 Northbridge, hij bevalt me zeer goed, lekker snel en stabiel.
De SiS 735 lijkt me ook een goeie, 'k heb zelf thuis ook nog een PCChips bordje met de SiS730 chipset, is echt superstabiel

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik zou wel een VIA nemen; de KT266 heeft een nieuwe southbridge (de 8233) ik heb hem zelf ook, retestabiel en een goeie prestatie, of de SiS 735, deze schijnt ook aardig goed te zijn (hoewel ik slechte ervaringen heb met SiS wat aangaat prestatie)
Pagina: 1