Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivs
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 29-05 21:42
Beste,

Volgende componenten werden aangekocht:

Laptop : Asus Vivobook 15A571LH-BQ160T-be (ik geloof dat dit de X571LH versie is op de asus website?)
Monitor : Samsung LC34J791WTUXEN

Helaas lijkt de vivobook geen Thunderbolt 3 te ondersteunen, echter had ik gehoopt dat usb-c alt mode wel zou werken om de monitor via de usb-c kabel aan te sluiten.

Echter wordt de monitor niet herkend en kan de laptop niet opladen via de 85W usb connectie. De nvidia drivers werden reeds geüdate. Graag advies of het mogelijk is om de monitor toch met usb-c connector te laten werken.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivs
Ter info:
Interface

1 x COMBO audio jack
1 x Type-C USB 3.0 (USB 3.1 Gen 1)
1 x USB 3.0 port(s) Type A
2 x USB 2.0 port(s)
1 x HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehmeeeh
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 17:21
USB 3.0 = USB3.1 Gen 1 = USB3.2 Gen 1 = SuperSpeed USB 5Gbps wat dus niks anders is dan een andere formfactor (USB-C ipv USB-A).
(bron)

Ik denk dat daar helaas geen PD en Displayport overheen gaan.
USB 3.1 Gen 2 = USB3.2 Gen 2 = SuperSpeed USB 10Gbps zou dit wel in theorie moeten ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivs
Bedankt voor uw reactie.
Voor thunderbolt 3.0 zal denk ik inderdaad een 10Gbps verbinding vereist zijn. Is dit echter nodig voor Displayport ondersteuning? Kan een 5Gbps verbinding geen Displayport (alt mode) ondersteunen indien voorzien door de fabrikant?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:01

Croga

The Unreasonable Man

nivs schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:02:
Bedankt voor uw reactie.
Voor thunderbolt 3.0 zal denk ik inderdaad een 10Gbps verbinding vereist zijn. Is dit echter nodig voor Displayport ondersteuning? Kan een 5Gbps verbinding geen Displayport (alt mode) ondersteunen indien voorzien door de fabrikant?

Alvast bedankt!
Ik ben bang dat je twee dingen door elkaar haalt.

De poort die je hebt is gedefinieerd als "USB-C (3.2 Gen 1)". Daarmee zegt ASUS in feite: Dit ding doet alleen USB en verder niets.

Of het ding DP alt mode doet is niet afhankelijk van de ondersteunde USB snelheid maar van de manier waarop het ding intern aangesloten is. Hetzelfde geld voor USB PD. Een poort met 3.2Gen1 ondersteuning kan best PD en DP hebben. Het kan ook geen van beiden hebben.

Helaas is USB-C wat dat betreft niet heel erg handig. USB-C is slechts een form factor die niets zegt over functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelm
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-02 14:46
Ik was op termijn precies hetzelfde van plan met mijn HP Probook 450 G6, waar ook 1 usb-c poort op zit.

Na wat research in de usb generaties en de alternate modes e.d. kwam ik tot de conclusie dat het een koude kermis wordt als ik ineens een scherm met (usb-c 3.2 met PD en DP) dock functie aanschaf.

Helaas blijf ik dus vast zitten aan de hdmi kabel en barrel jack voeding.

Aan de andere kant, ik krijg het spul van mijn werkgever, dus wat klaag ik nou eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivs
Croga schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:34:
[...]

Ik ben bang dat je twee dingen door elkaar haalt.

De poort die je hebt is gedefinieerd als "USB-C (3.2 Gen 1)". Daarmee zegt ASUS in feite: Dit ding doet alleen USB en verder niets.

Of het ding DP alt mode doet is niet afhankelijk van de ondersteunde USB snelheid maar van de manier waarop het ding intern aangesloten is. Hetzelfde geld voor USB PD. Een poort met 3.2Gen1 ondersteuning kan best PD en DP hebben. Het kan ook geen van beiden hebben.

Helaas is USB-C wat dat betreft niet heel erg handig. USB-C is slechts een form factor die niets zegt over functionaliteit.
Bedankt voor de toelichting. Mijn redenering was dat indien een usb-c poort maar maximum 5Gbps ondersteunt (usbc 3.2 gen1), hij nooit thunderbolt 3 kan ondersteunen, gezien deze specificatie een hogere maximum snelheid vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Bartelm schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:43:
Ik was op termijn precies hetzelfde van plan met mijn HP Probook 450 G6, waar ook 1 usb-c poort op zit.

Na wat research in de usb generaties en de alternate modes e.d. kwam ik tot de conclusie dat het een koude kermis wordt als ik ineens een scherm met (usb-c 3.2 met PD en DP) dock functie aanschaf.

Helaas blijf ik dus vast zitten aan de hdmi kabel en barrel jack voeding.

Aan de andere kant, ik krijg het spul van mijn werkgever, dus wat klaag ik nou eigenlijk...
Weet je het zeker?

Volgens deze manual ondersteunt die USB-C poort gewoon Powerdelivery en Displayport: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c06200926

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelm
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-02 14:46
White Feather schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:15:
[...]

Weet je het zeker?

Volgens deze manual ondersteunt die USB-C poort gewoon Powerdelivery en Displayport: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c06200926
Bij nader inzien blijkt hij toch usb 3.2 gen 1 met PD en DP te ondersteunen. https://www8.hp.com/h20195/V2/GetPDF.aspx/4aa7-4138nle
Ik ben benieuwd... Nu nog een redelijke monitor met dock ingebouwd. Helaas heeft de HP Elitedisplay e273 een m, d en q versie, maar niet alles in 1. De m variant mag ik gewoon het bonnetje van inleveren, maar 1080p 40u per week, no merci.
Pagina: 1